צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה נגרמת עקב העדר הפנייה לבדיקות, אי הבאה בחשבון של גורמי סיכון מתאימים וגם פענוח או ביצוע לקוי של בדיקות לאיתור המחלה. במאמר זה נתמקד בכל העילות שמצדיקות את הגשת תביעת הפיצויים.

 

איחורים ושגיאות באבחון מחלת הלוקמיה

לוקמיה (סרטן הדם) מהווה קבוצת מחלות המשבשות את תהליך ההיווצרות של תאי דם במח העצם, על ידי ייצור מוגבר ביותר של ליקוציטים – תאי דם לבנים בלתי תקינים. ייצור זה פוגם בהיווצרות התאים הבריאים והתקינים, לבנים, אדומים וטסיות דם כאחד ועלול להגיע עד כדי סכנת חיים ממשית בהיעדר טיפול.

לפיכך כל איחור באבחון לוקמיה, טעות, שגיאה בפענוח הבדיקות או כל מחדל אחר שהביא להידרדרות במצב הרפואי של חולה לוקמיה, ייחשבו כרשלנות רפואית. משרד עו"ד דוד פייל יעריך עבורכם את המקרה ונסיבותיו ויקבע האם קיימת עילה לתביעת רשלנות ומהו היקף הפיצויים המשוער שלה.

 

סוגי המחלה

לוקמיה מצויה בשני סוגי מופעים של המחלה, בהתאם לחומרתה וקצב התפשטותה:

 

לוקמיה כרונית

מצב זה מתרחש בעת "דגירת המחלה", כאשר התאים הסרטניים עדיין מתפקדים כראוי והמחלה מתקדמת בהדרגה, ללא סימפטומים מחשידים. התסמינים למחלה יופיעו רק בעת החמרתה.

רשלנות רפואית באבחון לוקמיה
רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

 

לוקמיה אקוטית

זהו המצב החמור המהווה מעין "התפרצות" של המחלה ומתרחש כאשר חל שינוי בצורת תאי הדם ובתפקוד הא-נורמלי שלהם, הכרוך בהתרבות מהירה ביותר.

 

מתי מתרחשת רשלנות רפואית באבחון לוקמיה?

המטולוג, אונקולוג ואפילו רופא המשפחה עלולים לשגות באבחון הלוקמיה. בחלק מהמקרים, ייתכן שהמחלה לא אובחנה עקב הימצאותה בשלב הכרוני, שבו ייתכן שעדיין לא הופיעו סימנים שמהם הרופא יכול לשער או לקשר את מחלת הלוקמיה כמחולל הבעיה. מצב זה עשוי כמובן למנוע את ניטור הלוקמיה והתחלת הטיפול, אך איננו נחשב בגדר רשלנות רפואית באבחון לוקמיה.

כאשר ניתן לאבחן את המחלה או להצביע על סימנים אופייניים לה, אך בעקבות חריגה מנהלים ומפרקטיקות רפואיות כמו העדר אבחון, אבחון באיחור או אבחון שגוי, התרחשה החמרה בהתפתחות המחלה ונגרמו ממנה נזקים רפואיים לרבות צמצום יכולת הריפוי – קיימת עילה לתביעת רשלנות באבחון לוקמיה וקבלת פיצויים בהתאם.

יש לציין שכל עיכוב מיותר באבחון מחלה זו, בין אם בגין רשלנות רפואית באבחון ובין אם לאו, מביא להקטנת הסיכויים של החולה לשוב לקו הבריאות ולהאריך ימים.

 

העילות המרכזיות לתביעת רשלנות רפואית באבחון לוקמיה

העדר אבחון המחלה או גורמי הסיכון להתפתחותה עלולים להתרחש כתוצאה ממחדלים שונים להלן:

 

חשיפה לכימיקליים

קיימים סוגי כימיקליים מסוימים המוגדרים כחומרים מסוכנים (פורמאלדהיד או בנזן למשל). אם ידוע שישנו עובד בסביבה זו והוא איננו נבדק בהתאם, הדבר עשוי להיחשב כרשלנות רפואית.

 

חשיפה לקרינה ברמה גבוהה

טיפול רפואי או אירוע גרעיני שגרמו לאדם להיחשף לקרינה ממושכת וברמות גבוהות או בתדירות תכופה, נחשבים כגורמי סיכון למחלת הלוקמיה. כחלק מחשיפה לקרינה זו נכללים גם טיפולים כימותרפיים לסרטן קיים אחר, כך שהעדר ביקורת ומעקב לגבי שינויים במבנה טסיות הדם ותקינות כדוריות לבנות ואדומות אצל חולה שהתפרצה אצלו לוקמיה, ייחשבו לגרימת רשלנות רפואית באבחון לוקמיה.

 

מחלות גנטיות לרבות תסמונת דאון

ישנם ליקויים כרומוזומליים הידועים כפקטורים להיווצרות מחלת הלוקמיה. אי הבאת רקע זה בחשבון וככל שמטופל מתלונן על תסמינים או שבדיקותיו אינן תקינות אך הרופא מתעלם מהן או לא מקשר אותן למחלת הלוקמיה, עשויים להיחשב כרשלנות רפואית באבחון המחלה.

 

וירוס הסרקומה (Sarcoma)

ידוע כמחולל של לוקמיה כרונית ועל כן אנשים שלקו בו נמצאים בקבוצת הסיכון הרלוונטית. הרופא המטפל יידרש לעקוב אחר מצבו של החולה ולהפנות אותו לבדיקות תקופתיות. גם העדר הפניות אלו ומעקבים תכופים כנדרש ייחשבו כרשלנות.

 

העדר התייחסות

העדר התייחסות לתלונות או תסמינים רלוונטיים ובשל כך העדר הפניית המטופל/ת לבדיקות הנדרשות לאבחון לוקמיה.

 

פענוח שגוי

פענוח שגוי של בדיקות שבוצעו ובאופן שמנע את זיהוי המחלה והטיפול המיידי בה.

 

תסמינים שמצביעים על הצורך באבחון סרטן הדם (לוקמיה)

חולים שלקו באחד מסוגי הלוקמיה עשויים לסבול מתסמינים כמו זיהומים תכופים, דימומים, הופעתם של חבורות ופצעים בגוף, חום והזעות לילה, כאבים בבטן התחתונה ונפיחות, טחול מוגדל שגורם גם להגדלת בלוטות הלימפה באזורי הצוואר ובית השחי, כאבי ראש, כאבי מפרקים או עצמות, חולשה כללית, עייפות והופעת כתמים אדומים תת-עוריים.

סימנים אלו אמורים לאותת על התפתחות אפשרית של לוקמיה, כך שהרופא אמור לחשוד בכך לכל הפחות ולהפנות את החולה להמשך בדיקות. כאמור, תסמינים אלו אינם ייחודיים ללוקמיה ועשויים להיגרם ממגוון רחב של מצבים רפואיים נוספים ובראשם זיהום, אך רופא המשפחה יצטרך בכל מקרה להפנות לבדיקת דם שגרתית, בה יש לנטר גם לוקמיה כרונית אפשרית.

אם החולה סובל מלוקמיה אקוטית, הסימנים שלו צפויים להפוך למובהקים וחמורים או עוצמתיים יותר ויצטרפו אליהם סימנים נוספים כמו חולשת שרירים קשה, בלבול ואף נפיחות באשכים בקרב גברים. ייתכן שיתקיימו גם בעיות בכליות, בתפקודי הריאות ומערכת העיכול.

 

רשלנות באבחון לוקמיה אצל רופא המשפחה

מטופלים שהגיעו עם תסמינים אלו, יעברו בדיקה גופנית, יתושאלו לגבי ההיסטוריה הרפואית ויישלחו לבדיקות נדרשות ובראשן בדיקת ספירת דם ורנטגן בית חזה. במידת הצורך, תינטל גם ביופסיה ממח העצם על ידי שאיבה או על ידי חיתוך (בהרדמה מקומית).

יש מקרים שבהם צריך ליטול גם דגימות דם פריפרי ובלוטות לימפה, כדי לאתר פגמים בתאים. במקרים אחרים, יש לדקר את עמוד השדרה כדי לבחון את נוזל השדרה בהרדמה מקומית.

 

תביעת רשלנות כלפי הרופא המומחה או גורם רפואי אחר

ניתן לתבוע בגין נזקי סרטן הדם את הרופא המומחה ו/או כל גורם רפואי אחר כמו אחות ואפילו הרוקח. קיימת גם הזכות לתבוע את המוסד הרפואי המטפל שהעסיק את הרופא שהתרשל כמו קופת חולים או בית חולים. נציין שגם פגיעה באוטונומיית החולה מזכה בפיצויים, גם אם לא התרחש בפועל נזק רפואי.

 

אופן הגשת התביעה

תביעת רשלנות רפואית באבחון וטיפול בלוקמיה מתגבשת על ידי פנייה לרופא מומחה מתחום המחלה עצמו, כדי שיעריך את עילת התביעה ואת הקשר הסיבתי בין נזקי המטופל להפרות הרפואיות שביצעו רופאיו. אם אכן קיים קשר סיבתי, עורך הדין יוכל להגיש את תביעת הפיצויים על טענותיה המשפטיות וחוות הדעת שגובשה עבורה ולהגיע להסדר פשרה או לפסיקת פיצויים במשפט.

מלבד הכנת חוות דעת המומחה הרפואי, יהיה על עורך הדין לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי. לשם כך מומלץ להתחיל לאסוף את כל התיעוד הרפואי מרופא המשפחה או הרופא המומחה: התלונות, התסמינים, ההפניות לבדיקות השונות וכל מגע אחר עם המערכת הרפואית שעשוי להצביע על רשלנות רפואית באבחון הלוקמיה. על פי חוק זכויות החולה, המטפלים בכם מחויבים לתעד כל טיפול ותלונה ברשומות הרפואיות כך ששמורה גם הזכות לקבל מהם העתקים במידת הצורך.

לאחר הגשת התביעה, חובת ההוכחה של עורך הדין תהיה להראות כיצד הפרת חובת הזהירות הרפואית גרמה לכם לנזק בהתאם לקשר הסיבתי הקיים. במילים אחרות, עליו להוכיח שלא היה נגרם נזק, אלמלא היה הרופא פועל בדרך הרצויה והנדרשת.

 

עורך דין רשלנות רפואית מיומן לרשותכם

משרד עורך דין דוד פייל ושות' מזמין אתכם – נפגעים מרשלנות רפואית עקב אבחון מאוחר או שגוי של מחלת הלוקמיה, לתאם עמנו פגישה ללא התחייבות בביתכם, בה נבחן את נסיבות המקרה ונעמוד על אפשרויות התביעה והיקף הפיצויים. משרדנו מחזיק בניסיון מקצועי עשיר של יותר מ-20 שנים ויטפל בתביעתכם במסירות ומקצועיות, תוך חתירה לתוצאה המשפטית הטובה ביותר. צרו קשר ונשמח לסייע.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם