צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

ביטוח רשלנות רפואית

להאזנה:

 

ביטוח רשלנות רפואית מוצע על-מנת לבטח בעלי מקצוע בתחום הרפואי, מקרים של התרשלות רפואית. בדרך כלל התביעה בגין רשלנות רפואית תוגש כנגד מעסיקי הרופאים כגון: קופת חולים, בתי חולים וכדומה. במרבית המקרים הנתבעת הינה חברת הביטוח שהקנתה פוליסת אחריות מקצועית, לאותו הרופא ו/או מעסיקי הרופא.

 

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית רפואית כנגד תביעות רשלנות רפואית

ביטוח אחריות מקצועית רפואית – חברות הביטוח מציעות את הפוליסה לבעלי המקצועות הבאים:

  1. מטפלים הוליסטיים – אלטרנטיביים – ביטוח מקצועי למטפלים.
  2. מטפלים בתחום בריאות הנפש.
  3. רופאי שיניים, סייעות ושינניות.
  4. יועצות הנקה ומדריכי התפתחות הילד.
  5. פיזיותרפסטים שיקומיים.
  6. ווטרינרים.
  7. רופאים מכל התחומים השונים של הרפואה.

ברוב חברות הביטוח תנאי הפוליסה דומים. ההבדלים קיימים רק לגבי תביעות ביטוח שהוגשו מספר שנים לאחר שקרה הנזק. ברוב החברות האחריות היא כל עוד הפוליסה בתוקף.

רפואה הגנתית

עליית המחירים בחברת הביטוח מהווה גורם הפוגע לעיתים בשיקול דעת הרופא אשר במערכת השיקולים שלו לא תמיד עומדים טובת הרופא, אלא החשש מתביעה. מה שיכול להביא לעיתים לטיפולים מיותרים הפוגעים בחולה, לעומס על מערכת הבריאות ולהוצאות כספיות מיותרות.

ביטוח רשלנות רפואית
ביטוח רשלנות רפואית

ביטוח רשלנות רפואית – סוגי פוליסה

קיימים מספר סוגים של פוליסות ביטוח מקצועי למטפלים, והפערים ביניהן גדולים. חשוב לא להתפתות ולרכוש את הפוליסה הזולה ביותר אלא להבין את התנאים לכל פוליסה ולהשוות.

שאלה חשובה בהקשר הרפואי מתייחסת לתוקפה של הפוליסה, במידה ובוטלה והוגשה תביעה מתוקף חוק ההתיישנות. חוק ההתיישנות לגבי תביעות בתחום הרפואה הינו עשר שנים לבוגר. קטין יוכל להגיש תביעה עד עשר שנים מיום שמלאו לו 18.

ישנן פוליסות אשר הכיסוי הביטוחי שלהן ניתן רק אם התביעה מוגשת כאשר הביטוח בתוקף. כיסוי זה עשוי להיות בעייתי. פוליסה אחרת היא פוליסה שהיום הקובע בה, הוא יום המקרה, ללא קשר ליום בו מוגשת התביעה.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם