צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

חוות דעת רפואית

להאזנה:

 

מהי חוות דעת רפואית?

כאשר מגישים תביעת רשלנות רפואית – נדרשת חוות דעת רפואית משפטית. ייעודה של חוות הדעת הוא לקבוע האם התרחשה רשלנות רפואית, לקבוע מהו הנזק הגופני שנגרם בגינה ואת הקשר הסיבתי בין השניים. חוות דעת רפואית הינה מסמך רפואי המקביל למתן עדות בשבועה בבית המשפט הנכתב על ידי רופא מומחה בתחום בו המתלונן חש כי נגרם לו נזק רפואי או נפשי.

בתהליך כתיבת מסמך שכזה, המומחה סוקר את האירוע מבחינה רפואית, עורך למתלונן בדיקה פיזית, דן בבעיות הרפואיות שהיו קיימות לפני האירוע ובוחן את הדברים שנעשו על ידי הרופא המטפל. הרופא המומחה הכותב את המסמך, נותן את חוות דעתו המקצועית בעניין מהלך האירוע, התנהלות הצוות הרפואי, האם היה כשל כל שהוא בהתנהלות הרפואית והאם נותר נזק גופני או נפשי במתלונן.

ככל שמדובר בעלות – עלות חוות הדעת משתנה מתביעה לתביעה ותלויה בסוג הרופא המומחה ובתחום המומחיות שלו. הסיבה לעלות הגבוהה של חוות הדעת הרפואית טמונה בעובדה שעל פי רוב – רופאים אינם ששים וממהרים להעניק חוות דעת נגד חבריהם למקצוע, ולכן אלו שכן עושים זאת גובים לא אחת סכומים יחסית גבוהים. אולם, חשוב מאד לזכור כי במידה והנפגע זוכה בתביעתו – ביהמ"ש לרוב יחזיר לו את הוצאותיו לרבות עלות חוות הדעת, ולכן גם חשוב מאד להיעזר באנשי המקצוע הטובים והאמינים ביותר. אם אתם מחפשים עו"ד רשלנות רפואית אתם מוזמנים לפנות אלינו למשרד עו"ד פייל ושות' – נשמח לעמוד לרשותכם.

חוות דעת רפואית
חוות דעת רפואית

את חוות הדעת לא ניתן להחליף במסמכים רפואיים, מכתבים או כל מסמך אחר אשר אינו חוות דעת מסודרת שנכתבה לצרכי משפט וערוכה על פי פקודת הראיות. תביעה אשר מוגשת ללא חוות דעת מציבה את התובע בפני קושי רב להוכיח את תביעתו, ומקטינה באופן משמעותי את סיכויי הזכיה בה.

לפעמים נדרשת יותר מחוות דעת רפואית אחת על מנת שיהיה ניתן לראות את התמונה המלאה. מקרים בהם קיים צורך ליותר מחוות דעת רפואית אחת, יידרשו כאשר התביעה טומנת בחובה אספקטים רפואיים שונים, המצריכים מומחיות שונה.

לדוגמה: אם התרחשה רשלנות רפואית בלידה שכתוצאה ממנה נגרם נזק עצבי לתינוק (למשל שיתוק מוחין) – אזי ישנו צורך בחוות דעת הן על-ידי גניקולוג, אשר יצביע על נקודת הזמן בה התרחשה הרשלנות הרפואית בזמן הלידה, כמו-גם חוות דעת של נוירולוג ילדים, אשר יעריך את הקשר הסיבתי בין ההתרשלות לנזק ואת היקף הנזק שנגרם לתינוק.

חוות דעת רפואיות ניתנות במגוון רחב של נושאים, ביניהם: תאונת דרכים, תאונת עבודה, חתימה על טופס הסכמה מדעת, מקרים של שיתוק מוחין, הפרעות קשב וריכוז, סרטן השד ועוד.

קיימים לא מעט מקרה בהם מתלוננים הגיעו עם בעיה רפואית ספציפית, אך לאחר בחינה מדוקדקת נמצא כי עליהם לקבל חוות דעת לבעיה שונה. מומחים אשר מכירים את עולם התביעות בגין רשלנות – ידעו לנהל ולשייך את חוות הדעת לגורמים המתאימים.

 

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם