צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

פיצויים לאלפי קרבנות נזק מתמשך בעבודה

להאזנה:

 

בעקבות פסק דין תקדימי: אלפי קרבנות נזק מתמשך בעבודה עשויים לקבל פיצויים מהביטוח

פיצויים לאלפי קרבנות נזק מתמשך בעבודה: "החלטה תקדימית של השופט שלמה פרידלנדר אשר קבע שנכותו של נהג משאית שנגרמה מטלטלות מתמשכות לאורך השנים, ואשר חייבה את חברת הביטוח 'מנורה' לשלם לו פיצויים במסגרת ביטוח נכות מתאונה – פותחת פתח לאלפי נפגעי מיקרוטראומה שנכותם הוכרה על ידי הביטוח הלאומי לתבוע כספים מחברות הביטוח" כך אומר עו"ד ביטוח לאומי דוד פייל המתמחה בנזיקין, תאונות עבודה, ובמאבקים מול ביטוח לאומי וחברות ביטוח להשבת כספים של מבוטחים.

 

פוליסת ביטוח מתאונה היא בין התוספות השכיחות לביטוחים רבים וביניהם ביטוח אבדן כושר עבודה, קרן פנסיה, ביטוח חיים וביטוח בריאות. המוסד לביטוח לאומי מכיר בנכות עקב מיקרו טראומה של אלפי מבוטחים בשנה.

נהג סמיטריילר הסובל מפריצות דיסק חמורות כתוצאה מעבודתו זכה לאחרונה לפיצוי מחברת הביטוח הפרטית אצלה רכש ביטוח נגד תאונות. על הפיצוי הורה השופט שלמה פרידלנדר בהחלטה מפתיעה ותקדימית.

פיצויים לאלפי קרבנות נזק מתמשך בעבודה
פיצויים לאלפי קרבנות נזק מתמשך בעבודה

כתוצאה מההחלטה נפתח פתח רחב לאלפי נפגעי נזק מתמשך מעבודה (מיקורטראומה) לתבוע את ביטוחיהם הפרטיים. לדברי עו"ד פייל, אשר השיג את הפיצוי לנהג המשאית, הזכאים לפיצוי אינם רק אלה אשר רכשו ביטוח תאונות אישיות במסגרת ביטוח בריאות פרטי, אלא ציבור רחב מאד שיש לו ביטוח תאונות במסגרת ביטוחית אחרת, ייתכן אפילו שלא בידיעתו.

כיום ניתן למצוא את ביטוח התאונות האישיות במגוון רחב של ביטוחים שכיחים כמו ביטוח חיים, ביטוח לאובדן כושר עבודה, ביטוח בריאות ואפילו ביטוח שנרכש במסגרת הפנסיה.

מיקרו טרואמה, היא נכות הנגרמת מהשפעה מצטברת של פגיעות גופניות זעירות רבות לאורך זמן ממושך, ועד לאחרונה לא נחשבה בעיני הפסיקה וחברות הביטוח לתאונה – ועל כן היא לא היתה אמורה להיות מכוסה בפוליסות לביטוח תאונות.

הפסיקה התקדימית הושגה לאחר שעו"ד דוד פייל הביא בפני בית המשפט ביטוחי תאונה של חברות ביטוח שונות, והצליח לשכנע את בית המשפט כי חלק מחברות הביטוח נוהגות להוציא מקרים של מיקרוטראומה ממסגרת הביטוח, וחלקן לא טורחות לעשות זאת.

פייל הראה כי בים הפוליסות לביטוח תאונות יש מגוון רחב של דגים, ולעתים אותה חברת ביטוח בדיוק מחריגה מיקרו טראומה מפוליסת ביטוח תאונות אחת מתוצרתה, ולא מחריגה את אותה תופעה מפוליסות ביטוח תאונות אחרות שלה.

לדבריו של עו"ד פייל, יש לערוך בדיקה מעמיקה לכל קרבן מיקרו טראומה המעוניין לתבוע כספים נוספים מחברת הביטוח מעבר למה שקיבל מהביטוח הלאומי, מפני שייתכן והוא מבוטח במספר פוליסות של ביטוחי תאונה, וכל אחד מהם עשוי להוות עבורו מקור כספי נוסף.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם