צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת מיליונים נגד איכילוב

להאזנה:

 

תביעת מיליונים נגד בית החולים איכילוב

תביעת מיליונים נגד איכילוב: הרופאים שחררו את החולה לבדיקות משלימות בקופת החולים למרות שהתלוננה על חוסר תחושה בגפיים. התוצאה: האישה משותקת כיום בידיה ורגליה עקב עיכוב של חודשים בטיפול. האישה תובעת באמצעות עו"ד דוד פייל, את הרופאים המטפלים ואת המרכז הרפואי תל-אביב ע"ש סוראסקי ("איכילוב") ביותר משני מיליון ₪.

 

בספטמבר 2004 הגיעה תושבת תל אביב כבת 46 אל המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב) עקב תחושות נימול קשות חוסר תחושה בידיה וברגליה, ואושפזה לשבוע במוסד. במהלך האשפוז אבחנו רופאי בית החולים פריצות דיסק בצווארה. למרות תלונותיה של האישה, העדיפו הרופאים לשחררה לבדיקות MRI בקופת החולים שלה, ולא לבצע את הבדיקה היקרה באופן מיידי בבית החולים.

בדיקת MRI צווארי בוצעה בה במרפאות הקופה בנובמבר 2004, יותר מחודש לאחר שחרורה מבית החולים, העלתה כי יש לנתחה באופן דחוף עקב נזקים בלתי הפיכים לחוט השדרה שלה, נזקים אשר החמירו כתוצאה מהעיכוב בטיפול. הניתוח לא הצליח לשפר את מצבה הבריאותי של האישה, והיא נותרה משותקת בגפיה, תוך שהיא נזקקת לטיפול סיעודי לשארית חייה. עוד על תביעות סיעוד >>

האישה, אם חד הורית המגדלת בגפה את ילדתה בת ה-10, תובעת את בית החולים ורופאיו בשורה ארוכה של נושאים שעיקרם: אבחון לקוי, שחרור שלא על פי נהלי בית החולים ועיכוב בטיפול אשר גרם להתדרדרות בריאותה של החולה. עו"ד דוד פייל המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, ואשר מייצג את האישה, יטען גם כי מצבה הסיעודי של האישה ישפיע על עתידה של בתה – ועל כן היא תובעת כספים עבורה.

תביעת מיליונים נגד איכילוב
תביעת מיליונים נגד איכילוב

סיפור המעשה על פי התביעה

ביום 21 בספטמבר 2004 אושפזה התובעת במחלקה הנוירולוגית אצל הנתבע לבירור נוירולוגי דחוף בגלל הפרעות תחושה וחולשה מוטורית. נעשה CT עמוד שדרה צווארי שהדגים

בלטי דיסק בכמה גבהים, אם אפשרות לנזק לחוט השדרה בגלל הלחץ. לשם בירור בוצעה בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת של עמוד השדרה הצווארי שתוצאותיה היו פתולוגיות.

למרות חוסר היציבות וההתדרדרות במצבה הנוירולוגי, התובעת שוחררה הביתה לאחר שבוע אשפוז, מבלי שבוצע MRI של עמוד שדרה צווארי, עם המלצה להשלמת הבירור וביצוע בדיקת MRI בצורה אמבולטורית במסגרת קופת החולים. משמעותה הברורה של הוראה זו היא עיכוב של מספר שבועות בביצוע הבדיקה וכפועל יוצא בהשלמת האבחנה (כמובן שבכך חוסך בית החולים את עלות הבדיקה).

הנתבע ורופאיו למעשה לא ערכו את כל הבדיקות הדרושות לשם השגת האינפורמציה הרפואית שהייתה חיונית ונחוצה לשם אבחון נכון ומדויק של מחלתה של התובעת. בכל מקרה, שחרור התובעת בהעדר אבחנה אינו מהווה טיפול בסטנדרט רפואי ראוי. במצב זה היה על הנתבע להמשיך בבירור מצבה הרפואי של התובעת ובכלל זה ביצוע בדיקת MRI בעת האשפוז.

לו רופאי הנתבע היו מבצעים את הבדיקה בעת האשפוז, הייתה התובעת מנותחת כבר בזמן האשפוז (עוד בחודש ספטמבר) כך שמצבה הנוירולוגי לא היה ממשיך להחמיר, ובכך היה נמנע הנזק שנגרם לתובעת או לפחות נמנע חלקו הארי.

רופאי הנתבע לא קבעו כל אבחנה ולא העריכו נכון את לוח הזמנים עקב חוסר תשומת לב ורמה מקצועית ירודה. מתן תשומת לב למצבה הנוירולוגי המתדרדר היה מעלה כי התובעת סובלת מלחץ קשה על חוט השדרה הצווארי ובמקרה כזה הייתה בדיקת הMRI מתבצעת בעת האשפוז והיו מגלים את האבחנה באופן מידי והעיכוב בהתערבות הניתוחית היה נמנע.

הנתבע ורופאיו גרמו במעשיהם ו/או במחדליהם לנזק קשה ובלתי הפיך לתובעת, לא נהגו כפי שבית חולים או רופא זהיר וסביר היה נוהג באותן נסיבות, על אחת כמה וכמה כאשר היו בידיהם את כל הכלים לאבחן את הלחץ על חוט השדרה, אך הם לא עשו כן.

הנתבע ורופאיו עשו מעשים שמעניק טיפול רפואי סביר היה נמנע מלעשותם, הפרו חובות שבחוק ו/או בנוהל ו/או בפרקטיקה רפואית זהירה וסבירה, פעלו בניגוד לכללי האבחון והטיפול הסבירים והמקובלים, בניגוד לפרוצדורות רפואיות מקובלות תוך התעלמות מהסטנדרטים הרפואיים המתבקשים בנסיבות העניין, ולמעשה, הנתבע ורופאיו לא נהגו כפי שמוסד רפואי ו/או רופא סביר ומיומן היה צריך לנהוג בנסיבות העניין.

תביעת רשלנות רפואית הוגשה בימים אלה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עו"ד דוד פייל המתמחה ברשלנות רפואית ובניהול תביעות מול חברות ביטוח וקופות חולים להשבת זכויותיהם של מבוטחים.

עו"ד דוד פייל מתמחה בטיפול בתביעות רשלנות רפואית, תאונות דרכים, ובמאבק מול חברות ביטוח וקופות חולים על סירובן לשלם פיצויים המגיעים למבוטחיהן. כמו כן מנהל עו"ד פייל בהתנדבות את הפורום המשפטי לתאונות דרכים באתר YNET.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם