צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית – סרטן בלוטת התריס

להאזנה:

 

רשלנות רפואית במהלך טיפולים כנגד סרטן בלוטת התריס

בלוטת התריס נמצאת בקדמת הצוואר ומתחת למיתרי הקול. כאשר בלוטת התריס בריאה לא ניתן לחוש בה בבדיקה חיצונית ידנית, עקב גודלה הזעיר. אולם, כאשר בלוטת התריס אינה בריאה ניתן לאבחן זאת הן ידנית (לרוב) והן בבדיקות דם פשוטות.רשלנות רפואית בהקשר סרטן בלוטת התריס לרוב מתרחשת כאשר נעשה אבחון לקוי או אבחון מאוחר של המחלה למרות קיומם של הבדיקות הנדרשות, ישנם מקרים של טיפול שגוי שניתן לחולה.

סוגי גידולים סרטניים בבלוטת התריס

  • סרטן בלוטת התריס הפאפילארי (papillary thyroid cancer) – הסרטן הנפוץ ביותר, מהווה כ-80% ממקרי סרטן של בלוטת התריס. הוא מתחיל בתאים העמודיים וגדל באופן איטי מאוד. כאשר הוא מאובחן מוקדם מספיק, סיכויי הריפוי גבוהים מאוד.
  • סרטן בלוטת התריס הפוליקולארי (follicular thyroid cancer) – מהווה כ-15% ממקרי הסרטן בלוטת התריס, גם הוא מתחיל בתאים העמודיים וגדל באופן איטי מאוד. אם הוא מאובחן מוקדם מספיק, סיכויי הריפוי גבוהים מאוד.
  • סרטן בלוטת התריס המדולארי (medullary thyroid cancer) – מהווה כ-3% ממקרי הסרטן בלוטת התריס. הוא מתחיל בתאי ה-C בבלוטה. סרטן כזה עלול לייצר כמות אדירה של קלציטונין. סרטן זה נוטה לגדול באיטיות יחסית. קל לרפא ולשלוט בו, אם אובחן מוקדם, לפני שהתפשט למקומות אחרים בגוף.
  • סרטן בלוטת התריס האנאפלאסטי (anaplastic thyroid cancer) – מהווה כ-2% ממקרי הסרטן בלוטת התריס. מתחיל בתאים העמודיים. נוטה לגדול ולהתפשט מהר מאוד ולכן קשה לשלוט בו ולרפא אותו.
רשלנות רפואית - סרטן בלוטת התריס
רשלנות רפואית – סרטן בלוטת התריס

רשלנות רפואית או טעות חמורה?

פירושה של רשלנות רפואית הינה מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה שלה, אם נוצר נזק, שלא היה נגרם אלמלא סטייה זו. תביעות בגין רשלנות זו משויכות אל תחום נזקין ובאופן כללי, אם ניתן להוכיח כי התנהגות הנתבע מהווה רשלנות, נוצרת זכות לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם לתובע.

סרטן בלוטת התריס: ישנם כמה סוגים עיקריים של סרטן בלוטת התריס: גידול פפילרי (PAPILARY) הוא הגידול השכיח והקל ביותר מבין סוגי סרטן בלוטת התריס. גידול פוליקולרי FOLLICULAR) שכיח פחות ומופיע לרוב במבוגרים, גידול מדולרי (MEDULLAR) הוא נדיר. עם זאת, ידוע כי כשיש חולה אחד בסרטן זה ישנה אפשרות לתחלואה בקרב בני המשפחה האחרים, גידול אנאפלסטי (ANANPLASTIC) גם הוא נדיר. גידול זה נוטה לגדול במהירות ולגרום לכאב. סרטן זה נפוץ יותר בקרב אנשים מבוגרים, לרוב בנשים.

לימפומה של בלוטת התריס: סוג נדיר של סרטן הנובע מתאי הלימפה שנמצאים בבלוטה. זהו גידול הקשור למערכת החיסון של הגוף והוא מוגדר בדרך כלל כלימפומה שאינה הודג'קינס.

רשלנות רפואית במקרים של סרטן בלוטת התריס

רשלנות רפואית יכולה להביא לקיצור בתוחלת החיים של החולה ואף למותו. רשלנות רפואית יכולה להיגרם כתוצאה מאיחור באבחון המחלה, או טיפול שגוי בה.

מאחר וגלוי מוקדם של בבלוטת התריס יכולים להבטיח החלמה וחזרה לחיי שגרה רשלנות במקרים אליו יכולה להיות חמורה ולגרום נזק בלתי הפיך לחולה.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם