צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

סרטן השחלות – סרטן רירית הרחם

להאזנה:

 

איחור באבחון סרטן השחלות, או ניתוח מיותר ו/או טיפול שגוי בסוג הסרטן, מהווה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. אם חלית במחלה ואת סבורה שיש דופי בבדיקות שעברת או בסוג הטיפול שקיבלת.שיבות מאד גדולה במתן טיפול מתאים במועד ולפני התגברות המחלה. גילוי מאוחר גורם להתפשטות המחלה ולהווצרות גרורות  או גידולים משניים באזורים שונים.

קיימת ח במקרם מסוג זה נדרשים טיפולים אגרסיבים, לעומת טיפולים שהיו מתבצעים במידה והמחלה היתה מתגלה במועד, ומכאן יכולה להתגבש בידי החולה עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

משרד הבריאות קבע שורה של בדיקות סקר תקופתיות לצורך איתור סוגי סרטן שונים מבעוד מועד, במיוחד אצל קבוצות שלהן רקע תורשתי של המחלה.

סרטן השחלות – רשלנות רפואית במהלך התפתחות המחלה וגורמיה

סרטן השחלה הוא הסרטן החמישי הנפוץ אצל נשים והראשון מבין גורמי התמותה. גידול בשחלות גורם להתנהגות לא תקינה של חלק מתאי השחלה, בהתרבות תאים ובשליחת גרורות, העלולות לפגוע ברקמות אחרות בגוף.

הסימנים הראשונים למחלה יכולים להתבטא בתחושה של איבוד תיאבון, בחילות או אי נוחות בבטן, גזים, עליות או ירידות במשקל. עם זאת, אצל רוב החולות בסרטן זה התסמינים אינם מתגלים במשך תקופה ארוכה.

סרטן השחלות - סרטן רירית הרחם
סרטן השחלות – סרטן רירית הרחם

בדיקות סקר מוקדמות לאיתור סרטן השחלות הן מעט מורכבות בפענוח תוצאותיהן. הכלים הקיימים כיום הם: סריקת אולטרסאונד, סריקת CT, צפייה בשחלות בעזרת לפרוסקופ, בדיקות דם הכוללות תפקודי כבד וכליה, ומדידת רמת החלבון CA-125 בדם. יחד עם זאת – דרגת הרגישות והסגוליות של בדיקות אלה אינה מספיק, ולכן לא נוטים להמליץ על ביצוען במסגרת סקר בריאות תקופתי לכל אוכלוסיית הנשים.

יש לבצע ניתוח שמטרתו לכרות, ככל הניתן, את המסה הגידולית שהתפתחה בגוף. בהמשך או במקביל יש לתת טיפול כימותרפי, שמטרתו להרוס את התאים הסרטניים. ובמקרים מסוימים גם טיפול קרינתי אשר מבוסס על שימוש בקרני רנטגן.

סרטן רירית הרחם

רוב מקרי סרטן השחלה שייכים לסוג הנקרא סרטן אפיתליאלי. סרטן שחלות אפיתליאלי משמעו שהסרטן החל להתפתח בתאים המכסים את פני שטח השחלה. קיימים מספר סוגים של סרטן שחלה אפיתליאלי: סרטן נסיובי ,(serous) סרטן רירני ,(mucinous) סרטן דמוי רירית הרחם ,(endometroid) תאים צלולים (clear cell) וסרטן בלתי ממוין או בלתי מסווג .(undifferentiated) בנוסף קיימים סוגים פחות נפוצים של סרטן השחלה, כגון גידולים של תאי נבט גידולים מפרישי הורמונים, כמו גרנולוזה וטקהוסרקומות.

סרטן השחלות – תביעת רשלנות רפואית

רשלנות רפואית משמעה מתן שירותים רפואיים שלא בהתאם לנורמות המקובלות וברמת הזהירות הסבירה שלה. תביעות בגין רשלנות רפואית משויכות לתחום נזיקין ויש להוכיח שהתנהגות הנתבע מהווה רשלנות, אז נוצרת זכות לקבלת פיצויים בגין הנזק שנגרם לתובע.

הדרך המקובלת ביותר להטלת אחריות לטובת מי שנפגע כתוצאה מטיפול רפואי לקוי היא הוכחת קיומה של רשלנות רפואית.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם