צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית מעקב

להאזנה:

 

רשלנות רפואית מעקב

"זוהי תופעה קשה ממנה סובלת מערכת הבריאות בשנים האחרונות", אומר עו"ד דוד פייל, עורך דין רשלנות רפואית העומד בראש משרד המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, אליו הגיעו מספר רב של חולים הסובלים מהתופעה, אשר גזרה על חלקם דין מוות.

לאחרונה הגיש עו"ד פייל שלוש תביעות של רשלנות במעקב הרפואי נגד שלוש קופות חולים שונות: הכללית, מכבי והמאוחדת.

לדברי עו"ד דוד פייל סובלים בתי החולים וקופות החולים בישראל מתופעה של 'טלפון שבור' העולה בחייהם של ישראלים רבים.

למרות שהחולים סובלים מסימפטומים האמורים להדליק נורה אדומה בקרב רופאים שטיפלו בהם, ולמרות שלעתים אף חושדים חלק מהרופאים כי מדובר במחלה קטלנית, חוסר רצף במעקב הרפואי גורם למקרים רבים ליפול בין הכיסאות – וכתוצאה מכך מוזנחים החולים והמחלה מעמיקה בגופם. כאשר המחלה פורצת – כבר קשה ברוב הפעמים להצילם.

בתביעה הראשונה אותה הגיש בימים אלה עו"ד דוד פייל נטען כי בשל חוסר במעקב רפואי נגרם מותו של החולה בסרטן ריאות. כבר בינואר 2005 הגיע ד' לרופא לאחר שסבל מחולשה, חום, שיעול וכאבי בחזה. האיש נשלח לצילום ריאות, ולמרות ממצא בריאה הימנית, לא הופנה להמשך בירור.

לאחר תקופה קצרה חזר ד' להתלונן על חום ושיעול, ובבדיקת דם נמצא כי הוא סובל מהפרעה בתפקודי כבד. "גם הפעם, בניגוד לכל פרקטיקה רפואית סבירה, נשלח המנוח לביתו תוך התעלמות מוחלטת של הצוות הרפואי מהממצאים וממצבו" אומר עו"ד דוד פייל.

רשלנות רפואית מעקב
רשלנות רפואית מעקב

לאחר שנתיים, על רקע המשך שיעול שלא חלף והיה מלווה בעליות חום, פנה המנוח למוקד של קופת חולים והופנה לחדר מיון. רק אז אובחן כי הוא סובל מסרטן ריאות בשלב מתקדם. בנובמבר 2007 לאחר שעבר טיפולי כימותרפיה קשים ועל רקע סיבוכים של מחלת הסרטן, הוא נפטר, כשהוא בן 63 בלבד.

"גילוי מוקדם של סרטן הריאות בו לקה המנוח יכול היה לאפשר לו לקבל טיפול אפקטיבי ולהביא להחלמתו" טוען עו"ד פייל אשר תבע בשם המנוח את קופת חולים מכבי.

החשש לסרטן לא נבדק – המחלה התפשטה לעצמות בתביעה נוספת שהוגשה על ידי עו"ד פייל נגד קופת חולים כללית, נטען כי איחור של ארבע שנים באבחון סרטן ריאות בא' חולה בן 60 – יעלה לו כנראה בחייו. כבר ביולי 2003 הגיע האיש לרופאת המשפחה והתלונן על שיעול שמלווה בחום. הוא נשלח לצילום רנטגן של הריאות, והרדיולוג סבר כי הוא סובל מגידול סרטני גרורתי.

אך בנובמבר אותה שנה, בוצע בחולה צילום רנטגן נוסף, בו נצפה דווקא שיפור קל במצבו, ועל כן זימן אותו הרופא לביקורת רק בעוד שלושה חודשים. בינואר 2004 החליט הרופא כי מדובר בדלקת ריאות ממנה הבריא התובע, והמליץ על מעקב בעוד תשעה חודשים. וכך הלאה טעה הרופא בפרוש הממצאים והזמין את החולה לביקורת כל שישה חודשים מבלי שביצע את בדיקות ההדמיה הנדרשות. ורק ביולי 2007, כארבע שנים לאחר התלונה הראשונה, עבר התובע ביופסיה אשר אישרה כי אכן לקה בסרטן, אחריה החל טיפול כימותרפי.

"כיום מצבו של התובע קשה מאוד – המחלה התפשטה בכל גופו ושלחה גרורות לעצמות השלד" אומר עו"ד דוד פייל. "סיכויו של התובע להבריא לו סרטן הריאות היה מאובחן אצלו בשלב הראשוני של המחלה יכלו להגיע אף ל-95%. כעת, כ-4 שנים מאוחר יותר, קיימים סיכויים נמוכים ביותר שהחולה יחלים ממחלתו".

המעקב הרפואי הופסק, והסרטן חזר

תביעת רשלנות רפואית אחרת שהוגשה לאחרונה על ידי עו"ד פייל נגד קופת חולים מאוחדת, עוסקת בב', חולה סרטן בן 68, שעבר כריתת כליה לאחר שאובחן בו סרטן ב-1996. ב' היה נתון למעקב רפואי במשך שלוש שנים אשר הופסק בלי כל הסבר רפואי. "הרופאה האונקולוגית, אשר טיפלה בתובע, ציינה בפניו שלוש שנים לאחר הכריתה, כי הוא בריא לגמרי, ולא זקוק לשום ביקורת או מעקב, וזאת בניגוד לספרות הרפואית שהייתה קיימת באותה העת" אומר עו"ד דוד פייל.

בין השנים 2002 ל-2007 הגיע התובע עשרות פעמים לרופא המשפחה ולרופאים מומחים נוספים של הקופה עם תלונות אופייניות להישנות המחלה, אולם למרות ההיסטוריה הרפואית שלו הוא לא נשלח לבירור אונקולוגי. רק בשנת 2007 הוא נשלח לבדיקות שמצאו גרורות של סרטן הכליה בבלוטות הלימפה.

"אם הישנות המחלה הייתה מתגלית בשלביה הראשוניים היה ניתן לטפל בחולה בטיפול מקומי, להסיר את הגידול בשלמותו ולאפשר לו תוחלת חיים רגילה, וזאת בסבירות גבוהה ביותר", אומר עו"ד פייל.

"לתביעות מסוג זה קיימת חשיבות ברמה הלאומית"

"התופעה הזו מקוממת מפני שהיא לא נובעת מחוסר בציוד או ברופאים מוסמכים, אלא מכישלון חוזר ונשנה במשימה פשוטה בתכלית – מעקב רפואי בסיסי אחר חולים מתוך מתן תשומת לב לתלונותיהם ולממצאי הבדיקות" אומר עו"ד פייל.

פייל מוסיף כי תביעות המיליונים נגד רופאים ומוסדות רפואיים אשר זונחים את המעקב הרפואי – הן מוצדקות, ועשויות לשכנע את המוסדות הללו להשקיע כמה עשרות אלפי שקלים על מנת לשפר את התקשורת והליווי הצמוד למטופלים.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם