צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית סרטן הערמונית

להאזנה:

 

רשלנות רפואית סרטן הערמונית (פרוסטטה)

רשלנות רפואית יכולה להביא לקיצור בתוחלת החיים של החולה ואף למותו. רשלנות רפואית יכולה להיגרם כתוצאה מאיחור באבחון המחלה, או טיפול שגוי בה. מאחר וגלוי מוקדם של סרטן הערמונית יכול להבטיח החלמה וחזרה לחיי שגרה רשלנות במקרים אליו יכולה להיות חמורה ולגרום נזק בלתי הפיך לחולה.

סרטן הערמונית

סרטן הערמונית נפוץ בעיקר בקרב גברים מעל גיל 50. בניגוד לסוגי סרטן אחרים, הרי שתאי סרטן בתוך הערמונית הינם שכיחים. גידול בערמונית יכול להיוותר ללא שינוי במשך תקופה ארוכה. סרטן הערמונית גדל מאוד לאט, ולכן פעמים רבות, בעיקר בקרב זקנים, אינו גורם לתסמינים. ישנם מקרים בהם סרטן זה גדל במהירות ואף יכול להתפשט לאברים אחרים בגוף, בעיקר לעצמות.

ניתוח טיפול בסרטן הערמונית

הניתוח המקובל נקרא כריתת ערמונית רדיקלית (Radical Prostatectomy) בניתוח זה בלוטת הערמונית מוסרת במלואה דרך חתך בבטן או בין שק האשכים לרקטום תחת הרדמה כללית. מטרת הניתוח היא הסרה מלאה של כל התאים הסרטניים בגוף.

ניתוח זה נעשה רק במקרים בהם נראה כי מחלת הסרטן לא התפשטה מעבר לערמונית, בדרך כלל בגברים מתחת לגיל 70. הניתוח גורם לעתים קרובות לאין אונות (אימפוטנציה), כלומר אי יכולת להשיג זקפה ולשמור עליה ולבעיות שליטה במתן שתן. לעתים אפשר לבצע סוג מיוחד של ניתוח בשם כריתת ערמונית תוך שמירה על עצבי הזקפה (nerve-sparing ), ולהפחית את הסיכון לבעיות בזקפה.

רשלנות רפואית סרטן הערמונית
רשלנות רפואית סרטן הערמונית

טיפול בקרינה חיצונית לסרטן ערמונית

בטיפול בקרינה נעשה שימוש בקרני רנטגן בעלות אנרגיה בעוצמה גבוהה להשמדת תאים סרטניים, תוך גרימת נזק מועט ככל האפשר לתאים בריאים. טיפול בקרינה לסרטן הערמונית ניתן בדרך כלל באמצעות מכונה חיצונית (קרינה ממקור חיצוני). יש לתכנן את הטיפול בקפידה כדי לוודא שיהיה יעיל ככל האפשר.

לפני הטיפול החולה יעבור בדיקה הנקראת CT סימולטור, המצלמת צילומי רנטגן את האזור המיועד לטיפול. טיפול בקרינה קונפורמלית ו- IMRT בקרינה קונפורמלית, מכשיר מיוחד המחובר למכונת ההקרנה מכוון בקפידה את קרני האנרגיה כך שיתאימו לבלוטת הערמונית.

כיוון הקרניים מצמצם את כמות הקרינה המגיעה לתאים הבריאים באיברים סמוכים, כגון שלפוחית השתן והרקטום. כתוצאה מכך יופיעו פחות תופעות לוואי ואפשר יהיה לתת מנות קרינה גדולות יותר ויעילות יותר. IMRT הוא סוג חדש ומורכב יותר של הקרנה קונפורמלית, המאפשר לשנות את מינון הקרינה המגיע לחלקים שונים של הגידול והרקמות הסמוכות.

בכל מקרה בו עולה חשד רשלנות רפואית סרטן הערמונית – מומלץ לאסוף מידע רב ככל הניתן על ההתנהלות הרפואית לפני ובמהלך המחלה, ולהיוועץ בעורך דין רשלנות רפואית העוסק בתחום.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם