צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית – שיתוק עצב הפנים

להאזנה:

 

שיתוק עצב הפנים נקרא פציאליס וישנם מספר גורמים למחלה. אחד הדומיננטיים הוא  ,CVAשבץ מוחי. גורם ידוע אחר הוא נזק מתאונה, ניתוח, נגיף ויראלי  גידול או כל פגיעה אחרת בעצב. גורם המחלה הוא משמעותי לשלב התביעה, כי יש גורמים/מוסדות שונים שניתן להגיש נגדם תביעה וזאת בהתאם לעילה.לעתים הנזק נובע ממקרה של רשלנות רפואית, למשל אם השיתוק נגרם כתוצאה מטיפול רפואי כדוגמת ניתוח.

 

רשלנות רפואית

טיפול רפואי שמסתיים בפגיעה של החולה ייחשב כרשלנות (על פי חוק). יש להוכיח שהרופא לא נקט באמצעי זהירות המוטלים עליו מתוקף תפקידו וחובתו כלפי המטופל, האם קיימת התרשלות בתפקידו והאם קיים קשר בין הטיפול לנזק. בית המשפט הוא זה שיכריע, בהסתמך על חוות דעת של מומחים, ובהתאם למקובל.

רשלנות רפואית - שיתוק עצב הפנים
רשלנות רפואית – שיתוק עצב הפנים

 

תביעת נכות בביטוח לאומי

נכות ביטוח לאומי תקבע לאחר שהופעת בפני הוועדה הרפואית וקיבלת אישור לאחוזי נכות לקבלת קצבה. לכן הדבר הראשון שיש לעשות הוא לפנות לסניף המוסד לביטוח לאומי ולהגיש את התביעה בטופס תביעה לקצבת נכות והצהרה למחלקת הביטוח והגבייה.

המוסד יטפל בתביעתך תוך 90 יום מן היום בו איבדת את כושרך להשתכר לפחות ב 50%. את התביעה רשאי להגיש גם בן משפחה, אפוטרופוס ,עובד סוציאלי מטפל או על ידי אדם אחר המייצג אותך, כדוגמת עורך דין.

חשוב שתדע שהגשת תביעה זו אינה שוללת הגשת תביעה במקביל לחברת ביטוח פרטית. לתביעה הנך נדרש לצרף מסמכים רפואיים, אישורים על עבודה ושכר וכל אסמכתא אחרת שיכולה לעזור לקביעת נכותך.

 

מהם מקורותיו של שיתוק עצב הפנים?

שיתוק עצבי הפנים יכול לנבוע ממקורות שונים, כולל רשלנות רפואית בטיפול שיניים, רשלנות בניתוחי אוזניים או רשלנות רפואית בלידה. כאשר עצב הפנים נפגע עקב רשלנות רפואית עלולות להיות לכך השלכות לכל החיים על בריאותו ורווחתו הנפשית של הפרט, מה שמוביל להשפעה מהותית על איכות החיים הכוללת שלו.

מצב זה מוביל לנכות פיזית וחברתית משמעותית ולכן עשוי לזכות את הנפגע בעילה לתביעת פיצויים. אולם חשוב לדעת ששיתוק עצבי הפנים יכול לנבוע גם מגורמים אחרים שאינם בהכרח תולדה של רשלנות, כגון זיהומים, גידולי מוח, שבץ או זיהומים ויראליים.

 

כשרשלנות רפואית שיתוק עצב הפנים מובילה לנכות

שיתוק עצבי הפנים הוא מצב נפוץ שיכול להיות בעל השלכות תפקודיות וקוסמטיות משמעותיות. עצב הפנים ממלא תפקיד מכריע בהפעלת התנועה של שרירי הפנים. מקורו במוח, הוא עובר דרך עצב השמיעה, האוזן, ובסופו של דבר מגיע לשרירי הפנים, כמו גם שולט בבלוטות הדמעות והרוק.

תפקוד לקוי של עצב הפנים גורם להשפעות מטרידות שונות על הפנים. זה מוביל לעיוות פנים, אסימטריה ורפיון, גורם לשיבוש קמטי הבעה ומשפיע על זווית הפה, וכתוצאה מכך נוצרות תנועות לא טבעיות. יתרה מכך, אנשים חווים רגישות מוגברת לחום, קור וריח, יחד עם פגיעה בדיבור ונטייה לדמע.

השיתוק של עצב הפנים עלול לגרום גם לסיבוכי ראייה, בעיקר בשל חוסר היכולת לסגור את העפעפיים. מצב זה מוביל להתייבשות בעיניים ומגביר את הסיכון לפציעות בקרנית. כתוצאה מכך, המוקד העיקרי של הטיפול סובב סביב העיניים, במטרה למנוע יובש בקרנית וסיבוכים נלווים.

 

אילו סעדים משפטיים זמינים לנפגעי רשלנות רפואית שיתוק עצב הפנים

הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית שגרמה לשיתוק עצבי הפנים יכולה לספק פתרון משפטי לנפגעים.

על ידי הקמת תיק המבוסס על ראיות התומכות בטענת התובע לרשלנות מצד הנתבע, הוכחת סטייה של הנתבע מחובת הזהירות החלה עליו כגורם רפואי והצגת תימוכין לקיומם של קשרים סיבתיים בין הרכיבים הנ"ל, נפגעי שיתוק בעצב הפנים בעקבות מחדלים רפואיים, רשאים לבקש פיצויים בגין אובדן שכר, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ונזקים נלווים אחרים.

אולם לייצוג משפטי חשיבות מכרעת בניווט בתהליך מורכב זה, והפנייה לעו"ד בעל ניסיון בתיקים מסוג זה היא חיונית להשגת הפיצוי הראוי לתובעים.

 

הצורך בעדות מומחה בהגשת תביעת פיצויים על רקע רשלנות רפואית שיתוק עצב הפנים

בעת הגשת תביעת רשלנות רפואית שיתוק עצב הפנים, קבלת חוות דעת מומחים מגורמים רפואיים רלוונטיים היא חיונית להצלחת התביעה. העד המומחה מטעם התביעה יציג את חוות דעתו בנוגע למעשיו של הרופא הנאשם, תוך הדגשת ההיבטים הרשלניים בהתנהלותו.

חוות דעת זו היא משמעותית שכן נטל ההוכחה מוטל על התובע, שיידרש להוכיח כי חובת הזהירות הסטנדרטית לא התקיימה ולהציג קשר סיבתי ברור בין המעשה הרשלני של הנתבע לבין הנזק הנובע מכך. גם הנתבע יציג חוות דעת מומחה מצידו כאמצעי להגנה על המוניטין המקצועי שלו וצדקתו ולכן לא רצוי שהתובע יגיע לדיון המשפטי ללא עדות מומחה.

 

כיצד מכריע בית המשפט בתיקי רשלנות רפואית שיתוק עצב הפנים?

בית המשפט יעריך את מהימנות חוות הדעת הרפואיות המוצגות מטעם שני הצדדים בתביעה ועשוי למנות מומחה נוסף מטעמו לצורך הערכה מקיפה יותר. מלבד זאת, בדיון בתיק מתחשב בית המשפט גם באחוזי הנכות שנקבעו על ידי הביטוח הלאומי לתובע בגין נזקיו. התקשרות עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית מומלצת מאוד, וכך גם גיוס תמיכתו של מומחה מוכר ומכובד שיכול לתת חוות דעת רפואית חזקה ומשכנעת.

 

בגין מה ניתן לקבל פיצויים בתביעת רשלנות רפואית המוגשת בשל שיתוק בעצב הפנים?

אם התביעה תצליח, בית המשפט יוכל לפסוק לטובת התובע פיצוי בגין גורמים שונים לרבות אובדן שכר בעבר ובעתיד, כאב וסבל, הוצאות רפואיות, עלויות נסיעות, הוצאות סיוע רפואי, טיפולים פסיכולוגיים ופיצוי על ירידה באוטונומיה.

 

רשלנות רפואית שיתוק עצב הפנים – סיכום

לשיתוק עצבי הפנים יכולות להיות השלכות פיזיות, רגשיות וכלכליות משמעותיות עבור מי שנפגע מכך. לכן אם חוויתם שיתוק עצבי בפנים עקב רשלנות רפואית, אין סיבה שתהססו לפנות לייצוג משפטי כדי לבחון את הצעדים המשפטיים שבאפשרותכם לנקוט כנגד הגורמים האחראיים למצבכם. משרד עו"ד דוד פייל כאן כדי לספק את ההכוונה והתמיכה הדרושים לכם על מנת שתוכלו להשיג את הפיצוי הכספי המגיע לכם.

פנו אלינו עוד היום לפגישת ייעוץ ותנו לנו להילחם על זכויותיכם. עורך דין דוד פייל פעיל מזה יותר משני עשורים כמייצג בתיקי רשלנות רפואית. במסגרת ניסיונו הרב בליווי תביעות פיצויים שהוגשו בעקבות מחדלים רפואיים, עו"ד פייל סייע לנפגעי רשלנות רבים בישראל להשיג פיצוי כספי בהיקפים משמעותיים של עד מאות מיליוני שקלים.

במידה ונפגעתם ממקרה של רשלנות בטיפול רפואי מכל סוג שהוא, אשר גרם לפגיעה עצבית בפניכם, דעו כי יש לכם כתובת לקבלת סיוע משפטי במיצוי זכויותיכם. עו"ד דוד פייל מזמין אתכם לפגישת היכרות ראשונית במועד המתאים לכם, ללא כל התחייבות, שבה נבחן את פרטי המקרה שלכם ונעריך את היקף הפיצויים המגיעים לכם. לסיוע משפטי חייגו כעת: 03-915-8463.

שיתוק עצבי הפנים יכול להיגרם על ידי הליכים רפואיים רשלניים, זיהומים, גידולי מוח, שבץ או זיהומים ויראליים.

שיתוק עצבי הפנים עלול לגרום לעיוות פנים, אסימטריה, שינוי בקווי הבעה, פגיעה בדיבור, רגישות לחום וקור, סיבוכים בראייה ונטייה לדמעות.

בבואו של בית המשפט לפסוק בתיקי רשלנות רפואית מסוג זה, הוא נותן משקל רב לחוות הדעת של הרופא המומחה שמציג כל צד לתביעה. בית המשפט מתייחס להליך הרפואי על כל שלביו ובודק האם ניתנה בידי התובע הסכמה מדעת לטיפול שממנו ניזוק לכאורה, האם הנתבע עמד בחובת הזהירות כלפי התובע, האם ישנם תימוכין לקשר סיבתי בין נזקי התובע לפעולות הנתבע וכן כמה אחוזי נכות נקבעו לתובע בביטוח לאומי.

ההכרה בשיתוק עצבי הפנים כפגיעה בעבודה תלויה בנסיבות ובראיות הספציפיות שסופקו. בית המשפט יעריך גורמים כמו תנאי חשיפה, קשרים סיבתיים וחוות דעת רפואיות של מומחים כדי לקבוע האם הפגיעה הנ"ל נגרמה לתובע בשל עבודתו או תנאיה.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם