צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעות נגד בית חולים בבעלות משרד הבריאות

להאזנה:

 

ישנם בתי חולים (כדוגמת בית חולים רמב"ם,אסף הרופא) שהינם בתי חולים ממשלתיים, על כן אם הנך עומד להגיש תביעה כנגד בית חולים מסוג זה, הרי שהנך תובע את משרד הבריאות.
בעת שמטופל מאושפז בבית החולים צוות בית החולים אחראי לבריאותו ושלמות גופו בכל מובן ובמידה ונגרם לו נזק גוף בשל נפילה מהמיטה או חוסר זהירות אחרת של הצוות הסיעודי בטיפול והשגחה אזי יש עילה תביעה כנגד בית החולים.

 

מה חשוב בתביעה מסוג רשלנות רפואית?

בתביעות רשלנות רפואית נבחנת ראשית – חובת זהירות קונקרטית בין רופא למטופל.

הכללים בדבר הפרת חובת זהירות קונקרטית בין רופא למטופל משתנים ממקרה אחד למשנהו, וזו מוכרעת בבית המשפט. לא מדובר בשאלה מדעית הנתונה להכרעה של רופאים.

יסוד ההתרשלות מבוסס על עקרון הסבירות, שעוסקת בשאלה: באלו אמצעים צריך לנקוט כדי להבטיח את שלומו של הניזוק, בהתאם לאמצעים שהיה רופא סביר נוקט בנסיבות העניין. השיקולים בקביעת האשמה רבים ומגוונים ובית המשפט לא שש לקבוע התרשלות, גם אם נעשתה טעות בשיקול דעת, זאת על-מנת להימנע מהרתעת יתר.

מאידך, הגישה הרווחת היא שחולה המפקיד את גופו בידי רופא , הנו בעל ציפייה מוצדקת וסבירה שהרופא יעשה כל שביכולתו כדי למנוע פגיעה כתוצאה מהטיפול ואף יסייע לו להחלים.

בית המשפט בוחן את הסיכוי שהנזק יתרחש, ההוצאות הנדרשות על-מנת למנוע את הנזק, חומרת הנזק, הערך החברתי של ההתנהגות שגרמה לנזק, היכולת למנוע את הנזק ועוד. פעולת רופא לא תיחשב כרשלנית אם עשייתה התבססה על העדפת אחת מבין האסכולות הרפואיות המוכרות. רופא שפעולותיו סבירות ומקובלות בעולם הרפואה – לרוב לא יואשם ברשלנות רפואית.

תביעות נגד בית חולים בבעלות משרד הבריאות
תביעות נגד בית חולים בבעלות משרד הבריאות

דוגמאות נפוצות של רשלנות רפואית:

  • רשלנות רפואית בזמן הריון או לידה.
  • רשלנות רפואית של רופא מנתח בניתוח פלסטי.
  • רשלנות רפואית בזמן ניתוח אורטופדי.
  • רשלנות רפואית של רופא שיניים אשר גרם לנזק מתמשך לשיניי המטופל.
  • גילוי מאוחר או רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית או סרטן השד.
  • הנחיות לקויות של רופא, אשר גרמו להידרדרות במצב המטופל ואף נכות או ליקוי בלתי הפיך.

הליך תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט עלול להמשך מספר שנים כיון שהגורם הרפואי (הנתבע) זכאי לצרף חוות דעת רפואית מטעמו והנפגע חייב להסכים לדרישת הצד שכנגד להיבדק על ידי מומחה רפואי מטעמו.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם