צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

פוסט טראומה תאונת דרכים

להאזנה:

 

פוסט טראומה – תאונת דרכים: תאונות דרכים עלולות להוות מקור לפוסט טראומה עבור הנפגעים. אדם שחווה כאב וסבל בעקבות תאונת דרכים, עלול לסבול מתסמיני פוסט טראומה מוכרים כגון חרדה, נדודי שינה וכדומה.

 

מהי פוסט טראומה?

כאשר נחשפים לאירוע טראומתי, כדוגמת תאונת דרכים, הנפש מוצפת בגירויים רבים, המתקשים לעבור תהליך של עיבוד והכלה ולכן האדם חווה את הזיכרונות, הרעשים וכו' מחדש כל פעם. כתוצאה מכך, האדם נמנע ממעשים אשר מזכירים לו את האירוע, כדוגמת נהיגה ברכב.

הסימפטומים של הפוסט טראומה כוללים: חרדה, נדודי שינה, דיכאון, עצבנות, הפרעות ריכוז, פלאשבקים מהאירוע, תחושת מועקה ומצוקה. רבים מהנפגעים נמנעים מפעילויות ו/או ביקור במקומות שמזכירים להם את האירוע, מתקשים להביע רגש, חווים חוסר הנאה וקושי לזכור פרטים מהאירוע.

פוסט טראומה תאונת דרכים
פוסט טראומה תאונת דרכים

זכויות

פגיעה נפשית מוכרת כנכות (בדרגה משתנה) ובמסגרת חוק הנכים והמוסד לביטוח לאומי, הנכות מקנה זכויות ואף פיצויים. כדי לקבל את הסיוע המתאים, כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום הרפואי משפטי וזאת כדי לדאוג למילוי מלוא זכויותיכם מהמוסדות השונים, הציבוריים וכן הפרטיים כגון: קופת חולים, ביטוח לאומי, חברת הביטוח.

פוסט טראומה תאונת דרכים – מקרה אמתי

דני בן התשע, בעל פיגור שכלי ותסמונת דאון, נפגע בתאונת דרכים. מומחים מטעם בית המשפט מונו לבדוק אותו ולגלות האם הילד סובל מפוסט טראומה, מכיוון שאין מדובר בילד רגיל, הקביעה הייתה קשה והוחלט כי רק לאחר סדרת מפגשים שעלותם הכוללת כ- 10,000 ₪ ניתן יהיה לאמוד את מצבו הנפשי של דני.

חברת הביטוח התקוממה וסירבה לשלם, כל עוד לא נקבע כי אכן הילד סובל מפוסט טראומה, אולם בית המשפט החליט שעל מנת לאבחן את הילד ולגלות אם הוא אכן חולה, יש צורך בסדרת הטיפולים ואחריות התשלום חלה על חברת הביטוח. החוק הרי קובע כי חברות הביטוח נושאות בכל הוצאות הבירור, גם אם לבסוף יתברר כי התביעה אינה מוצדקת.

מוסר השכל – חברת הביטוח תעשה ה-כ-ל כדי להימנע מתשלום כלשהו ו/או פיצוי, גם כאשר החוק מאוד ברור בהגדרותיו. על כן, חשוב ביותר להכיר ולדעת את התקנות, החוק ופסקי הדין השונים, על מנת להצליח בתביעה ולקבל את הפיצויים והזכויות המתאימים והמגיעים.

כאב וסבל תאונת דרכים – עבור אילו פגיעות ישולמו פיצויים?

נזקי הגוף השונים,עבורם משולמים פיצויים כוללים מקרי מוות (בהם היורשים הם אלו אשר זכאים לפיצוי עקב התאונה). מחלות שהתפרצו כתוצאה מהתאונה כגון: חרדות, דיכאונות, פגיעת ראש וצוואר, ירידה בשמיעה, חבלות ראש וזעזוע מוח, מיגרנות, פגיעות פנימיות, שברים, צלקות וכדומה.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם