צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק

להאזנה:

 

פריצת דיסק עשויה להיגרם בנסיבות רבות ומגוונות ולהשפיע משמעותית על יכולת התפקוד במקום העבודה. כיצד תובעים אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק והאם כל מקרה מזכה בפיצויים?

נפילה או החלקה על הגב, תאונת דרכים ואפילו תנועות לא נכונות לאורך זמן בחדר הכושר עשויים לגרום לפריצת דיסק – מצב שבו פורץ נוזל הדיסק שבין חוליות הגב ומגרה עצבית את המקום, מה שמלווה בכאבים איומים ובהגבלה קלה ועד קשה של תנועתיות הגב.

 

מי זכאי לפיצוי בגין אובדן כושר מפריצת דיסק?

פריצת הדיסק לא תמיד מתבררת בעת הכאבים או הפגיעה הראשוניים, אלא בדיעבד כאשר נוצרים כאבי גב וגפיים או מגבלה תנועתית. יכול לעבור זמן רב בין תאונה למשל שאירעה לאדם כלשהו ועד שהוא יסבול מפריצת דיסק כתוצאה ממנה, בעיקר בעקבות תנועה לקויה או ביצוע פעולות פיזיות שוחקות כמו נשיאת משאות כבדים או עבודה במקצוע בעל מאמץ פיזי מוגבר.

כך יוצא שקבוצת הסיכון לפריצות דיסק תהיה באופן טבעי ציבור הנהגים המקצועיים, סבלים, ספורטאים וגם שורת המקצועות בהם קיימת ישיבה ממושכת שלא בדרך שמביאה ליישור הגב. כמובן שכל תאונה או פגיעה שגרמה לפריצת דיסק, מזכה במתן פיצויים אובדן כושר עבודה ומאפשרת לעובדים להגיש תביעה רלוונטית למוסד לביטוח הלאומי.

 

הגורמים הנתבעים

אובדן כושר עבודה פירושו מצב שבו לא ניתן להמשיך ולעבוד באותו האופן ובאותו התפקיד כפי שבוצע קודם לכן, מה שעשוי להתבטא בפגיעה בשכר ומכאן שישנו הצורך בפיצוי כספי שיאזן את המצב הכלכלי. הגשת תביעה אובדן כושר עבודה על פריצת דיסק דורשת כמובן מסמך אי כשירות מרופא מתאים, שמפרט את הקשיים התפקודיים שחווה העובד ואת אי יכולתו לעבוד באופן זמני או צמית, חלקי או מלא.

אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק
אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק

קיימים מספר גופים לתביעה במצבי אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק, בראשם המוסד לביטוח הלאומי וקרן הפנסיה, המגלמת בתוכה מרכיב ביטוחי של אובדן כושר. נציגי הגופים הללו בוחנים את התביעה ומחליטים האם לקבלה או לדחות אותה.

חשוב להבהיר כי ההגדרה לפריצת דיסק כתוצאה מפציעה במקום העבודה היא תאונת עבודה, אך במקרים שבהם פריצת הדיסק אירעה כתוצאה מביצוע התפקיד לאורך זמן, תוגדר הפגיעה כמחלת מקצוע או מיקרו טראומה, בהתאם לחומרת הפגיעה ולנסיבותיה.

אם קיימת זכאות לקבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה חלקיומלא, הם יינתנו בגובה 75% מהשכר. הפיצוי שניתן מהביטוח הלאומי מותנה בקביעת שיעור אובדן כושר (נכות תפקודית) של 60%, 65%, 74% או 100% וזאת בנפרד מקביעת הנכות הרפואית. הפיצוי מקרן הפנסיה יינתן בקביעת שיעור אובדן כושר של 75% לפחות.

כאמור, פריצת דיסק עשויה להיגרם כנזק הדרגתי וממגוון סיבות –חלקן עשויות להטיל ספק בשאלת הזכאות לפיצויים בשל אובדן כושר עבודה ולכן רצוי להסתייע בעורך דין מקצועי. עורך דין שמתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה יוכל לבסס את המקרה ולהעריך את סיכוייו להתקבל, להגיש את הטפסים הרפואיים המתאימים ולהגן על זכויותיו של הנפגע מול הגופים המבטחים שעשויים להשתמש בטענות שונות לדחיית התביעה.

הליווי המקצועי מטעמו מכיל הן את תביעת הפיצויים מהביטוח הלאומי והן את זו שמקרן הפנסיה. בהינתן ביטוח מנהלים או פוליסת ביטוח פרטית, עורך הדין יוכל לפעול גם לתביעתם.

 

אובדן כושר עבודה מתקיים במספר אפשרויות:

1. פיצוי אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק מהביטוח הלאומי – מתן מענק כספי או קצבת נכות מעבודה בקביעת נכות תפקודית זמנית או לצמיתות.
2. פנסיית נכות מקרן הפנסיה – מדובר בקביעת אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק במקרים קשים שבהם העובד לא מסוגל לעבודתו הקיימת ולא לשום עיסוק סביר אחר.
3. פיצוי אובדן כושר מפריצת דיסק מביטוח המנהלים – קביעת אובדן הכושר עבור מקרים שבהם העובד לא מסוגל לעבודתו באותו עיסוק מסוים שבו הוא עוסק כעת.
4. פיצוי בגין אובדן הכושר מחברת ביטוח פרטית – כמובן בהתאם לסעיפי הפיצוי המופיעים בפוליסה, ההרחבות וההתאמות המיוחדות שלה כלפי המבוטח.

פריצת דיסק במחלות מקצוע או פגיעות מיקרוטראומה

במקרים מסוימים, פריצת הדיסק התגבשה במשך שנים בשל סוג או מאפיינים ספציפיים של עבודה כלשהי. לעתים קורה שבמשך שנים העובד מרגיש מצוין ולא סובל משום כאב, כך שרק בתקופה האחרונה מתגלה כי מצבו הידרדר לכדי פריצת דיסק. במקרים אחרים ייתכן שלעובד היו בלטים (מצב הקודם לפריצת הדיסק ושמצריך טיפול מהיר ויעיל כדי לבלום את פריצת הדיסק) וכעת משנפרץ הדיסק, הוא גילה שהדבר נגרם עקב עבודתו.

כדי לקבוע האם נסיבות ומאפייני העבודה הובילו לפריצת הדיסק ולהוכיח זאת בהצלחה לגורמים המתאימים, יש לפנות לעו"ד אובדן כושר עבודה בעקבות פריצת דיסק שיעריך את הזכויות הקיימות ויפעל לקבלת הפיצוי בזמן קצר ככל האפשר, תוך הימנעות ממשפט מורכב, יקר וארוך מאוד.

 

שאלת הזכויות מול הביטוח הלאומי

כמובן שלא כל פציעה או מחלה מוגדרת כשלעצמה כאובדן כושר עבודה. אדם שהלך במקום עבודתו, החליק על אזור רטוב ושבר את אצבעו, לא בהכרח יפוצה בגין אובדן כושר עבודה בעקבות שבירת יד. על אותו המשקל, לא כל מצב של פריצת דיסק מהווה סיטואציה של השבתה מעבודה וייתכן שלא ימצא זכאי לפיצוי כלל.

כדי שהפגיעה תוכר בהמשך כאובדן כושר, יש להכיר תחילה בפריצת הדיסק כתאונת עבודה. על מנת לקבל את ההכרה הנדרשת, יש להגיש טופס תביעה לביטוח הלאומי ולצרף אליו את האבחון הרפואי המלא על הבדיקות, הממצאים והקביעות הרפואיות. יש לצרף גם את תלושי השכר האחרונים ותעודה ראשונית לנפגע עבודה, שהתקבלה מהגורם הרפואי אליו פניתם בסמוך למקרה (התאונה, הפציעה או האבחנה שהביאו לפריצת הדיסק).

באישור התביעה מצד הביטוח הלאומי, יינתנו דמי פגיעה בגובה 75% מהשכר הממוצע משלושת חודשי העבודה האחרונים. דמי הפגיעה ישולמו במשך 91 ימים ובסיומם, ניתן יהיה לעבור וועדה רפואית שתקבע אחוזי נכות ואת אי הכושר – כמובן ככל שלא ניתן עדיין לשוב לעבודה.

 

מתן פיצויים בגין אובדן כושר עבודה על פריצת דיסק מהביטוח

כל פוליסת ביטוח (קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או פוליסה פרטית) ניתנת למימוש ע"י מילוי טופס תביעה מתאים, צירוף כלל המסמכים הרפואיים המשקפים את פריצת הדיסק, הבדיקות, הממצאים והטיפולים וכן את התיעוד להכרה בנכות ובאי הכושר מצד הביטוח הלאומי. יש לציין שסכומי הפיצוי עשויים להתקזז עם אלו שניתנו מהביטוח הלאומי ולכן יש להתייעץ על כך עם עורך דין, בטרם מגישים את התביעה.

 

סובלים מפריצת דיסק? אינכם מסוגלים לשוב לעבודתכם?

משרד עו"ד דוד פייל מתמחה כבר למעלה מעשרים שנים בזכויות רפואיות ובנזקי גוף, בדגש על תביעות אובדן כושר, תביעות לחברות הביטוח, למוסד לביטוח הלאומי ועוד. צוות המשרד המונה 30 עורכי דין, ערוך למתן שירות אישי מסור ומקצועי לכל פונה, הן לטובת הערכת סיכויי התביעה בלבד והן לליווי פעיל ושוטף עד להשלמת הליכי התביעה וקבלת סכום הפיצויים המלא.

אנו מזמינים אתכם לתאם עמנו פגישה עוד היום, בביתכם, ללא עלות או התחייבות, בה נבדוק את סיכויי התביעה להתקבל ונתכנן יחד את שלבי ההליך, עד למיצוי זכויותיכם בהתאם למקרה. עו"ד דוד פייל לא משאיר אתכם לבד בהתמודדות, פנו אלינו ונתאם בהקדם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם