צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

גמלת ילד נכה

להאזנה:

 

מהי גמלת ילד נכה?

גמלה לילד נכה משולמת לילדים בגילאים שבין 91 ימים ל-18 שנים, בהתאם לליקויים השונים ומידת התלות בזולת. לילדים עם ליקויי שמיעה, על-פי ההגדרה בחוק, ולילדים עם תסמונת דאון תשולם הגמלה מיום הלידה. ילד נכה הזכאי לגמלה בגין יותר מליקוי אחד, תשולם לו הגמלה על-פי הליקוי המזכה בסכום הגבוה ביותר. הזכאות לגמלה אינה לצמיתות והיא תיבדק מעת לעת.

 

תהליך הבאת מטפלים סיעודיים המשמש כמטפל לילד מוגבל הינו תהליך מורכב ומסובך. עם השנים ההליך הבירוקראטי השתנה והחוקים משתנים מדי שנה והם הופכים לנוקשים.

מידע על תביעות סיעוד

התהליך מערב גורמים וגופים שונים החל ממוסדות ממשלתיים בארץ ועד חברות כוח אדם.

למרות שהדבר מצריך הרבה סבלנות והתרוצצויות כדאי לזכור שבסופו של דבר ברגע שהמטפלים מגיעים לביתך תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים סיוע בביתכם ושיש מי שדואג מטפל ועוזר לילדכם. הורים רבים אינם מודעים לעבודה כי הם יכולים לתבוע את הביטוח הלאומי ולקבל עזרה מהמדינה בעיקר לקבל זכאות להבאת מטפל.

גמלת ילד נכה
גמלת ילד נכה

ילד או אדם מבוגר שבשל מגבלתו זקוק לסיוע בבית מאדם אחר יאלץ להשכיר את שירותיו של מטפלים סיעודיים, המטפל אשר יתגורר בבית האדם המוגבל יזכה לטיפול מקיף לכל אורך שעות היום והלילה.

תנאי זכאות לקבלת גמלה לילד נכה כפי שמוגדר ע"י הביטוח הלאומי:

  • הילד הוא ילדו של מבוטח שהוא תושב ישראל, או ילדו של מי שהיה מבוטח ונפטר בהיותו תושב ישראל.
  • הילד נמצא בישראל אם הילד נמצא בחו"ל, המוסד לביטוח לאומי יוסיף לשלם בעדו את הגמלה במשך 6 חודשים, אם בחודשיים (או יותר) שסמוך לפני יציאתו לחו"ל היה זכאי לגמלה. אם יצא לחו"ל לשם טיפול רפואי או משום שאחד מהוריו יצא בשליחות מטעם מעסיק ישראלי, המוסד לביטוח לאומי רשאי, לפי שיקול דעתו, להוסיף ולשלם בעדו את הגמלה עד 24 חודשים (מחודש היציאה לחו"ל).
  • הילד אינו נמצא אצל משפחה אומנת או שאינו מתגורר בתנאי פנימייה שניתנים בו שירותי ריפוי, סיעוד או שיקום.ילד אשר מתגורר במוסד והוריו ממנים את כל הוצאותיו במוסד, יהיה זכאי לגמלה. על ההורים חלה החובה לידע על כך את המוסד לביטוח לאומי.
  • מי שמקבל גמלת ניידות מהביטוח הלאומי יהיה זכאי לגמלת ילד נכה רק אם הוא מוגבל בניידות בשיעור של 80% לפחות, או שהוא זקוק לכיסא גלגלים ומשתמש בו.
  • משפחה שבה יותר מילד נכה אחד, המוגבל בניידות, עשויה להיות זכאית גם לגמלה לילד נכה וגם לגמלת ניידות בעד כל אחד מהילדים, בהתאם לכללי הזכאות שפורטו לעיל.
  • משפחה שבה יותר מילד אחד נכה – תהיה זכאית לגמלה לילד נכה בשיעור מוגדל בעד כל אחד מהילדים. התוספת לכל ילד תהיה בשיעור של 50% מהשיעור המגיע, על – פי הטבלה המפורטת בשיעורי הגמלה.
  • משפחה שבה יותר מילד אחד נכה, המקבלת גמלה לילד נכה בעד ילד אחד בלבד, תהיה זכאית לגמלה בשיעור מוגדל, אם הילד השני אינו זכאי לגמלה מאחת הסיבות הבאות: הוא שוהה במוסד או בסידור אחר מחוץ לבית. הוא מעל גיל 18, ושולמה בעדו גמלה עד הגיעו לגיל 18 שנים.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם