זכויות חולי סרטן – התמודדות עם מחלת הסרטן

ההתמודדות עם מחלת הסרטן אמיצה וקשה. השינויים הפיזיים והרגשיים אינם פשוטים, וחשוב לדאוג להכיר את זכויותיך ולקבל את המגיע לך – במטרה לסייע בידך, להתמודד עם הקשיים שמתלווים למחלה.

על מנת להכיר היטב את זכויות חולה סרטן השונות ולדרוש אותם בהתאם, מומלץ להתייעץ עם עורכי דין מומחים בנושא הרפואי משפטי, על מנת שיוכלו לחוות את דעתם המקצועית באופן אישי לחולי סרטן.

זכויות חולי סרטן

ביטוח לאומי – קצבאות מזכות:

• קצבת נכות כללית ניתנת עקב אי כושר, לחולה אשר יכולתו להשתכר נפגעה כתוצאה ממחלת הסרטן; בדרך כלל מדובר בחולים שנמצאים בטיפול אונקולוגי. רצוי שמילוי הטופס יעשה על ידי האונקולוג המטפל.
    במרבית המקרים, החולה יקבל הכרה בנכות מלאה עד לסיום הטיפולים ולאחר מכן תשתנה הקביעה בהתאם למצב החולה.
  • קצבת שירותים מיוחדים, הקצבה השנייה לה זכאים חולי סרטן, ביטוח לאומי יחליט אם לאשרה לפי רמת תלות החולה בסביבה וצורכו בעזרה לתפקוד יום יומי.
  • קצבת מחלת מקצוע, אם ניתן לקשור את המחלה לסוג העבודה של החולה או לסביבת העבודה שלו, בה ניתן לקבל תגמולים גבוהים במיוחד. חוק הסיעוד, גם הוא מאפשר קבלת עזרה סיעודית במידה ומחלת הסרטן מגבילה את תפקודו של החולה. מדובר בעזרה יום יומית של אדם מטעם המוסד לביטוח לאומי.
  • מס הכנסה – חולה סרטן זכאי לקבל פטור ממס הכנסה, הזיכוי יינתן מיום גילוי המחלה ותלוי באחוזי הנכות אשר נקבעו לו.
  • פוליסות ביטוח פרטיות – לחברות הביטוח השונות ישנן פוליסות, אשר במקרה של מחלה מזכות בתגמולים שונים.
    לפוליסות פופולריות: פוליסת אבדן כושר עבודה, הפיצוי הכספי שניתן לפי פוליסה זו תלויה במידת התפקוד של החולה, במידת ורמת התפקוד נמוכה זכאי החולה לקצבה חודשית קבועה.
  • פוליסה נוספת – ביטוח מחלות קשות, פוליסה זו מזכה בפיצוי חד פעמי משתנה ולרוב מדובר בסכומים גבוהים מאוד.
  • פוליסת תרופות שאינן נכללות בסל הבריאות, ישנן תרופות רבות הנוגעות למחלה ואינן נכללות בסל התרופות, פוליסה זו מאפשרת מימון התרופות היקרות שאינם נכללות בסל הבריאות.
  • פוליסה סיעודית, תקנה לחולה סרטן שעומד בתנאי הגדרת הפוליסה כחולה סיעודי, פיצוי כספי לפי מספר חודשים קבוע מראש.

הערה חשובה

ההתנהלות מול חברות הביטוח באשר למימוש הפוליסות שרכשתם בעבר, לא תמיד פשוטה ולעתים נתקלים בקשיים וסירובים שונים. על כן, אנו ממליצים לפנות לייעוץ מקצועי של עורך דין מומחה בתחום הרפואי משפטי, אשר יוכל לסייע לכם כנדרש ולהשיג עבורכם את המגיע לכם!

בנוסף לכך, גם הבירוקרטיה המוכרת של משרדי הממשלה כגון המוסד לביטוח לאומי וכן מס הכנסה, עלולים להערים קשיים לא מכוונים ולייגע בהשגת אישורים ומסמכים שונים

תנו לנו לטפל בכל הנדרש עבורכם והשקיעו את מרצכם בהחלמה מהירה ומלאה.

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il