צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

פיצויים נזקי גוף

להאזנה:

 

פיצויים נזקי גוף, נזק מיוחד ונזק כללי

כשדנים בתביעת פיצויים נזקי גוף, בסמכותו של בית משפט השלום לדון בתביעות של עד 2,500,000 ₪. תביעות שסכומן גבוה מזה ידונו בבית המשפט המחוזי. בכתב התביעה יש לפרט את גובה הסכום הנתבע בעד נזק מיוחד, נתנת לתובע האפשרות לא לפרט את הסכום עבור הנזק הכללי.נזק מיוחד יקרא סך כל הנזקים שנגרמו והכוללים את הוצאות האשפוז, הוצאות רפואיות שונות, הוצאות בגין עזרה וסיעוד, הפסד השתכרות של הניזוק בעבר, נסיעות לטיפולים רפואיים וכדומה.

בנזק כללי יש להתייחס לנזקים עתידיים:

הוצאות רפואיות עתידיות, הוצאות עבור עזרה, כאב וסבל שנגרמו לניזוק בשל האירוע, אובדן תוחלת חיים, אובדן השתכרות וכושר השתכרות עתידיים, ועוד.

לגביי נזק זה, אין חובה לפרט בכתב התביעה את הסכום הנתבע.

על התובע להוכיח את אשמתו של המזיק לקרות הנזק בשיעור של 51% לפחות.

פיצויים נזקי גוף
פיצויים נזקי גוף

גובה הפיצויים בגין נזקי גוף

אין בחוק מבחנים ספציפיים להערכת הנזק הנגרם לפני תביעת פיצויים נזקי גוף, ועל כן נהוג לקבוע את הפיצוי הכספי בהתחשבות בנזקים העדכניים ובנזקים העתידיים בעקבות הפגיעה, ההכרעה בידי בית המשפט. במסגרת הנזקים המיוחדים מחושב פיצוי גם עבור הוצאות לאחר התאונה כגון נסיעות לטיפולים, סיוע בשכר לתפקוד יום יומי וכדומה.

כולל הפסד בגין שיעור השתכרות עתידי החל מיום מתן פסק הדין ואילך. מטרת הפיצוי הינה לפצות את הנפגע עבור אובדן כושר ההשתכרות העתידי. וזאת רק במידה והתובע זכאי לאחוזי נכות.

במידה ונקבעו אחוזי נכות רפואית ,אחד הפרמטרים החשובים בחישוב גובה הפיצויים עבור הפסדי שכר עתידיים הינו שיעור הנכות התפקודית כפי שקבע בית המשפט, לאחר בדיקת השפעת הנכות הרפואית על יכולת תפקודו בעבודה ועל יכולתו להרוויח שכר עבודה כפי שיכול היה להרוויח אילולא הפגיעה.

דרגת הנכות הרפואית נקבעת על ידי מומחים משני הצדדים ובית המשפט נדרש להכריע ביניהם. נכותו התפקודית של התובע נקבעת, בסופו של דבר על ידי בית המשפט בסיוע מומחים.

תחומי נזקי גוף

תביעות נזקי גוף המוגשות הן בדרך כלל כתוצאה מ:

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם