צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

הגשת טופס תביעה למוסד לביטוח לאומי

להאזנה:

 

ביטוח לאומי טפסים טופס תביעה

הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי יכולה להיות בגין תאונת עבודה, נכות, השלמת הכנסה, אבדן כושר עבודה ועוד. הגשת הטופס הנכון (לעתים מספר טפסים) ומילויו על פי הקריטריונים הספציפיים של המוסד לביטוח לאומי, עלול להיות קשה גם עבור אנשים אינטלגנטיים מאוד. כל זאת כיון שהניסוחים לא תמיד נהירים וברורים.

ידע וניסיון בתחום נדרש. על מנת לקבל הדרכה וייעוץ לגבי הגשת תביעות ביטוח לאומי – אופי וסיכויי התביעה, אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ חינם במשרדנו, בה נוכל יחדיו לדון בתביעה ולסייע בצירוף המסמכים הרלוונטיים, השגת אישורים, חוות דעת מקצועיות ועוד כנדרש. במשרדנו מיטב עורכי דין מנוסים ומקצועיים בעלי ידע רב בתחום וכן צוות רופאים מהימן ומנוסה.

תביעת סיעוד

גלה כיצד לקבל את הכסף המגיע לך גם אם חברת ביטוח דחתה את תביעת ביטוח סיעודי שלך! היכנס לאתר מיוחד בנושא > סיעוד וקבל דו"ח מיוחד בחינם בנושא תביעות סיעוד

תאונת עבודה

ניתן להגיש תביעות ביטוח בגין תאונת עבודה, מבלי להתייחס לאחריותו או אשמתו של העובד. גם כאשר אירעה התאונה, בזמן העבודה ו/או עקב העבודה. קיימת בחוק התיחסות גם למצבים חריגים שבהם יכירו בתאונת עבודה.

מועד הגשת התביעה יהיה בתוך שנה מיום התאונה, הכרת המוסד לביטוח לאומי בתאונה כ"תאונת עבודה", פירושה תשלום "דמי פגיעה", הסכום המגיע מחושב לפי 75% מההכנסה החייבת בדמי ביטוח לאומי, למשך תקופת אי העבודה בפועל ולא יותר מ – 13 שבועות (91 יום). במידה והעובד סובל מפגיעה נמשכת, ניתן להגיש תביעה לקביעת נכות, וועדה רפואית תקבע את שיעור הנכות שלו.

על החלטות המוסד לביטוח לאומי ניתן להגיש ערעור, בתוך פרק הזמן הקבוע בחוק. חשוב לדעת, כי למרות שהגשת התביעה נעשית באמצעות הגשת טופס שניתן למלא, יש חשיבות רבה לניסוח התביעה שתשפיע באופן ישיר בהכרת התאונה כתאונת עבודה. כדאי להיוועץ בעורך דין ביטוח לאומי לגבי אופן מילוי טופס התביעה, אפילו בשלבים הראשונים, כיון שטופסי התביעה עשויים לשמש ראיה בהליכים משפטיים עתידיים נוספים.

הגשת טופס תביעה למוסד לביטוח לאומי
הגשת טופס תביעה למוסד לביטוח לאומי

מחלות מקצוע

מחלות מקצוע הן מחלות שנגרמו עקב העבודה. בניגוד לתאונת עבודה , אין צורך להוכיח התרחשות אירוע חד פעמי, אך חשוב להראות שהמחלה נגרמה כתוצאה מן המקצוע. בנוסף, החוק ובתי הדין מכירים בכך, שייתכן שהפגיעה נגרמה כתוצאה מפעילות חוזרת ונשנית במסגרת העבודה, במשך שעות ארוכות.

הוכחת מחלת מקצוע

  • המחלות אשר בגינן ניתן להגיש תביעה מופיעות בסעיף 85 בחוק.
  • על הנפגע להמציא את ההוכחות המעידות על קשר בין המחלה לבין מקום העבודה, גם במידה והעובד פרש ממקום עבודתו וחלה מאוחר יותר במידה ויוכח כי מקום העבודה הווה גורם למחלה.
  • קיימות תקנות לגבי התאריך בו מוכרת המחלה .

נכות – אופן הגשת התביעה בביטוח הלאומי

את התביעה לקצבה מגישים לביטוח לאומי, על פי חוק ידון המוסד לביטוח לאומי בתביעה בתום 90 יום מן היום בו אבד כושרו של התובע להשתכר (או לתפקד במשק בית, כשמדובר בעקרת בית), או הצטמצם ב-50% או יותר.

את התביעה לקצבה ניתן להגיש באופן עצמאי על ידי תובע הקצבה עצמו. במידה ואין באפשרותו בגלל מצבו הגופני או הנפשי להגיש את התביעה , יכול בן משפחה ( בן זוג, ילד, הורה או נכד) עובד הסוציאלי המטפל בו, או כל אדם אחר המייצג אותו להגיש את התביעה בשמו.

ביטוח לאומי טפסים – לטופס התביעה יש לצרף: מסמכים רפואיים, אישורים ממקום העבודה על גובה השכר, וכל מסמך אחר שמוכיח את הזכאות לקצבה. על עובד עצמאי להגיש הצהרה על השינויים בעבודתו ובהכנסותיו עקב הנכות, ויספק את השומות האחרונות שבידו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם