צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

הליך לקבלת הכרה כנפגעי ביטוח לאומי

להאזנה:

 

נפגעי ביטוח לאומי כוללים הגדרות רבות: נפגעי עבודה, נפגעי פעולות איבה, נכים ועוד.כדי לקבל הכרה כנפגעי ביטוח לאומי ישנו הליך מורכב וארוך, ודרישות שונות לכל הגדרה.הדרישות כוללות חוות דעת רפואיות שונות, אישורים ומסמכים, טפסים, הופעה בפני וועדה רפואית וכו'.

בבואכם להגיש תביעות ביטוח לאומי אנו ממליצים לכם, להיות מלווים בעורך דין מומחה בתחום, בעל ידע וניסיון בתחום וזאת על מנת להגיש את התביעה בצורה נכונה וכן לקצר ולייעל את התהליך כולו.

זכויות נפגעי עבודה

  • טיפול הרפואי ושיקומי ללא תשלום, על ידיי קופת החולים בה אתם מבוטחים.
  • נכים שנקבעו להם 10% ומעלה בוועדה הרפואית, זכאים לפנות בבקשה לשיקום, הפונים נבדקים על ידי פקיד שיקום ולעיתים גם עובדת סוציאלית או מומחה תעסוקתי יבחון את התאמתכם להשתלבות בשיקום, כדאי לאפשר לכם להשתלב בשוק העבודה מחדש.
  • נפגעי עבודה זכאים לתשלום דמי פגיעה בתקופה בה לא עבדו. התשלום מהווה תחליף למשכורתם של הנפגעים שעקב הפגיעה אינם יכולים לעבוד ולהשתכר. התשלום הוא לתקופה שאינה עולה על 91 יום (נכון להיום) ולפי שכרו הממוצע של הנפגעים (בכפוף לתקרת הכנסות שנקבעה).
  • גמלת נכות או מענק – אם הנפגעים סבורים כי נותרה להם נכות כתוצאה מהתאונה, והוועדה אישרה דרגת נכות.

קביעת דרגת הנכות של הנפגע בעבודה

דרגת הנכות נקבעת בוועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. בוועדה יושב רופא אשר יקבע את שיעור נכותם של הנפגעים שנובע מהתאונה. כדאי לבדוק כי הרופא הבודק הוא מומחה לתחום הפגיעה, נכות שאינה נובעת ישירות מהתאונה לא תחשב לצורך זה, ואין התחשבות בנכויות שקודמות לפגיעה, אף אם הן באותו איבר שנפגע.

ועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי
ועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי

הנכות נקבעת לפי חוק המוסד לביטוח לאומי ותקנותיו. שיעורי הנכות נמצאים ‏בתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה) תשט"ז – 1956‏ ‏תוספת.

חישוב הנכות הרפואית הוא משוקלל. נכה ששיעור נכותו התפקודית גבוהה משיעור נכותו הרפואית, במקרים שכאלו, במידה והועדה הגיעה למסקנה כי הנכות התפקודית של הנפגע גבוהה מנכותו הרפואית, לאור מקצועו או גילו של המבוטח, בסמכותה להגדיל את דרגת נכותו בשיעור של עד 50%. (וזאת עד לתקרה של 19% נכות כוללת). הליך זה נקרא הפעלת תקנה 15.

קביעת שיעורי הגמלה לנכי עבודה

הגמלה נקבעת לפי אחוזי הנכות שקבע רופא הוועדה לנפגעים:

  • שיעור נכות של 0-9% – לא יקבל כל תשלום מהמוסד לבטוח לאומי בגין התאונה.
  • נכות של 9-19% – יקבל מענק חד פעמי בשיעור 43 קצבאות חודשיות (איחור בהגשת הבקשה מביא לניכוי מהמענק).
  • שיעור נכות של מעל 19% – יקבל הנפגע קצבה חודשית.

נכות כללית בביטוח לאומי

הזכאות ניתנת ל:

  • נכה או עקרת בית נכה.
  • למי שפקיד התביעות קבע שאיבד 50% לפחות מכושרו להשתכר.
  • בעל נכות רפואית של 60% לפחות או 40% לפחות במקרה שלאחד הליקויים נקבעו 25% לפחות.
לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם