צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

פגע וברח

תאונות פגע וברח

פגע וברח: כל תאונה שבה הנהג המעורב גרם נזק הן לרכוש והן לנפש לא עצר את רכבו, לא הגיש עזרה לפצועים, לא מסר את פרטיו האישיים כפי שדורש החוק תחשב לתאונת פגע וברח.

יצוין כי ההסתלקות ממקום התאונה, יכול שתיעשה בכל דרך שהיא לרבות בכלי הרכב המעורב, במנוסה רגלית, הסתלקות באמצעות סייען ועוד.

לנהג הפוגע אשר נמלט ממקום התאונה כפי שהוסבר לעיל, סיבות מגוונות להתנהגותו הפסולה; לעיתים הבריחה נועדה להתחמק מידי השוטרים, לעיתים הבריחה נועדה על מנת להמנע ממסירת פרטי ביטוח הרכב בשל ההבטים הכלכליים הטמונים בהשתלשלות עניינים בעין זו. כך או כך, נהיר הוא כי בבסיס כל בריחה עומד לנגד עיני הנהג הפוגע הפחד מפני ענישה מכל סוג שהוא (פיסית/ כלכלית/ נפשית וכד') ופחד זה מהווה מניע וגורם להתנהגות הפסולה המתוארת לעיל.

פגע וברח
פגע וברח

תאונות פגע וברח – לעתים הנהג הפוגע אשר מסתלק ממקום התאונה, כלל לא היה אשם בתאונה, אלא רק היווה גורם המעורב בה. כמובן שעובדה זו איננה מצדיקה התנהגות מעין זו.

לעתים מנוסה ממקום התאונה תוך הפקרת הפצועים בשטח, נובעת מבהלת הנהג הפוגע ואיבוד עשתונות. מניעי ההסתלקות שונים בתכלית מהמניעים שפורטו קודם לכן.

המקור המוסרי לנושא הפקרת הפצועים בשטח מצוי בחוק לא תעמוד על דם רעך, התשנ"ח–1998 אשר עיקרו מתומצת בסעיף 1 על פיו "חובה על אדם להושיט עזרה לאדם הנמצא לנגד עיניו, עקב אירוע פתאומי, בסכנה חמורה ומיידית לחייו, לשלמות גופו או לבריאותו, כאשר לאל ידו להושיט את העזרה, מבלי להסתכן או לסכן את זולתו".

ממשיך הסעיף ואומר כי "הודעה לרשויות או הזעקת אדם אחר היכול להושיט את העזרה הנדרשת, יראו אותו כמי שעונה על הדרישה לעיל. בהודעה לרשויות נכללת הודעה למשטרה, למד"א ולשירות הכבאות".

יצוין כי המפר חוק זה עונשו קנס בלבד.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם