צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תאונות משאיות

להאזנה:

 

תאונות משאיות

תאונות משאיות: תאונת דרכים משאית מהווה תאונת דרכים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, וזאת כיון שמדובר ברכב מנועי.

עם זאת, ישנן תאונות משאיות בהן התרחשות התאונה, היא כאשר הנוסע במשאית פורק או מעמיס סחורה, ואז יש לבדוק היטב את ההגדרה והשלכותיה בדבר הקביעה וגורמי התביעה האפשריים.

תאונת דרכים משאית – הגדרת התאונה

האינטרס הברור של חברת הביטוח היא לקבוע אל מול הנפגע שלא מדובר בתאונת דרכים, וזאת על מנת להימנע מפיצוי במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים. עבודתו של עורך הדין מטעם הנפגע, הינה להוכיח שאכן מדובר בתאונת דרכים, ולא רק בתאונת עבודה של נוסע המשאית.

תאונות משאיות
תאונות משאיות

אדם שנפצע בתאונה במהלך פריקה או טעינה של סחורה /מטען, לא יוגדר כנפגע תאונת דרכים אלא כנפגע עבודה, להבדיל מנפגע ברכב פרטי בזמן טעינה/פריקה של ציוד מרכבו. על כן, אם עובד נפצע בזמן ששהה על ארגז המשאית או בנפילה ו/או בירידה מארגז המשאית, מדובר תאונת משאית ורשאי לתבוע את ביטוח החובה של הרכב ולתבוע את ביטוח צד ג' גוף של המשאית.
בניגוד לתביעות על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, בהן אין צורך בהוכחת אשמת הנהג כדי לתבוע את ביטוח צד ג' , כאן נדרש הנפגע להוכיח בעזרת עורך דין שהייתה אשמה של המזיק. כלומר, להוכיח שהייתה רשלנות של בעל המשאית / המעביד וכדומה.
בעל משאית שאינו עושה למשאית שבבעלותו פוליסת ביטוח צד ג' גוף, לוקח סיכון גדול, כיוון שאם תתרחש תאונת משאית, שאינה מוגדרת כתאונת דרכים, רק פוליסת ביטוח צד ג' גוף עשויה להגן על בעל המשאית מפני תביעה אישית.

נפגע תאונת דרכים

נהג המשאית אשר ירד לאחר נסיעה במשאית, מהקבינה של המשאית ומעד/נפל , או עלה לקבינה של המשאית כדי לנסוע במשאית ונפל/מעד, יוגדר כנפגע תאונת דרכים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ועל כן יהיה זכאי למלוא הפיצוי על פי החוק.
עורכי הדין של חברת הביטוח אשר ביטחה בביטוח חובה את המשאית, ינסו להקשות על הנהג בניסיון להתחמק מתשלום הפיצויים עבור נזקי הגוף שנגרמו לנהג ו/או לאדם שישב לצידו.
כאשר מתרחשת תאונת משאית, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין בתחום תאונות הדרכים, וזאת לפני שפונים למוסדות השונים, ניסוח לקוי של נסיבות ותיאור אירוע התאונה עלול לשלול מהנפגע את הזכות לקבל פיצויים ו/או לצמצם את גובה הפיצוי באופן משמעותי.

תאונת משאית – נכות מתאונה

במקרה של נזקי גוף עקב תאונת דרכים, כדוגמת נכות , חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מורה על האופן להערכת הנכות באמצעות מינוי מומחה מטעם בית המשפט, אשר יבדוק את התובע ויעריך את נכותו בעקבות התאונה.
מטרת התהליך היא קביעת אחוזי נכות. הנפגע נדרש להסביר את הפגיעה, הנסיבות וכו', בעזרת מילוי טפסים שונים וישנה חשיבות מכרעת לאופן המילוי, על כן כדאי מאוד לא לעשות זאת לבד אלא בעזרתו של עורך דין נזקי גוף.
קבלת ההחלטה על אחוזי נכות נעשית במקום.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם