תאונת טרקטורון

אם היית מעורב בתאונת טרקטורון, וודאי הינך זקוק לטיפול רפואי והוצאות נלוות. סוגיית תאונות טרקטרונים, מוכרת וידועה לנו מהיכרות קרובה בתביעות בתחום.

תאונת טרקטורוןהתהליך עלול להימשך זמן רב וההתנהלות מול מוסדות כגון חברת ביטוח, ביטוח לאומי, קופת חולים ועוד גופים מעייפת וארוכה.

רבים חושבים, בטעות, כי תאונת טרקטורון אינה נחשבת לתאונת דרכים, במידה והתאונה ארעה בשדה פתוח. תאונת דרכים מוגדרת בחוק: "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי, ובתנאי שהנהיגה ברכב הייתה למטרות תחבורה". מכאן כל מי שנפגע בתאונות דרכים עם טרקטורונים זכאי לקבל פיצוי על פי חוק.

תאונות טרקטורונים – פוליסת ביטוח

עקב מחירה היקר במיוחד של הפוליסה לביטוח חובה, רוב בעלי הטרקטורונים מבטחים רק את הנהג , מכאן שנוסע נוסף אינו מבוטח כאשר מתרחשת תאונה. מומלץ מאוד לרכוש פוליסת ביטוח חובה, שמכסה גם את הנוסעים הנוספים בטרקטורון.

תאונות טרקטורון – חוק נהיגה בטרקטורון

כל אדם מגיל 16 שקיבל רשיון נהיגה לטרקטור יכול לנהוג בטרקטורון בתנאי שהוא נוהג לצורכי עבודה בלבד, בשטח המוגדר כשטח חקלאי ובמהירות של עד 40 קמ"ש בלבד.

תאונת טרקטורון

תאונת טרקטורון – תקנת משרד התחבורה

קיימת תקנה, מטעם משרד התחבורה אשר מגבילה נהיגה בטרקטרונים של משא כגון ריינג'ר, מיול, וכדומה, לבעלי רישיון לרכב פרטי בלבד. תקנה זו נקבעה לאחר שנערה נהרגה, בעת שנסעה בטרקטורון באופן שכזה.

תאונת טרקטורון – עבור אילו פגיעות ישולמו פיצויים?

נזקי הגוף שעבורם משולמים פיצויים כוללים מקרי מוות בהם היורשים הם אלו אשר זכאים לפיצוי עקב התאונה. מחלות שהתפרצו כתוצאה מהתאונה כגון: חרדות, דיכאונות, פגיעת ראש וצוואר, ירידה בשמיעה, חבלות ראש וזעזוע מוח, מיגרנות, פגיעות פנימיות, שברים, צלקות וכדומה.

חישוב הפיצוי המגיע

סכום הפיצוי המגיע נקבע על בסיס הנזק:

למשל, כאב וסבל – ( נזק שאינו כספי ), נקבע לפי הסכום הקבוע בתקנות, בחישוב שיעור הנכות, גיל הנפגע ומספר הימים בהם היה הנפגע מאושפז בגין התאונה.

ראשי נזק נוספים הם: אובדן שכר ויכולת עבודה, הוצאות רפואיות , הוצאות סיעוד, הוצאות ניידות, הוצאות בגין התאמת דיור, והוצאות משפט עדכניות.