צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

מה עושים כאשר מגלים רשלנות רפואית בטיפול שיניים?

להאזנה:

 

רשלנות רפואית היא מצב שאף אחד מאתנו לא מאחל לעצמו – וצריך להבין מהי ההגדרה המשפטית

רבים האנשים שמשתמשים במושג רשלנות רפואית בחוסר זהירות, מבלי להבין בדיוק במה מדובר ומהם התנאים בהם מתרחש מצב של רשלנות רפואית בפועל – ואנחנו ננסה להתחיל ולעשות קצת סדר בתחום זה. ובכן, רשלנות רפואית היא מצב משפטי שמתרחש כאשר מתקיימים שלושה תנאים בטיפול אותו מעניק הרופא למטופל. התנאי הראשון הוא חובת הזהירות של הרופא כלפי המטופל,

בדגש על זהירות מושגית (כלומר – הבנה של הרופא בתחום שגורם לנזק למטופל, היכולת של הרופא הסביר להבין את ההשלכות האפשריות). התנאי השני הוא ההתרשלות – הטעות – כאשר צריך להבין שגם טעות נקודתית ויחידה היא עילה לתביעת רשלנות רפואית לכל דבר ועניין. היסוד השלישי הוא יסוד הנזק – מצב של רשלנות רפואית נחשב כזה רק אם מוכח שאלמלא הטעות אותה ביצע הרופא, לא היה נגרם נזק שכן נגרם לאחר ובעקבות אותו הטיפול. רק כאשר מתקיימים כל שלוש היסודות האלה יחד, המצב בו נגרם נזק לאדם כתוצאה מטיפול של רופא אכן נחשב רשלנות רפואית – וזה מצב שיכול להתרחש בפועל בכל תחום התמחות רפואי – וגם ברפואת שיניים, כמובן.

מה עושים כאשר מגלים רשלנות רפואית בטיפול שיניים
מה עושים כאשר מגלים רשלנות רפואית בטיפול שיניים

אילו מצבים של רשלנות רפואית יכולים להתרחש בטיפולי שיניים? מהן ההשלכות?

  • היכן זה קורה? רשלנות רפואית יכולה להתרחש בטיפולי שיניים שונים ומגוונים, החל בטיפולים ובבדיקות הבסיסיות ביותר וכלה בהליכים כירורגיים מסובכים יותר. דוגמה קלאסית למצב של רשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים היא החדרת שתל שלא לפי הכללים המקובלים, שעלול לגרום לנזק עצבי ברמה כזו או אחרת למטופל . דוגמאות נוספות יכולות להתרחש בכל סוג של טיפול – החל בטיפולי יישור שיניים וכלה בהרמת סינוס כירורגית שמתבצעת בצורה לא טובה.
  • מהן ההשלכות? ההשלכות של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים תהיינה בדרך כלל השלכות שנעות בין לא נעימות להשלכות מרחיקות לכת שפוגעות בחיי המטופל. כאשר הדבר נוגע בהרדמה לא זהירה, הדבר יכול להוביל לנזק עצבי. כאשר הדבר נוגע בטיפולים אסתטיים שונים, הדבר יכול להתבטא בכאבים, בדלקות ובתוצאות שמדרדרות את מצב השיניים במקום לשפר אותו. באופן כללי, השיניים הן אזור עדין וטיפולים שונים הנוגעים בשן ובלסת משליכים בצורה מהותית על איכות החיים של המטופל מבחינות רבות – וחשוב להכיר את ההשלכות האפשריות במצב של רשלנות.

במצב של רשלנות רפואית, אתם צריכים לוודא שאתם מקבלים שירות משפטי ברמה הגבוהה ביותר

אם אתם סבורים שנפלתם קורבן למצב של רשלנות רפואית בטיפולי שיניים – מהרמת סינוס ועד יישור שיניים – אתם צריכים ייצוג משפטי ברמה הגבוהה ביותר. עם שירות משפטי איכותי בתחום, אתם מוודאים שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם. עוד טיפ חשוב הוא פשוט לפנות למרכז רפואי ברמה הגבוהה ביותר – וכך למנוע מראש מצב של רשלנות. אז אם אתם מחפשים עו"ד רשלנות רפואית – פייל ושות' משרד עו"ד לשירותכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם