צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית ביוטיוב

אביגיל: השנה הוגשו כ-1000 תביעות בגין רשלנות רפואית בהריון ולידה. לאחרונה חלו שינויים באפשרויות התביעה בתחום זה. נמצא איתנו עו"ד דוד פייל העומד בראש משרד עורכי דין המתמחה ברשלנות רפואית, נזקי גוף וביטוח. שלום לך עו"ד פייל.

עו"ד פייל: שלום אביגיל.

אביגיל: מהי בדיוק רשלנות בהריון?

עו"ד פייל: רשלנות בהריון היא טעות של הרופאים, כאשר הם לא אבחנו כלל או לא אבחנו בזמן מום ממנו סובל העובר. התוצאה היא שהם לא סיפרו להורים כי העובר פגוע, ובכך שללו מהם את הזכות להפסיק את ההיריון.

אביגיל: מהן התוצאות האפשריות של רשלנות כזו?

עו"ד פייל: התוצאה היא הגשת תביעה נגד מי שביצע את הרשלנות, והפיצויים בתיקים מסוג זה הם מהגבוהים ביותר שקיימים, כיוון שבדך כלל הנזק שנגרם לילד הפגוע הוא עצום.

אביגיל: תוכל לפרט מעט על הולדה בעוולה?

עו"ד פייל: מדובר בתחום שחל בו שינוי דרמתי בשלוש השנים האחרונות. עד לשנת 2012, בה ניתן פסק דין מפורסם בבית המשפט העליון שנקרא "הלכת המר", הילדים היו מגישים בעצמם את התביעה בטענה שבגלל טעותם של הרופאים אותו ילד הובא לעולם – "חיים בעוולה". בית המשפט העליון ביטל את זכות התביעה של הילדים האלה ובכך מנע מהילדים לטעון כי טוב מותם מחייהם. המשמעות היא שזכות התביעה עברה להורים, שמהם מנעו את הפסקת ההיריון. המשמעות העיקרית והחשובה היא לגבי ההתיישנות – במקום שתהיה 25 שנה מיום הלידה הפכה להיות 7 שנים מיום הלידה.

אביגיל: במקרה של חשד לרשלנות רפואית בהריון כדאי ורצוי לפנות לעורך דין מומחה. תודה לך, עורך דין פייל.

אביגיל: כפי שידוע, לצערנו, אלפים נפגעים בתאונות דרכים ותאונות קשות כל שנה. מה מצבם של אלו שנפגעו מבחינת הביטוח? האם הם יכולים לישון טוב בלילה בידיעה שכספי הביטוח ישולמו להם? נמצא איתנו עו"ד דוד פייל העומד בראש משרד מוביל לביטוח, רשלנות רפואית ונזקי גוף. שלום לך.

עו"ד פייל: שלום, שלום.

אביגיל: מהו ביטוח תאונות אישיות?

עו"ד פייל: ביטוח תאונות אישיות הוא הסכם בין המבוטח לבין חברת הביטוח, לפיו המבוטח ישלם פרמיה לאורך השנים, ואם חלילה תיגרם לו תאונה שתוביל לנכות, חברת הביטוח תפצה את המבוטח בהתאם לגובה הנזק שנגרם.

אביגיל: מה חשוב לדעת בנושא ההתיישנות בביטוח תאונות?

עו"ד פייל: אנשים בד"כ סבורים שהתיישנות היא 7 שנים ,אך לא זה המצב בתביעות ביטוח, שם ההתיישנות חולפת לאחר 3 שנים בלבד. תקופת ההתיישנות נעצרת רק בהגשת תביעה לבית משפט, ולכן הרבה מאוד אנשים מפסידים את הזכות שלהם בשל חלוף הזמן.

אביגיל: האם יש עוד מכשלות בתביעה כזו מול חברות הביטוח?

עו"ד פייל: חשוב להיות יצירתיים, ולדעת שלפעמים צרה שקורית לך יכולה להיחשב לתאונה גם אם אינך חושב ככה באופן אישי. לדוגמה, טיפלתי בתיק של נהג משאית, שלאורך השנים זעזועי המשאית גרמו לו לפגיעה בגב ("מיקרו-טראומה") ואנחנו הגשנו עבורו תביעה על נזקי תאונה. חברת הביטוח טענה שלא מדובר בתאונה כיוון שמדובר באירוע שהתפרש על פני שנים רבות. אנחנו טענו כי חברות ביטוח אחרות החריגו מראש בפוליסות שלהן מיקרו-טראומה, והחברה הנוכחית לא החריגה, וכן היא נאלצה לשלם במסגרת פסק הדין את מלוא הסכום.

אביגיל: חלית במחלה קשה, אתה יודע שבטחת את עצמך למקרה כזה. למרבית ההפתעה הרבה תביעות מחלות קשות נדחות ללא הצדקה. נמצא אתנו עו"ד דוד פייל, העומד בראש משרד עורכי דין מוביל לתביעות רשלנות רפואית, נזיקין וביטוח. שלום לך.

עו"ד פייל: שלום, אביגיל.

אביגיל: מה זה ביטוח מחלות קשות?

עו"ד פייל: ביטוח מחלות קשות הוא ביטוח פשוט יחסית ומאוד חשוב, כאשר המשמעות שלו היא שהמבוטח משלם פרמיה, ואם חלילה המבוטח לוקה במחלה קשה יקבל סכום כסף חד פעמי שמאוד עוזר בסיטואציה הקשה.

אביגיל: אנשים רבים שנקלעים לבעיה רפואית קשה מגלים שחברת הביטוח לה שילמו משך שנים מסרבת לשלם, בתואנה שהמחלה אינה מכוסה בפוליסה. מה בדיוק הטענה של חברות הביטוח?

עו"ד פייל: טענתם של חברות הביטוח נוגעת להבדל בין הגדרה רפואית לבין הגדרה ביטוחית של המחלה. המטרה של חברות הביטוח ב"תרגיל" הזה ברורה- לשלם כמה שפחות. פוליסות ביטוח פרטיות מבוססות ברובן על פרשנות רפואית וניסוחים משפטיים סבוכים המסייעים להן להתחמק מתשלום.
לדוגמה, גידול שפיר במוח –חברת הביטוח החריגה באותה הגדרה רשימה ארוכה של גידולים, שמהווים 98% מהגידולים. כלומר, בעצם יש למבוטח ביטוח כלפי 2% מהגידולים השפירים של המוח, אך בעת שרכש את הפוליסה הוא לא יודע את זה, וכך חברת הביטוח מתחמקת מתשלום.

אביגיל: מה הכלים העומדים לרשותכם במקרים כאלה?

עו"ד פייל: הכלים הם משולבים –משפטיים ורפואיים. בפן הרפואי יש להצטייד בחוות דעת טובה. לדוגמה, חברת הביטוח דוחה תביעה על התקף לב בטענה שלא היו גלי Q בא.ק.ג. אנחנו שולחים את המבוטח לקרדיולוג שיבצע לו א.ק.ג מיוחד ובו אנחנו מוצאים את גלי ה-Q, הקרדיולוג נותן חוות דעת טובה וכך אנחנו פונים לבית המשפט וככה מצליחים לקבל את הכסף.

אביגיל: אז הסיכום הוא- לא להרים ידיים, ניתן להיאבק בחברות הביטוח.

אביגיל: אנשים רבים מבטחים עצמם למקרה של אובדן כושר עבודה, אך כשקורה להם משהו, לא עלינו, והם פונים לחברת הביטוח, הם נתקלים לעיתים קרובות בקשיים. נמצא איתנו עו"ד דוד פייל, העומד בראש משרד עורכי דין המתמחה בתביעות ביטוח ורשלנות רפואית. שלום.

עו"ד פייל: שלום אביגיל.

אביגיל: ספר לנו על הבעיה הביטוחית הזו.

עו"ד פייל: מדובר בפוליסה חשובה מאוד שנועדה לתת פתרון למקרה שבו אתה לא יכול לעבוד. אבל שאתה פונה לחברות הביטוח מתחילה בדרך כלל הבעיה. ראשית, אלו תביעות מאוד יקרות לחברות הביטוח כיוון שהן נמשכות הרבה שנים. שנית, ההגדה של מתי אתה יכול או לא יכול לעבוד היא תמיד קצת בשטח האפור.

אביגיל: איך זה מתבטא במספרים?

עו"ד פייל: לדוגמא, אדם בן 25 שמרוויח 10,000₪ בחודש מאבד כושר עבודה- אם נכפיל את זה עד לגיל הפנסיה, מדובר בתביעה של מיליונים רבים. חברת הביטוח תעשה הרבה כדי להתחמק מהתשלום.

אביגיל: איך חברות הביטוח מנסות להתחמק מהתשלום הזה?

עו"ד פייל: ברמה הראשונית, חברת הביטוח תפרש את ההגדרה בפוליסה של משמעות אי יכולת לעבוד, ותמיד תנסה לטעון כי המבוטח אכן כשיר לעבודה. לדוגמה, אם מדובר באינסטלטור שמנהל את עסקיו בחברה, חברת הביטוח תטען כי המבוטח יכול לנהל עסקי אינסטלציה, על אף שזה לא באמת בר ביצוע. ברמה השנייה, חברת הביטוח תנהל חקירה ותעקוב אחר המבוטח כדי לנסות לאסוף רמזים על כך שיכולת העבודה לא אבדה לחלוטין..

אביגיל: תוכל לתת לי דוגמא לדחיית תביעה של חברת הביטוח?

עו"ד פייל: ד', מנכ"לית של חברת הייטק, לקתה בגיל 50 בשבץ מוחי קשה. ד' הייתה מבוטחת למקצוע הספציפי וזכאית לפיצוי חודשי של 40 אלף ₪. למרות שמומחה מטעם חברת הביטוח ציין כי תפקודה הוא מתחת לנורמה, נדחתה טענתה בטענה שהיא יכולה לעבוד כמנכ"לית. הגשנו תביעה בצירוף חוות דעת נוירולוגית ותעסוקתית שהוכיחו שאינה יכולה לעבוד כמנהלת ולאחר גישור, אותה חברה שהתנערה לגמרי מחובתה מוכנה לשלם קרוב ל-3 מיליון ₪.

אביגיל: המסקנה החד משמעית היא, שאם אתם מגישים תביעה בנושא רפואי לחברת הביטוח אתם חייבים להצטייד בייעוץ משפטי ורפואי מעולה. תודה לך, עו"ד פייל.

עו"ד פייל: תודה לך.

אביגיל: אחת התביעות הנפוצות בתחום הרשלנות הרפואית הינה תביעת האבחון הרפואי השגוי. משמעות אבחון זה היא נזק כפול – המחלה עצמה לא מטופלת וגם מטפלים במחלה השגויה וגורמים לחולה נזק.
נמצא אתנו עו"ד דוד פייל בעל ניסיון רב בדיני רשלנות רפואית וחבר בפורום הנזיקין של לשכת עורכי הדין ובאגודה לרפואה ומשפט. שלום לך, עו"ד פייל.

עו"ד פייל: שלום שלום.

אביגיל: מהו המצב הרפואי והמשפטי בישראל מבחינת האבחון השגוי?

עו"ד פייל: נכון להיום, קיימים עשרות ואולי מאות של אנשים שבגלל אבחון שגוי המחלה שלהם לא מטופלת, והם נותרים נכים ואפילו נפטרים רק בגלל האבחון הראשוני השגוי.

אביגיל: מה המשמעות הרפואית של אבחון שגוי?

עו"ד פייל: המשמעות היא שיש אדם עם סימפטומים מסויימים אשר יכולים "לצייר" שתי מחלות שונות, והרופא פונה לכיוון מחלה אחת בלי לבדוק את האבחנה המבדלת, המחלה השנייה. הרופא מטפל באחת המחלות ובנתיים המחלה האחרת מוזנחת, והחולה מקבל טיפול מיותר במחלה שאינה קיימת.

אביגיל: למטופלים יש גם חלק בעניין האבחון השגוי.

עו"ד פייל: כן, זה נכון. לפעמים מטופל מוסר מידע לא נכון או חלקי, אבל עדיין התפיסה היא שכשמטופל מגיע לרופא ומוסר לו את מלוא המידע, האחריות עוברת אל הרופא. על הרופא לעבד את מלוא הנתונים, לשקול את המידע ולקבל החלטה רפואית.

אביגיל: יש לך דוגמה בשבילנו?

עו"ד פייל: כן, יש לי דוגמה מזעזעת של אדם בן 50 שעשה ביופסיה מהקיבה בגלל בעיות עיכול. בטעות, הביופסיה פורשה כסרטן – מה שלא היה. כבר אז היה ספק, אבל בגלל שמדובר בסרטן כה מפחיד, הזדרזו לעשות לו כריתה מלאה של הקיבה. לאחר הכריתה התברר כי אין סרטן, אלא מדובר בדלקת. לכאורה הוא צריך לשמוח כי אין לו סרטן, אך בפועל חייו השתנו מקצה לקצה, משפחתו התפרקה, הוא מאושפז במוסד ומקבל טיפולים נפשיים וזוהי קטסטרופה אמתית שהייתה יכולה להימנע עם קצת יותר תשומת לב.

אביגיל: אכן, מקרה נורא. מה המסקנות?

עו"ד פייל: זאת שאלה קשה במקרה הזה, כי לא תמיד אפשר להסיק מסקנות. צריך לזכור שהרופאים לא מושלמים, להשאיר חלק מהאחריות אצלנו המטופלים, לא להסס לקבל חוות דעת שניה, להיות לקוח דעתן ולהמשיך לבדוק. סמכו יותר על עצמכם ועל תחושותיכם. מצד שני, אם חלילה משהו השתבש ונפגעתם מרשלנות רפואית, תמיד ניתן יהיה לקבל את הפיצוי הכספי.

אביגיל: תודה רבה לך, עו"ד פייל.

עו"ד פייל: תודה לך.

אביגיל: כשנופלת על אדם מחלה או חוסר יכולת לתפקד, ממהרת המשפחה לנסות ולגבות את כספי הביטוח הסיעודי אותם שילם שנים ארוכות. פה מתחילות הבעיות: ע"פ נתוני משרד האוצר, רק 60 אחוז מהתביעות הסיעודיות מאושרות. נמצא אתנו עו"ד דוד פייל, העומד בראש משרד עורכי דין המתמחה ברשלנות רפואית, ביטוח ונזקי גוף. שלום לך.

עו"ד פייל: שלום אביגיל.

אביגיל: יש בעיה רצינית בנושא הסיעוד.

עו"ד פייל: בהחלט. הרבה מאוד מהתביעות לסיעוד ומחברות הביטוח נידחות ללא הצדקה.

מידע נוסף בנושא תביעות סיעוד

אביגיל: מה הסיבות לדחיית תביעות?

עו"ד פייל: הסיבות לדחייה מתחלקות לשתיים – החצי הראשון הוא שאתה לא מספיק סיעודי, כלומר מבדיקה ומעקב עולה כי המבוטח לא עונה על הקריטריונים של מצב סיעודי. החצי השני הוא שגילינו דברים על המבוטח מעברו, שלא גילה בזמן עשיית הביטוח ולכן חברת הביטוח מחליטה שלא לשלם היום.

אביגיל: האם תוכל לספר לנו על מקרה בו סירבה חברת ביטוח לשלם פוליסה של מבוטח ובכך למנוע ממנו סיעוד?

עו"ד פייל: ישנה מבוטחת, ניצולת שואה שעברה חוויות נוראיות. לעת זקנה היא הגיעה למצב נפשי ירוד ואושפזה בבית אבות. חברת הביטוח דחתה את תביעתה כיוון שלטענתם המבוטחת לא גילתה שהיא לוקה ב"תסמונת מחנות ההשמדה". עם הטענה הזאת הצדדים פנו לבית המשפט, כאשר לאחר מאבק לא מאד ארוך ובאמצעות רמזים עבים מבית המשפט חברת הביטוח נסוגה מהטענה המקוממת.
מבוטחת בת 65 לקתה בנפשה. לאחר שפנו נציגיה באופן עצמאי לחברת הביטוח ונדחו, הם הגיעו למשרדנו והוגשה תביעה לבית משפט.

אביגיל: מה אפשר ללמוד מהסיפור הזה?

עו"ד פייל: ניתן ללמוד שחברות הביטוח ינסו בכל לדרך לדחות את התביעה. הן יכולות להיות מאוד יצירתיות ויחד עם זאת מאוד אכזריות. אולם, לא צריך לומר נואש, צריך לצאת למלחמה שכן יש סיכוי טוב מאוד לנצח כשנלחמים מול חברות הביטוח. המסר לצופים הסובלים מבעיה דומה הוא- אל תתייאשו, פנו לייעוץ משפטי. מאמץ קטן עכשיו ימנע מכם הוצאות גדולות אחר כך ויאפשר לכם לקבל את המגיע לכם.

אביגיל: תודה רבה לעו"ד דוד פייל.

אביגיל: בכל שנה יש לנו מקרים רבים של רשלנות רפואית, אך פעמים רבות ישנם מקרים שהמטופל אפילו לא מודע לכך שהנזק שנגרם לו נובע מרשלנות רפואית המאפשרת תביעה בבית המשפט.
נמצא אתנו עו"ד דוד פייל, העומד בראש משרד מוביל בארץ לרשלנות רפואית. שלום לך.

עו"ד פייל: שלום שלום.

אביגיל: מדוע אנשים לא מודעים למקרים של רשלנות רפואית?

עו"ד פייל: מהרבה סיבות, אבל צריך לזכור שגם עצם השאלה האם הייתה או לא הייתה רשלנות רפואית היא שאלה לא פשוטה. מדובר באנשים חולים, אשר שקועים במחלה שלהם. לעיתים הם גם קשורים לרופא המטפל, וקשה להם לחשוב על כך שאותו אדם הוא זה שגרם לו לנזק. כל המכלול הזה גורם לעיכוב בשאלה של האם הייתה פה רשלנות רפואית או לא.

אביגיל: מה היית מציע לאדם המקבל טיפול רפואי לשים לב כדי שיוודא כי אין רשלנות רפואית?

עו"ד פייל: הדבר הכי נכון הוא לסמוך על תחושת הבטן. אתה מרגיש אם משהו נעשה לא כשורה, אם קיבלת תרופות שאינן עוזרות, אם הרופא נבוך ומחליף תרופות. לפעמים במקרים חמורים יותר ניתן להבחין בשינויים ברישומים הרפואיים. הדברים האלה יוצרים תמונה לפיה משהו היה לא בסדר. אם בסופו של דבר גם נגרם נזק, שווה לבדוק.

אביגיל: אוקי, החולה חושד שאולי הוא היה קרבן לרשלנות רפואית, מה עליו לעשות?

עו"ד פייל: עליו לפנות לגורמים מקצועיים, כמו עורכי דין או רופאים שזה תחום עיסוקם. הם יבדקו את התיק הרפואי וייבחנו אם הייתה רשלנות רפואית.

אביגיל: רוב המקרים של הרשלנות הרפואית מתגלים תוך כדי הטיפול או בדיעבד?

עו"ד פייל: יש גם וגם, לדעתי רוב המקרים מתגלים בדיעבד למרבה הצער, כשהנזק כבר התגבש. לדוגמה אדם שעבר כריתת לבלב מהחשד שיש שם גידול, בדיעבד הסתבר שלא היה גידול ואותו אדם נותר סובל מסכרת לשארית ימיו.

אביגיל: אז אם אתם חושדים שאתם עונים על הקריטריון של רשלנות רפואית- רוצו לייעוץ משפטי של אנשי מקצוע, אל תוותרו על זכויותיכם! דעו שגם במקרה של רשלנות, יש מה לעשות. תודה רבה לך, עו"ד פייל.

עו"ד פייל:  תודה לך.

אביגיל: לעיתים מחלה שנראית  תמימה יכולה להיחשב למחלת מקצוע ולהביא לתשלום גמלה מהביטוח הלאומי לכל החיים. אנחנו מארחים היום את עו"ד דוד פייל, העומד בראש משרד עורכי דין לרשלנות רפואית , נזקי גוף ותביעות רפואיות. עו"ד פייל, מהי מחלת מקצוע ומה המשמעות הביטוחית שלה?

עו"ד פייל: מחלת מקצוע היא מחלה שאנחנו יודעים לקשור אותה לתנאי העבודה של האדם שחלה בה. כך למשל, אדם חלה בפרקינסון, ואנחנו יודעים כי לקשור את המחלה לעובדה שהוא עבד בריסוס במשך שנים.

אביגיל: אתה יכול לתת עוד דוגמאות?

עו"ד פייל: כן, לדוגמא קופאית בסופר, שמשתמשת רבות במפרקי כף היד במסגרת עבודתה, לאט לאט עלולה לסבול משחיקה של מפרקי שורש כף היד – הדבר יוכר כמחלת מקצוע.

אביגיל: אני מבינה שיש בעייתיות עם בנושא של מחלות מקצוע וחוסר מודעות.     למה זה קורה?

עו"ד פייל: נכון, אנשים נוטים לטפל במחלה באופן נקודתי, אך לא משכילים לקשור את התפתחות המחלה לבין תנאי עבודתם.

אביגיל: איך מתייחס הביטוח הלאומי למחלות מקצוע?

עו"ד פייל: הביטוח הלאומי, שהוא זה שאמור לשלם, הוא הגורם שמערים את הקשיים ולא נותן את המידע לאנשים שפונים אליו. האנשים האלה לעיתים פונים לביטוח לאומי, למחלקת נכות כללית, שהיא המחלקה הרגילה, ולא למחלקת נפגעי עבודה שהיא המחלקה ה"יוקרתית" יותר.

אביגיל: למה בעצם צריך המבוטח לעמול כל כך קשה בשביל להוכיח לבטוח הלאומי שיש לו מחלת מקצוע?

עו"ד פייל: כיוון שזה נושא שניתן להתווכח עליו הרבה והמוסד לביטוח לאומי מנצל את זה. לא כל אדם שחולה במחלה ניתן לקשור אותה לעבודה. ישנן מחלות מקצוע אשר הינן ברורות לעין ופשוטות להוכחה. תביעות אלו לרוב אינן נתקלות בקשיים ומאושרות על ידי המוסד לביטוח לאומי. הבעיה מתחילה בעיקר כאשר מדובר על מחלה שנויה במחלוקת בגין מצב רפואי קודם או חוסר היכולת של העובד להוכיח את מנגנון עבודתו. במקרים אלו כדאי להקדים ולהיוועץ עם עורך דין מומחה בתחום אשר יוכל ללוות את המבוטח לאורך תהליך התביעה.

אביגיל: והיה והביטוח הלאומי דוחה את התביעה- מה אז?

עו"ד פייל: אם המוסד לביטוח הלאומי דוחה את התביעה, הדרך היחידה לתקוף את זה היא לפנות לבית המשפט. המבוטח יכול להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה על מנת שזה יבקר את עבודתו של  פקיד התביעות מטעם הביטוח הלאומי.

אביגיל: תודה לך, עו"ד פייל.

עו"ד פייל: תודה לך.

אביגיל: אבחון מוקדם של מחלת הסרטן הוא קריטי ויכול לסייע רבות בהצלת חיי המטופל. אבל לצערנו לעיתים קורה שהמחלה מאובחנת מאוחר. התוצאה של אבחון מאוחר עלולה לגרום לפגיעה קשה בסיכויי ההחלמה ואפילו למוות.
נמצא איתנו עו"ד דוד פייל העוסק בתחום הרשלנות הרפואית כבר 20 שנה. שלום עו"ד פייל.

עו"ד פייל: שלום שלום.

אביגיל: אז איך מגיעים למצב שבו מחלת הסרטן מאובחנת רק בשלב מאוחר?

עו"ד פייל: הרבה פעמים בגלל חוסר מקצועיות של הרופא המטפל, שלא שואל על היסטוריה משפחתית, לא שולח לבדיקות שגרה בזמן ולכן מפספס או מתעלם מתלונות של מטופל ועובר הלאה ולכן מפספס מחלה שמתחילה להתפתח.

אביגיל: יש לך דוגמה ספציפית?

עו"ד פייל: כן, בחורה צעירה מעט אחרי החתונה, הלכה לבדיקת צוואר הרחם שגרתית והרופא אבחן דלקת שבעצם ממסכת את הממצא האמיתי. במקום לערוך בדיקת חוזרת ולגלות את הסרטן שהתחיל להתפתח, הוא שלח אותה לדרכה. למרבה הצער, במקרה הטראגי הזה התפתח סרטן, והבחורה הצעירה איבדה את הרחם כאשר המשמעות היא שהיא לא תוכל להביא ילדים לעולם אף פעם.

אביגיל: את מי תובעים במצב כזה?

עו"ד פייל: תובעים את קופ"ח או את ביה"ח, לא תובעים את הרופא באופן אישי כי אנחנו מדברים על מערכת שעשתה את הטעות. בדרך כלל התביעה היא לא פרסונלית, אלא נגד הגוף כולו.

אביגיל: אף אחד לא יוכל להחזיר לבחורה הזאת את מה שהיא איבדה, אבל בכל זאת האם יש איזשהו פיצוי על תביעה כזאת?

עו"ד פייל: הפיצויים בתביעות האלו של איחור באבחון סרטן מחושבים על פי הדלתא, לפי הפער בין המצב שהיה לו היו מגלים את הסרטן במועד, שזה בדרך כלל נזק קטן מאוד, לבין הנזק שאירע בפועל בגלל האיחור. על הפער הזה מקבלים את הפיצוי.

אביגיל: המסקנה אם כך היא – אם יש חשש לרשלנות רפואית, מומלץ לבחון את המקרה ואם ישנה אפשרות אז לתבוע.

עו"ד פייל: בהחלט. התביעה אינה מחזירה את המצב לקדמותו הבריאות למטופל, אך הסבל נעשה יותר נוח עם סכום הפיצויים המוגדל אותו מקבל המטופל.

אביגיל: תודה רבה לך, עו"ד פייל.

אביגיל: לידה היא הליך מרגש ומשמח, אבל לצערנו לא תמיד דברים מתנהלים כמצופה, ולפעמים הלידה מסתיימת באסון. לעיתים האסון נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. במידה ועלה חשד כזה, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע העוסקים בתחום.
נמצא איתנו עו"ד דוד פייל העוסק בתביעות רשלנות רפואית. שלום.

עו"ד פייל: שלום שלום.

אביגיל: עו"ד פייל, מהי בכלל רשלנות רפואית בלידה?

עו"ד פייל: רשלנות רפואית בלידה היא רשלנות שנגרמת על ידי מעשה שלא היה צריך להיעשות, מעשה רשלני, או לפעמים ההיפך- מעשה שלא נעשה ובגללו נגרם הנזק. הסוף שלה הוא תמיד נזק משמעותי או לאמא או לתינוק.

אביגיל: יש עוד מקרים שנחשבים רשלנות רפואית חוץ מאחת משתי האפשרויות האלה?

עו"ד פייל: כן, הרבה פעמים רשלנות נגרמת בגלל יילוד בשיטה לא נכונה, אלו הרופאים שרצים מהר ללידה מכשירנית, ללידת ואקום, רופאים שלא מזהים בעיה בזמן, שמתעלמים מבעיה במוניטור ובגללה העובר נולד פגוע, או התעלמות מתלונות של האישה וניסיון לזרז את הלידה במקרים שלא נכון לזרז.

אביגיל: ורשלנות רפואית בלידה יכולה לגרום לנזק לכל חיי ולד, נכון?

עו"ד פייל: נכון.

אביגיל: ועד מתי הוא או הוריו יכולים להגיש תביעה מהסוג הזה?

עו"ד פייל: אז אם התביעה היא הנזק שנגרם במהלך הלידה, התובע הוא הילד, ולילד יש התיישנות של שבע שנים, אבל הם מתחילות רק שהוא נהיה בן 18. המשמעות היא שהוא יכול להגיש את התביעה עד גיל 25.

אביגיל: אוקי, אז יש לך טיפים מיוחדים לזיהוי רשלנות רפואית בלידה?

עו"ד פייל: הדבר הראשון הוא ילד שנולד פגוע. ילד שנולד פגוע ונגרם לו נזק במהלך הלידה צריך לעורר איזשהו חשד כי באופן רגיל זה לא אמור לקרות. אבל אם יש ניתוח קיסרי בהול ולא מתוכנן, אם פתאום מוציאים את האבא במהירות מחדר הלידה, אלה כל מיני דברים שהם רמזים, הם לא אומרים שהייתה רשלנות, אבל הם אומרים ששווה לבדוק את הנושא.

אביגיל: נשמע רגע קריטי ושחשוב לדעת בו את הנתונים האלה. תודה רבה לך, עו"ד פייל.

עו"ד פייל: תודה.

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם