צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח עיניים

להאזנה:

 

הבחירה לעבור ניתוח עיניים איננה קלה. העיניים הן אחד האיברים הכי רגישים והכי חיוניים בגוף, ולכולנו קשה לתאר מה המשמעות וההשלכות של ניתוח שלא צלח בעיניים. אחרי הכל, יש לנו רק שניים כאלה. אולם אם לאחר ביצוע הניתוח מתברר כי נוצר נזק, בהחלט ייתכן כי ניתן לתבוע פיצויים בשל כך.

 

הסיכונים בניתוח עיניים

ניתוחי עיניים אינם חפים מסיכונים. די בתנועת יד חפוזה ובלתי מקצועית של רופא, וההליך כולו עשוי להשתבש. בניתוחי הלייזר להסרת משקפיים שנעשו נפוצים במיוחד בימינו, נודע במיוחד ניתוח הלאסיק שבעל תופעות לוואי כמו סינוורים, הילה סביב מקורות אור, טשטוש ויובש בלתי חולף בעיניים.

אף שתופעות אלו נחשבות לנפוצות, הן צפויות לעבור כעבור מספר חודשים, ובמקרים בהם הדבר איננו קורה ייתכן וניתן לתבוע פיצויים בגין רשלנות רפואית.

גם מקרים בהם נעשה ניתוח ללא בדיקה מתאימה מראש בידי הצוות המטפל או אבחון שגוי של היפרדות רשתית, הסרת קטרקט ועוד מהווים אגף פתוח לתביעת פיצויים נזיקית בגובה עשרות ואף מאות אלפי שקלים.

 

רשלנות רפואית בשל אי הסכמה מדעת

"הסכמה מדעת": מהי הסכמה מדעת ומדוע העדרה מצמיח עילה לתביעה נזיקית?

זה למעלה מעשרים שנה שהחוק בישראל מחייב כי הטיפול יעשה אך ורק מתוך הסכמה של המטופל שניתנה מדעת. הסכמה מדעת הינה הסכמה שהתקבלה על ידי המטופל בכובד ראש, ולאחר ששקל את האפשרויות, הסיכויים והסכנות שעומדים לפניו בגין הניתוח.

רשלנות רפואית בניתוח עיניים
רשלנות רפואית בניתוח עיניים

החובה על קבלת הסכמה מדעת מוטלת דווקא לפתחו של הרופא המטפל: מחובתו להסביר למטופל על ההליך הצפוי, תופעות הלוואי ואי הנעימויות הכרוכות בא. עליו לדאוג לכך שלמטופל אין 'חזיונות שווא' בנוגע ליעילותה ולנחיצותה של הפרוצדורה, ולהסביר לו בכובד ראש על אפשרויות חלופיות נוספות שעומדות על הפרק ועל משמעות העדר הטיפול הרפואי.

כמו כן, מחובתו של הרופא להעניק הסברים אלו למטופל בשלב מוקדם של ההליך ככל הניתן – ולא רק ברגעים טרם הניתוח.

כך למשל בחברות רבות שמבצעות ניתוחי לייזר להסרת משקפיים, נעשה הסבר למטופל על ההליך והסיכונים שגלומים בו ממש טרם הניתוח – מה שמהווה הפרה של הסטנדרט שנקבע בחוק.

הדבר נכון במיוחד בנוגע לניתוחים שנעשים למטרות אסתטיות במהותם, והפסיקה מכירה בכך שנדרש לגביהם רף גילוי גבוה ומוקדם יותר.

ככל שהרופא המטפל מעל בחובה זו כבר בשלב שטרם הניתוח, הוא עשוי לחשוף את עצמו לתביעות נזיקיות בהמשך הדרך בגין הפרת חובה זו.

 

שלבי הגשת תביעה לבית משפט בגין רשלנות רפואית

על מנת להגיש תביעה נזיקית לבית המשפט, יש צורך כמובן בעורך דין. בשלב זה חשוב שלא להתפשר, ולמצוא את עורך הדין הטוב והמנוסה ביותר שאתם יכולים למצוא.

לעורך הדין המטפל בתיק ישנה חשיבות קרדינלית, ולא ניתן להשוות את יכולתו של עורך דין צעיר ובלתי מנוסה לזכות בתיק ובפיצויים גבוהים אל אלו של עורך דין מנוסה בעל ותק של עשרות שנים וניסיון בייצוג בבתי המשפט בתביעות רשלנות.

לאחר התייעצות עם עורך דין והכנת כתב התביעה, תוגש זו לבית המשפט להכרעתם של השופטים. על מנת לקבוע את התקיימותה של עוולת הרשלנות יבחן חבר השופטים את התקיימותם של יסודותיה: ראשית, קביעה כי אכן נוצר נזק למטופל. שנית, כי אכן הופר סטנדרט והתקיימה התרשלות מצדו של הצוות הרפואי המטפל.

לבסוף, יבחן הקשר הסיבתי בין השניים ותיבחן יכולת הקביעה כי הנזק נוצר עקב ההתרשלות. ככל שכתב התביעה יהיה מבוסס יותר וייכתב בידי עורך דין שבקיא בהלכות השונות בבית המשפט, עולים סיכויי הזכייה, וכן גובה הפיצויים בהם ניתן לזכות.

 

מחפשים עורך דין לתביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח עיניים?

עו"ד דוד פייל הינו עורך דין מנוסה ובעל ניסיון של שנים רבות בייצוג לקוחות בבתי המשפט בגין רשלנות רפואית. המשרד של עו"ד פייל מעסיק למעלה מ32 עו"ד מיומנים וזוכה מידי שנה במאות מיליוני שקלים עבור לקוחותיו. עורך הדין ידוע ביחס האישי והמסור שהוא מעניק לכל לקוח ולקוח, ובמלחמה ללא פשרות שהוא מנהל עבורו כנגד התאגידים הגדולים. אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר ולקבוע פגישת ייעוץ ראשונית וללא כל התחייבות, לבחינת סיכויי ההצלחה של התיק וגובה הפיצוי הצפוי.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם