צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטות הלימפה

להאזנה:

 

אבחון מאוחר, פענוח שגוי של תוצאות בדיקת הדם, ניתוח שהותיר זיהום, חוסר יידוע לגבי אפשרויות הטיפול. כל אלו ועוד רבים עשויים להוות רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטות הלימפה ולבסס תביעת פיצויים מתאימה. מהן הפרקטיקות לטיפול במחלת הלימפומה ומתי הן הופכות לרשלנות רפואית? הכל כאן.

 

לימפומה – גורמי הסיכון ואופן הטיפול

בלוטות הלימפה מתפקדות כשומרי הסף של מערכת הדם, אשר מונעות את כניסתם של גופים וזיהומים ומייצרות נוגדנים מתאימים למלחמה בהם בעת הצורך. לאדם קיימות בין 500-600 בלוטות לימפה בכל אזורי הגוף וכאשר הן סובלות מגידול סרטני או מגרורות שנובעות מגידול באיבר סמוך (לימפומה), קיימת חשיבות רבה לאבחנה המדויקת והמהירה כדי להגדיל משמעותית את סיכויי הריפוי.

מחלת הלימפומה כוללת מספר תתי סוגים ולכולם גורמי סיכון דומים: גברים בגיל מבוגר, חשיפה לכימיקלים כמו חומרי חיטוי או הדברה, חשיפה לחומרים כימותרפיים, ליקויים מולדים ובעלי מחלות אוטואימוניות.

הדרך השכיחה והמקובלת ביותר לטיפול בלימפומה היא ניתוח לפרוסקופי. מדובר בשיטה המשתמשת בצינורית קטנה דרך פתחי גוף מתאימים ומייעלת את תוצאות הניתוח, כמו גם את ההחלמה ממנו ואת ההימנעות מסיכונים. הניתוח מאפשר כריתה של הבלוטות הרלוונטיות בכמות ובמקומות הרצויים, כך שיהיה ניתן להסיר את הגידול הסרטני ולבצע מעקבי המשך כדי למנוע את הישנות המחלה.

כריתת בלוטות הלימפה מהווה שלב קריטי להחלמה ממחלת הסרטן לסוגיה ובדרך כלל מלווה בטיפולים נוספים כמו הקרנות, כימותרפיה, טיפולים ביולוגיים ועוד.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטות הלימפה
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטות הלימפה

סוגי סרטן בלוטות הלימפה והתסמינים

בישראל אלפי בני אדם מידי שנה מאובחנים עם סרטן בלוטות הלימפה – לימפומה. למחלה זו ישנם מספר תתי סוגים, כאשר הסוג נון הודג'קינס שכיח יותר (כאלף אבחנות בשנה) לעומת הסוג הודג'קינס (כמה מאות אבחנות בשנה). את הסוג האחרון בדרך כלל קל יותר לזהות, שכן תסמיניה של המחלה מובחנים וכך ניתן להפנות את המטופל לבדיקות המתאימות. בדיקות אלו כמו בדיקות דם ובדיקות הדמיה יאבחנו תאים מוגדלים ברקמות בשם תאי ריד-שטרנברג.

ישנם סוגים של המחלה שהטיפול בהם מוצלח ויעיל, אך בצורות מסוימות נחשבת מחלה זו לקטלנית. ולכן קיימת חשיבות רבה ביותר לאבחון מהיר ומדויק של המחלה, משום שככל שמבוצע אבחון מאוחר יותר, כך המאבק במחלה נעשה קשה יותר.

הסימפטומים של מחלת הלימפומה מגוונים וכמו בסוגים ובצורות של גידולים סרטניים אחרים, גם כאן מרביתם מדמים תסמינים של מחלות אחרות, מה שמקשה על הזיהוי והאבחנה. בין תסמינים אלו ניתן למנות חום, הזעת לילה, קושי בנשימה, עייפות וחולשה, כאבים בחזה, נפיחות בבלוטות הלימפה או באזור הבטן, ירידה חדה במשקל, שיעול מתמשך וכאבים.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה

כאשר רופא חושד שישנו גידול ממאיר בעקבות תלונותיו של המטופל, הוא יכול להפנות אותו לבדיקת ביופסיה. בבדיקה זו יהיה ניתן לאתר בוודאות גם את הסוג השכיח יותר, שאינו הודג'קינס. אם אכן אובחנה המחלה, בדרך כלל יופנה המטופל לביופסיה נוספת ממח העצם, שתקבע את דרגת חומרתה של המחלה על סמך ההתפשטות הקיימת שלה.

יתר הבדיקות הנדרשות במקרים אלו הן בדיקות דם, MRI, CT ורנטגן. גם בהן ניתן לצפות בנוכחות תאי הריד-שטרנברג בדם או מח העצם.

מכיוון שלימפומה נעה על כל קצוות המחלה האפשריים – מריפוי והחלמה מלאים ועד תוצאה קטלנית המסתיימת במוות, הדיוק באבחנה הרפואית הוא קריטי ועליו להתבצע מוקדם ככל האפשר. על פי חובת הזהירות הרפואית, נאסר על רופא לפטור חולה מפאת גיל צעיר או העדר תנאים דמוגרפיים מתאימים לקבוצת הלוקים בלימפומה, אלא לקבל כל תלונה בכובד ראש ולהפנות לבדיקות המתאימות בהקדם.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטות הלימפה – ביסוס הרשלנות

בפועל, אם בוצעה רשלנות רפואית במסגרת הטיפול בסרטן בלוטת הלימפה, היא תתרחש מאחת האפשרויות הבאות:

 

העדר אבחון

אי שליחת מטופל לבדיקות מתאימות, או פענוח שגוי של תוצאות הבדיקות לאחר מכן.

 

עיכוב באבחון

הפניה באיחור לבדיקות או לרופאים מומחים, בביצוע בדיקת הביופסיה, תגובה שאיננה מהירה מספיק לאור תוצאות הבדיקות.

 

שגיאה באבחון המחלה

אבחון שגוי של תת הסוג של הלימפומה, אבחון ששולל סרטן או אבחון שמאמת אותו על אף שהמחלה לא באמת קיימת.

 

שגיאה או חריגה מפרקטיקות רפואיות בניתוח

כאשר הטיפול שניתן הוא באמצעות ניתוח לפרוסקופי המבוצע שלא על פי הנהלים וגורם לדימומים, זיהומים, הסרה חלקית בלבד של הנגעים הסרטניים, פגיעה בכלי דם סמוכים ועוד.

 

רשלנות רפואית בגין פגיעה באוטונומיה

כפי שקראתם, בלוטות הלימפה חיוניות ביותר למערכת החיסון בגוף ומגנות עליו מפני זיהומים. כאשר מתפתח בבלוטות אלו סרטן שאיננו מאובחן ומטופל בהקדם, התוצאה עלולה להיות חמורה ביותר ובמקרים מסוימים הדבר ייחשב כרשלנות רפואית. כמו כן, כל נזק שנגרם כתוצאה משגיאות, טעויות או חריגה מפרקטיקות מקצועיות מקובלות עשוי להקנות זכאות להגשת תביעת פיצויים.

כך לדוגמה, מטופל שנקבע כי עליו לעבור ניתוח לפרוסקופי לכריתת בלוטות לימפה מסוימות אמור לקבל הסבר מקיף וממצה לגבי כל אפשרויות הטיפול הקיימות למצבו ולשקול אותן לאחר ששמע והבין את ההשלכות של כל אפשרות, הסיכונים והסיכויים הכרוכים בה, תופעות הלוואי, ההליך המדויק שמתבצע ועוד.

כאשר רופא מחליט על דרך הטיפול מבלי לחשוף את המטופל לדרכי טיפול אחרות או לסיכונים שנובעים מהטיפול הנוכחי ולמטופל נגרם בפועל נזק, הרי שניתן לטעון לפגיעה באוטונומיה של המטופל ולכשל הרופא במבחן "הרופא הסביר".

 

כיצד מוכיחים רשלנות בניתוח סרטן בלוטות הלימפה?

הוכחת הרשלנות במקרים של ניתוח לסרטן בלוטות הלימפה תתקיים רק בהינתן שלוש הוכחות מצד התביעה:

  1. התקיימו יחסי רופא-חולה
  2. התקיימה רשלנות על ידי טיפול או היעדר טיפול שחרגו מחובת הזהירות ומבחן הרופא הסביר
  3. הרשלנות גרמה לנזק רפואי לחולה

 

בהינתן שלושת הגורמים, יהיה ניתן להוכיח קשר סיבתי בין ההתרשלות לנזק שנגרם כתוצאה ממנה. כפי שאתם בוודאי מבינים, לא מדובר בהוכחה קלה ולכן תיקי רשלנות רפואית נוטים למורכבות רבה, לניירת ולתיעוד וכן למגוון רחב מאוד של תרחישים רפואיים ומשפטיים בהם נדרש עורך הדין המייצג את הנפגע לשלוט היטב.

יחד עם זאת, כאשר קובע שופט בית המשפט כי אכן חלה התרשלות (מצד רופא בעצמו או מצד מוסד מטפל), הוא יפסוק פיצויים בסכומים שעשויים להיות גבוהים במיוחד.

 

פניה לעורך דין רשלנות רפואית

הטיפול בתיק הרשלנות הרפואית מתחיל עם פגישת ייעוץ בה יספק עורך הדין לנפגע המלצות בנוגע לאופן הפעולה המשפטי האפשרי והערכת סיכויי התביעה, כמובן על סמך נסיבותיו המיוחדות של המקרה והשתלשלות העניינים.

אם יש מקום להגיש את התביעה, יתחיל עורך הדין לגבש את התיק על ידי איסוף מלוא הניירת הרפואית שנמצאת בידי הלקוח ובידי הרופאים והמוסדות המטפלים.

לאחר מכן, יהיה עליו לפנות לרופא מומחה אשר יספק חוות דעת, המצביעה על אותו קשר סיבתי בין הרשלנות (החריגה, הפעולה שבוצעה שלא לפי נהלים או פרקטיקות מקצועיות מתאימות) לבין הנזק שיכול היה להימנע, לו היו נלקחות החלטות סבירות אחרות בהתאם למצבו.

יש לזכור שלימפומה היא גידול סרטני המגביל משמעותית את איכות ואורח החיים ופוגע בשלבים מאוחרים בסיכויי ההחלמה. אם על סמך המידע המופיע במאמר זה אתם מאמינים שנפגעתם מרשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטות הלימפה, באבחון המחלה או בביצוע הטיפול והמעקב לאחר מכן, פנו למשרדנו ונפעל באופן אישי, מקצועי ומסור כדי להעניק לכם את הפיצוי המקסימלי.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם