צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תאונת עבודה ביטוח לאומי

להאזנה:

 

מדי פעם אנו נתקלים בדיווח על תאונת עבודה למשל פועל שנפגע בראשו או נהרג כתוצאה מנפילה מפיגום בזמן עבודתו עבור המעביד – אין ספק שבמקרים כאלו יש רשלנות מעביד ולפעמים אף רשלנות תורמת של העובד.

תאונת עבודה היא כזו שאירעה לעובד במסגרת עבודתו וכתוצאה מרשלנות של המעביד, יום העבודה כפי שמגדיר אותו החוק הוא ברגע בו יצא העובד ממפתן דלתו ומסתיים ברגע בו עבר את מפתן דלתו בחזרתו מהעבודה, כך בעצם – תאונות דרכים אשר קרו בדרך הלוך או חזור לעבודה מוגדרות לפי חוק כתאונות עבודה ותוכלו לדרוש פיצוי עבורם.

 

טופס תאונת עבודה ביטוח לאומי – מה צריך לשמור בכדי להציג

בכדי שתוכלו להגיש תביעה לתאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי האמון על נושא הפיצויים חשוב שתיידעו את המעביד שלכם על התאונה ותקבלו טופס שנקרא בל/250 – הודעה על תאונת עבודה, בו יציין המעביד את פרטי האירוע ומה בדיוק קרה בתאונה. חשוב מאוד שתרשמו את פרטי העדים לאירוע תאונת העבודה.

תאונת עבודה ביטוח לאומי
תאונת עבודה ביטוח לאומי

זכרו גם כי לפעמים קורות פציעות פנימיות ודברים אשר תרגישו רק לאחר מכן, לכן חשוב מאוד לגשת לקבלת טיפול רפואי ולציין בפני הרופאים המטפלים כי תאונת עבודה היא זו שהובילה לפציעה (הדבר יעזור לכם בתביעה לאחר מכן בכך שהמוסד לא יוכל לטעון כי הטיפול היה עבור משהו אחר). כמו כן – חשוב להגיע לכל ההפניות שתקבלו, בין אם לרופאים מומחים או לשיקום, לשמור על כל הקבלות ולציין בכל הפניה כי מדובר בפגיעה שמקורה בתאונת עבודה.

שימו לב, כי אם אתם קיבלתם מכתב שחרור ממיון ולאחר מספר ימים אתם מרגישים רע, פנו שוב למיון ושמרו את כל המסמכים שלכם! חשוב גם לעבור בדיקה מקיפה בכדי לאתר נזקים שנגרמו כתוצאה מתאונת העבודה.

תאונת עבודה ביטוח לאומי

בכל הנוגע לנושא תאונת עבודה – ביטוח לאומי יכול להקשות עליכם, ומישהו שאינו בקיא בנושאים כמו עורך-דין העוסק בנושאי נזקי גוף יכול לגרום לנזק שיהיה קשה מאוד להפוך לאחר שנעשה, אך לא בלתי אפשרי. מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה.

תאונת עבודה ביטוח לאומי – התהליך

יש להגיש את התביעה לביטוח לאומי, שבעקבותיה תזומנו לועדה רפואית, אשר תקבע לכם את אחוזי הנכות (בין אם זמנית או קבועה) אם אתם זכאים להם. לתביעה למעשה שני שלבים: הראשון הוא הגשת תביעה לקבלת דמי פגיעה (מקסימום תקופה לקבלת דמי פגיעה הינה 91 ימים), הכל בהתאם לאישורי המחלה שיש בידיו של הנפגע.

השלב השני הוא התביעה לקבלת אחוזי נכות ותחילת הקבלה של קצבת נכות או מענק חד-פעמי (בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו, בין 10-19% מקבלים מענק, מעל ל-20% מקבלים קצבה חודשית).

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם