חיפוש
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

גמלת סיעוד רמה 3

 

גמלת סיעוד שמכונה גם קצבת סיעוד, היא למעשה קצבה שניתנת לאזרחי המדינה שהגיעו לגיל פרישה ולמצב סיעודי. מטרתה העיקרית של הגמלה היא הענקת סיוע ועזרה בפעולות בסיסיות בחיי היום-יום של אותם מבוטחים ובהמשך שיתופם הבריא בקהילה. כל אזרח במדינה שסבור שהגיע למצב סיעודי ומגיעה לו קצבת סיעוד, יכול להגיש תביעת סיעוד למוסד לביטוח לאומי שם תיקבע זכאותו על פי בדיקות ופרמטרים שונים. על פי בדיקות אלו, הביטוח הלאומי יקבע את רמת גמלת הסיעוד שתוענק מבין 6 רמות אפשריות. הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא ומה זה אומר אם קיבלתם גמלת סיעוד ברמה 3.

אם אתם חושבים שלא מיציתם את מלוא הזכויות המגיעות לכם בקצבת סיעוד רמה 3, צוות משפטי מנוסה יעניק לכם פתרון מלא, מקצועי ומותאם אישית, תוך הבטחת קבלת מירב ההטבות הסיעודיות.

קצבת סיעוד רמה 3

הסכומים של הגמלה – מה מקבלים בגמלת סיעוד רמה 3?

עוד לפני שאנחנו צוללים לתנאי הסף לזכאות ולבדיקות השונות, בואו נבין תחילה מה המשמעות האמיתית של אותה גמלת סיעוד. (נכון לשנת 2024) מבוטח אשר נקבעה לו קצבת סיעוד רמה 3, זכאי ל-17 שעות טיפול שבועיות בהעסקת מטפל ישראלי ול-14 שעות בהעסקת עובד זר. כמו כן, ניתנת זכות הבחירה למבוטחים להמיר את שעות הטיפול שמכונות גם יחידות טיפול בכסף או לשלב בין שעות טיפול וכסף.

  • ארבע יחידות טיפול יהיו שוות לקצבה בשווי של 900 ₪.
  • שש יחידות טיפול יהיו שוות 1,350 ₪. (מותנה באישור עובד סוציאלי מטעם ביטוח לאומי).

אפשרות נוספת שכדאי להכיר, היא האפשרות לקבלת שירותי סיעוד. כלומר, להמיר חלק מיחידות הטיפול או את כולן בשירותי סיעוד שונים שכוללים למשל התקנת לחצני מצוקה, חברת בקהילה ייעודית תומכת, מוצרי צריכה רלוונטיים, שירותי כביסה ועוד.

 

מה כולל תהליך קבלת גמלת סיעוד רמה 3?

ביטוח לאומי סיעוד והרמה נקבעות על פי מספר בדיקות שונות שכוללות בחינת מסמכים רפואיים עדכניים, חוות דעת רפואיות, ביקור בבית התובע, גובה ההכנסות של התובע וכן בהתאם למבחן תפקוד שנקרא גם מבחן תלות או בשמו המקצועי – ADL.

במבחן עצמו בודקים האם התובע יכול לבצע פעולות בסיסיות באופן עצמאי מתוך 6 מוגדרות מראש – שכיבה וקימה, אכילה ושתיה, רחצה, התניידות, פשיטה ולבישת בגדים ועשיית צרכים באופן עצמאי. רמות התפקוד הסופיות נקבעות על פי נקודות כאשר הקביעה המינימלית היא 2.5 נקודות והמקסימלית היא 10.5 נקודות.

קיימות 6 רמות סיעוד מביטוח לאומי שמוגדרות על יד הספרות 1 עד 6, כאשר גמלת סיעוד רמה 6 תהיה הגבוהה ביותר ורמה 1 הנמוכה ביותר. כל רמת סיעוד, תעניק למבוטח תנאי גמלה שונים שיבואו לביטוי במספר יחידות טיפול שונות. לדוגמא – אדם אשר נקבעו לו בין 5 ל-6 נקודות יקבל את גמלת סיעוד ברמה 3. אדם אשר נקבעו לו בין 8 ל-9 נקודות יוגדר כ- גמלת סיעוד רמה 5 וכן הלאה.

בנוסף, קיימים מספר תנאי סף לקבלת הגמלה:

  • אזרחות ותושבות ישראלית.
  • הגעה לגיל פרישה (62 ומעלה לנשים ו-67 ומעלה לגברים).
  • מגורים בבית פרטי או בדיור מוגן בו ההתנהלות עצמאית.
  • סכום ההכנסות של התובע (שיכולות להשפיע על גובה הגמלה שתתקבל).
  • אי-קבלת גמלת סיעוד נוספת \ אחרת מהמדינה.

 

גמלת סיעוד רמה 3 מופחתת – גמישות במימוש זכויות

גמלת סיעוד רמה 3 מופחתת נועדה לסייע לקשישים הזכאים לגמלת סיעוד אך אינם מממשים את מלוא שעות הטיפול להן הם זכאים. גמלה זו כוללת תשלום כספי מופחת במקום קבלת כל שעות הסיוע, ומאפשרת גמישות במימוש הזכויות בהתאם לצורכי הקשיש ובני משפחתו. מדובר באפשרות המעניקה מענה כלכלי מסוים עבור מי שאינו זקוק למלוא הסיוע בשגרה אך עדיין זקוק לתמיכה חלקית בחיי היומיום.

 

סוגי העזרה המעשית שניתן לקבל עם קצבת סיעוד רמה 3

קצבת סיעוד מוענקת תחילה כיחידות או שעות טיפול, שיכולות להיות משמעותיות מאוד בעזרה לאדם הסיעודי. אך אותן שעות טיפול יכולות להיות משמעותיות מאוד לא רק לחולה עצמו, אלא גם למשפחות המטפלות שלרוב משקיעות לא מעט זמן ומאמץ בסיוע וטיפול ביקרים להם.

חשוב להכיר ולדעת שמלבד שאת אותן שעות טיפול ניתן להמיר גם בקבלת עזרה מעשית שיכולה להועיל מאוד ביום-יום. ניתן לקבל עזרה למשל בטיפול אישי בבית, בחבירה לקהילה תומכת, במימון מוצרי ספיגה, בשירותי כביסה ועוד. את הבחירה תוכלו לעשות בעזרת מחשבון סיעוד ביטוח לאומי "בחירת סל שירותים בסיעוד" באתר של המוסד לביטוח לאומי, במוקד הטלפוני של המוסד וכן על ידי טופס מקוון שגם אותו תוכלו למצוא באתר הרשמי של ביטוח לאומי.

 

ההתמודדות מול ביטוח לאומי

אחרי שהבנו מהן רמות הסיעוד השונות, גובה הקצבאות השונות ומה התהליכים השונים שיש לעבור, חשוב להדגיש שההתמודדות מול ביטוח לאומי עלולה להיות לעתים מתישה וארוכה מהצפוי.

הביטוח הלאומי לא ממהר לחלק קצבאות וגמלות לפני שהוא בודק כל תביעה לעומק ולעיתים גם שולח נציגים מטעמו לביקורי בית.

בהתאם, גם לכם יש אפשרות לקבלת עזרה וייעוץ מקצועי למשל כמו סיוע של עורך דין ביטוח לאומי מנוסה ומקצועי, שכבר מכיר את כל הטפסים, האותיות הקטנות וסוגי המלאות שתוכלו לקבל בהתאם למצבכם. ייעוץ מקצועי יכול פעמים רבות לעזור לכם גם בערעורים לאחר דחיות של תביעות ואף להיות לצדכם מהרגע הראשון בהגשת התביעה. ההחלטה היא בידכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אווטאר של כותב המאמר
עומר טל

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם