תביעות תאונות דרכים

אתם ודאי יודעים שבמידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים – מלבד הפגיעה הפיזית, בדרך כלל גם הפגיעה הכספית הינה קשה ולעתים קשה מנשוא. כדאי גם שתדעו מה אומר החוק, ומה באפשרותכם לעשות כאשר מתרחש אירוע מצער שכזה, עם פגיעות גוף, נפש ורכוש. (https://www.napavalley.com/)

כתב תביעה תאונת דרכים – מה אומר החוק?

החוק מחייב את הן את בעל הרכב, הן את המחזיק ברכב, והן את הנוהג ברכב, לרכוש פוליסת ביטוח המכסה את אחריותם המוחלטת, וזאת כדי שלנפגעי הגוף יהיה אל מי לפנות במקרה של תאונה ולגבות את הפיצויים.

קיימים מקרים בהם המבטח אינו מכיר בתביעה בהסתמך על מגבלה בפוליסה. לעיתים המגבלה אינה חוקית כגון: גיל ומצב הרכב. בכל מקרה בו דחתה חברת הביטוח את התביעה – מומלץ ביותר לבדוק אם הדחייה אכן חוקית.

תביעות תאונות דרכים – את מי תובעים?

על הנוסע ברכב לתבוע את חברת הביטוח המבטחת הרכב בו נהג הנוסע. לא קיימת אפשרות לתבוע פיצויים ממבטח של רכב אחר אשר היה מעורב בתאונה, גם אם נהג הרכב האחר אשם בתאונה.

במקרה של הולך רגל – יש לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב שפגע בהולך הרגל. אדם אשר נפגע בהיותו מחוץ לרכב ממכונית חולפת יחשב כמי שעשה שימוש ברכבו שלו ויהיה זכאי לפיצויים מהמבטח שלו.

הולך רגל אשר נפגע ממספר רכבים, רשאי להגיש תביעה לחברת הביטוח של אחד הרכבים, או של כל הרכבים וזאת בהתאם שיקול דעתו.

נהג הרכב יתבע את חברת הביטוח בה מבוטח הרכב בו נהג בעת שנפגע. אין זכאות לפיצויים ממבטח הרכב האחר, גם אם נהגו של הרכב האחר אשם בתאונה.

תביעות תאונות דרכים

הזכאות לפיצויים עבור פגיעה בתאונת דרכים קיימת, אפילו אם התאונה אירעה באשמתו של הנפגע. זאת בניגוד לתביעות נזק אחרות, ובכללן תביעות בגין נזקי הרכוש שנגרמו באותה תאונה, בהן יש צורך להוכיח את אשמת הגורם המזיק, כדי לזכות בפיצוי.

יש להדגיש, ניתן להגיש תביעה גם אם הנפגע אשם בגרימת התאונה. למעט במקרים מסוימים, לגביהם יש לקבל ייעוץ ספציפי, בהם לרכב לא היה ביטוח חובה.

תביעה תאונת דרכים – נזקי גוף שבגינם זכאים לפיצויים

• מוות – התלויים במנוח לפרנסתם, זכאים לפיצויים עבור אובדן התמיכה של המנוח.
  • נפגע שנותר בחיים לאחר התאונה – ויכול להוכיח שחייו יקוצרו כתוצאה מהתאונה, זכאי לפיצויים.גם יורשי הנפגע שנפטר מיד או בסמוך לתאונה, אפילו אם יורשים אלה אינם תלויים במנוח זכאים לפיצוי. הפיצויים המוענקים ליורשים הינם משמעותיים ביותר.
  • מחלה – בייחוד אם ניתן להוכיח שהתאונה היוותה את הגירוי להתפרצות המחלה, או את הסיבה להחמרת מחלה קיימת.
  • פגיעה או ליקוי גופניים – כגון שברים, אובדן איברים וכו'..
  • פגיעה נפשית – נזקים בתחום הפסיכיאטריה, נושאים בתוכם פיצוי לא מבוטל.
  • פגיעה או ליקוי שכליים – כגון פגיעות ראש לאחר זעזוע מוח.
  • פגיעה בהתקן הדרוש לתפקוד אחד מאיברי הגוף – כגון פגיעה במשקפיים, בשיניים תותבות, בפרוטזה ועוד.

Array