צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

בעשור האחרון: 130 רופאים הורשעו ברשלנות רפואית

להאזנה:

 

כ-1,400 פניות מתקבלות בנציבות תלונות הציבור כל שנה – כ-70 אחוזים מהן נסגרות • הנציב: "התהליך איום ונורא".

בעשור האחרון הורשעו 130 רופאים בעבירות רשלנות רפואית ו-69 רופאים הורשעו בעבירה פלילית; כך מסר אתמול ד"ר בועז לב, נציב תלונות הציבור במשרד הבריאות. בדיון שקיימה אתמול הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, מסר ד"ר לב כי 57 תיקים עדיין פתוחים.
הוא ציין עוד כי אל הנציבות מגיעות "כ-1,400 פניות בשנה, 60-50 אחוזים מהן נסגרות בתוך 4 חודשים". לדבריו, בתוך שנה 70 אחוזים מהפניות נסגרות.
הדיון בנושא "בקשה לחוות דעת מבקר המדינה בנושא: הסתרה וטיוח מקרי רשלנות רפואית תוך פגיעה בציבור החולים" עלה בעקבות המקרה של הילד אופק טאוב, שעבר אירוע מוחי קשה בגיל 8 חודשים בשל רשלנות בטיפול בבי"ח. עמיעד טאוב, אביו של אופק, אמר בדיון כי "מדברים פה על 11 וחצי אלף תיקים בשנים האחרונות, מתוכם 6 רופאים בלבד הושעו לצמיתות וגם זה לא בשל הרשלנות אלא בגין פשיעה פלילית". הוא קרא, יחד עם משפחות נוספות שיקיריהם נפגעו, להעביר את הביקורת לגוף חיצוני.
בעשור האחרון 130 רופאים הורשעו ברשלנות רפואית
בעשור האחרון 130 רופאים הורשעו ברשלנות רפואית
ד"ר לב הודה כי אופן הבירור בנציבות בעייתי, וכי רופאים מסתירים מידע מחשש להפללה עצמית. עם זאת, טען כי הוצאת הביקורת לגוף חיצוני תגרום נזק וכי תזכיר חוק שיוגש בימים הקרובים יסדיר את פעילות הנציבות. "התהליך הוא איום ונורא. עד שאנחנו מבררים תלונה זה עובר את כל המטחנה, ורק כעבור שנתיים שלוש מהאירוע מקבלים תוצאה. צריכה להיות לנציב סמכות להורות על הליכים מתקנים – לחייב רופא לעבור הכשרה, להגביל את התפקיד שלו, את הקידום שלו", כך הנציב.
ח"כ יעל גרמן הסכימה עם דרישת ההורים להוציא את הנציבות ממשרד הבריאות. "אני חושבת שנציבות תלונות תהייה אשר תהייה לא יכולה להיות בתוך הגוף אותו היא בודקת. בלתי אפשרי שרופאים יבדקו רופאים אחרים, מהמילייה שלהם".
יו"ר הוועדה ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "מדובר במקרים טרגיים, שחלקם הסתיימו באובדן חיים. אנו מבקשים לראות מעבר למקרים הפרטניים, לפעול מערכתית כדי שנוכל לומר – למדנו איך לפעול טוב יותר מעתה ואנחנו עושים הכול על מנת שהמקרים לא יחזרו".

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם