צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

הקורונה – לא מוותרים על הזכויות

להאזנה:

 

צ'רצ'יל אמר בזמנו לגבי מצב המלחמה, "אנחנו לא בסוף, אנחנו אפילו לא בהתחלה של הסוף אולי אנחנו בסוף של ההתחלה". כן חוזרים לשגרה, לא חוזרים לשגרה, כן יהיה גל שני בחורף לא יהיה גל שני בחורף,  כן ימצאו חיסון עד הסתיו או לא, כן תמצא תרופה או לא. אף אחד מאתנו לא ממש יודע את התשובה וכל ניחוש הוא ניחוש טוב.

 

הקורונה לא תשאר כאן לנצח

דבר אחד כולנו יודעים. רב החולים בקורונה מבריאים וחוזרים לחיי שגרה אבל, יש לא מעט אנשים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, שלאחר השלב החריף של המחלה נשארים עם סיבוכים מסוגים שונים. סיבוכים גופניים ו/או סיבוכים נפשיים וחייהם לאחר המחלה לא יהיו כמו שהיו לפני המחלה.

זה בדיוק המקום לחדד בפני אותם חולים מה הזכויות העומדות בפניהם ומהיכן הם יכולים לקבל מזור כספי למצבם.

 

זכאים להגיש תביעות ביטוח

אדם שנפגע מהמחלה והפך סיעודי בין אם בגין נזק גופני ובין אם בגין נזק קוגניטיבי זכאים להגיש תביעת סיעוד הן לביטוח הלאומי והן לביטוח הסיעודי שברשותו בין אם בקופת חולי ם ובין אם בחברת הביטוח.

אדם אשר סבל מתסמינים שונים, ביקש לעבור בדיקה קורונה אך סורב. ובעקבות כך מחלת הקורונה אובחנה אצלו באיחור ומצבו הרפואי החמיר עד לגרימת נזק בלתי הפיך. אין ספק שבמקרים כאילו יש הצדקה מלאה מצדו של הנפגע לדרוש מהגורם האחראי פיצוי כספי עבור הנזק הבלתי הפיך שנגרם לו.

 

עובד אשר נדבק במקום עבודתו, יש  מקום לפנות לביטוח הלאומי ולדרוש הכרה במחלה ובנזקים שנגרמו לחולה בגינה כתאונת עבודה. זה לא פשוט ולא טריוויאלי אבל במצב הקיים היום זהו אתגר שבהחלט שווה לנסות אותו.

הקורונה – לא מוותרים על הזכויות
הקורונה – לא מוותרים על הזכויות

עובד שחלה במקום העבודה ונגרם לו בגין המחלה נזק בלתי הפיך, גופני או נפשי לצמיתות.  אם מקום עבודה  לא הקפיד על ההנחיות וכתוצאה מכך נדבק העובד יש מקום לבדוק אפשרות למצות את הזכויות המגיעות לעובד בגין הנזק הבלתי הפיך ממנו הוא סובל, מחברת הביטוח המבטחת את מקום העבודה.

 

אדם שכתוצאה מהמחלה קיבל התקף לב (כידוע התקף לב הוא אחד מסיבוכי הקורונה) או אירוע מוחי (גם סיבוך מוכר של המחלה) או מחלה קשה אחרת המוכרת במסגרת פוליסת מחלות קשות, רשאי לתבוע את הפוליסה ולקבל את הפיצוי המגיע לו. עצם העובדה שהסיבוך נגרם בגלל מחלת הקורונה לא מהווה סיבה לדחיית התביעה.

 

אדם שכתוצאה מסיבוכי המחלה אינו יכול לעבוד ונמצא במצב של אובדן כושר עבודה, טוב יעשה אם יתבע את קרן הפנסיה שברשותו או את פוליסת אובדן כושר עבודה שברשותו וימצה את הזכויות המגיעות לו בגין אובדן כושר עבודה.  העובדה שאובדן כושר העבודה  נגרם בגלל מחלת הקורונה לא מהווה סיבה לדחיית התביעה על ידי חברת הביטוח.

 

בכל המקרים הללו מומלץ  לפנות לגורמים השונים ולמצות את הזכויות המגיעות למבוטח שלכם.

בנוסף כמו גם בימים שלפני הקורונה אני וצוות המשרד שלי עומדים לרשותכם בכל עזרה או סיוע: בחינה של המלצות חיתום, בחינה של דחיות, המלצות על רופאים מומחים, תאום תורים לרופאים ולבדיקות הזמינות מיידית ועוד.

שימרו על עצמכם.

 

ד"ר אודי פרישמן

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם