צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

ילדים נכים

להאזנה:

 

ילדים עם נכויות ובעלי צרכים מיוחדים

כשילד נולד ומרחיב את המשפחה, הוא מביא איתו שינויים רבים נוספים, ועל אחת כמה וכמה כאשר מצטרף למשפחה ילד עם צרכים מיוחדים. המצב קשה עוד יותר כאשר התינוק נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך ההיריון או בלידה, שלא ניתן היה לצפותה קודם לכן.

במצב כזה, ההתמודדות של המשפחה היא לא פשוטה, ובעיקר התמודדותם של ההורים שבנוסף לקשיים הטריוויאלים המלווים בגידול ילד, נאלצים להתרוצץ בין טיפולים רפואיים ופרא-רפואיים, אשר עולים לא מעט כסף. כמו כן, ההורים מתמודדים עם בירוקרטיה בלתי פוסקת שמעיבה ומקשה על המצב עוד יותר.

הורים רבים מתקשים לקבל את המצב שנוצר, וחווים תחושות קשות של האשמה עצמית, תהיות מדוע זה קרה דווקא לי, ולעיתים אף מתאבלים על גורלם. כך, מתקשים לחשוב באופן בהיר לטובת הילד והתא המשפחתי.

עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וביטוח לאומי, קיימים בישראל כ-180,000 ילדים נכים וכ-700,000 בוגרים נכים, אשר מקבלים תמיכה, טיפולים ועזרים מגורמים רפואיים ופרא-רפואיים.  משפחות שלהן ילד נכה מקבלות גיבוי ותמיכה ממערכת חוקים והטבות, אשר מטרתם לדאוג לרווחת הילד הנכה, וכן להקל בנטל הכלכלי הכבד שסופגת המשפחה.

פעמים רבות משפחות להן ילד נכה אינן מכירות ומודעות לזכויות המגיעות להן, ומהצד השני של המתרס, נותני השירותים לא מכירים בקיומם. כך, נוצר מצב של אי הקפדה על אכיפת החוק ועל מימוש ההטבות להן זכאיות המשפחות.

ילדים נכים
ילדים נכים

ה"אני מאמין" ששמנו לרגלנו הוא שיש לעזור לכל אדם בעל צרכים מיוחדים ובני משפחתו לממש את זכויותיו המגיעות לו לפי חוק. כדי לעשות זאת, אנו מגובים במערך של טובי המומחים בתחומי רפואה, משפטים, כספים וביטוח.

אנו מציעים למשפחות שירותים בתחומים הבאים:

  • הערכות לוועדות רפואיות וועדות ניידות של המוסד לביטוח הלאומי– הופעה בפני וועדה רפואית לאחר קבלת הנחיות והדרכה יכולה לשנות פלאים את תוצאתה – זה עשוי לעשות את ההבדל בין קבלת גמלה, קצבה או הטבות שונות ובין יציאה מן הוועדה במפח נפש. אנו נעזור לך במיון החומר הרפואי שבידיך, ונגיש את החומר הרלוונטי בלבד לוועדה.
  • ערעורים על החלטות ועדות רפואיות– כדי להגיש ערעור על החלטתה של ועדה רפואית ולזכות בו צריך להציג תוכן חדש שלא היה מצוי בידי הועדה במועד התכנסותה. גם במקרה זה אנו נעבור על החומר הרפואי שבידך, נבחן מהם המסמכים החשובים והרלבנטיים לוועדה ונעזור לך להגיש את החומר הרלבנטי בכתב ובעל פה.
  • ייעוץ משפטי וייצוג בתביעות רשלנות רפואית– פעמים רבות נגרמת רשלנות רפואית הן במהלך מעקב ההיריון, הן במהלך הלידה והן במהלך ההתפתחות וההתבגרות. אנחנו נעמוד לשירותך, נייעץ האם ניתן להגיש את התביעה, ובמידה וכן – ננהל אותה בשמך.
  • מיצוי זכויות מול קופות החולים– בהקשר לחוק ביטוח בריאות ממלכתי בתחום הבריאות בכלל ובתחום התפתחות הילד בפרט.
  • סיוע מול חברות הביטוח – ניהול תביעות הקשורות לביטוחים פרטיים שונים המצויים ברשותך.
  • ייצוג מול רשויות המס – מיצוי זכויות בהקשר של הטבות שונות כגון – נקודות זיכוי וקבלת החזר מס רטרואקטיבי.

 

עו"ד דוד פייל בפייסבוק | ביוטיוב | באינסטגרם | מייל: moked@df-law.co.il

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם