צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

עורך דין לתביעה בעקבות תאונה

נפגעתם בתאונה אישית או תאונת דרכים? עורך דין לתביעה בעקבות תאונה יוכל להנחות אתכם בנוגע לפעולות לקראת תביעה ולהעריך את גובה הפיצוי המתקבל.

מהן התאונות שבגינן ניתן לפצות אתכם ומה קורה כאשר התאונה התרחשה במקום ללא ביטוח או כתאונת דרכים במסגרת העבודה? עורך דין דוד פייל עונה על הכל:

נפילה מסולם, החלקה מסוכנת, פגיעה מטריקה של דלת, שאיפת חומר מסוכן, התחשמלות או התנגשות חזיתית – כולן מציינות סוגים אפשריים (ונפוצים) של תאונות.

במקרים אלו, כגודל הנזק – כגודל השהות במנוחה, באשפוז או בשיקום, מה שעלול למנוע מהנפגעים לעבוד ולהתפרנס ולגרוע מהם כלכלית באופן משמעותי.

לכן כל מקרה של תאונה שנגרם ממנה נזק גופני בר פיצוי, יוכל להגיע לכדי תביעה לחברת הביטוח והיא תספק פיצויים בהתאם לתנאי הפוליסה.

יחד עם זאת, הנטייה המוכרת של חברות הביטוח לדחות אחוז ניכר מהתביעות המוגשות אליהן, עלולה לפגוע בחלק מהמבוטחים ולמנוע מהם את התגמולים שהם זקוקים להם.

זוהי הסיבה שרבים פונים אל עורך דין לתביעה בעקבות תאונה, כדי להבטיח את מימוש הזכויות המלאות מחברת הביטוח ולוודא שהתביעה לא נדחית בטענות שונות ומשונות.

 

את מי תובעים בעקבות תאונה בבית?

תאונות כמו נפילה או החלקה בבית מזכות בפיצויים ככל שקיים ביטוח תאונות אישיות. יחד עם זאת, קיימת האפשרות לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי בהתאם למקרה. הגדרת הביטוח הלאומי לתאונה, מתייחסת לאירועים פתאומיים שאינם תאונת עבודה או תאונת דרכים ובמסגרתם הנפגע נחבל כתוצאה מגורם חיצוני וכושר התפקוד שלו נפגם מכך.

פיצויים אלו המכונים "דמי תאונה", ניתנים עד לגובה 75% משכר הנפגע (בתחשיב ממוצע משלושת החודשים שקדמו לתאונה) ולתקופה של 90 ימים.

על מנת לקבל את הזכאות לדמי תאונה, הנפגע יצטרך לגשת לבדיקה רפואית תוך 72 שעות מהמקרה ולהגיש את התביעה תוך 90 ימים ממנו, בצירוף כל המסמכים הרפואיים שמשקפים פגיעה תפקודית.

עורך דין לתביעה בעקבות תאונה יכול לכוון את הנפגעים שיפנו אליו בעקבות תאונה אישית גם לפוליסת ביטוח הדירה. האפשרות תתאים לניזוקים מצד שלישי שהביטוח יכסה את התאונה שנגרמה להם בתוך הדירה.

ניתן גם לבדוק האם התאונה נגרמה בעקבות מחדל שבעל הדירה יכול היה לצפות ואף למנוע ולתבוע אותו בתביעת נזיקין במקרים המתאימים.

 

עורך דין לתביעה בעקבות תאונת דרכים

בישראל מתרחשות מאות תאונות מידי יום, חלקן מסתיימות בפגיעות פח קלות בעוד שאחרות מערבות גם  בכל דרגות החומרה. למעשה, גם כאבי גב וצוואר שהורגשו מספר ימים מהתאונה עשויים לזכות בפיצויים מהתאונה, אך כל עוד תהליך התביעה לא ינוהל נכון על ידי עורך דין תאונות דרכים מתאים, הוא עשוי להידחות.

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד, התשל"ה – 1975), כל אדם שנפגע בתאונת דרכים כאי לפיצוי כספי מחברת ביטוח החובה של הרכב, ללא קשר לאחריותם בגרימת התאונה וללא קשר לכמות הנפגעים או זהות הנהג. כמובן שהתביעה תתקבל בהתאם לתיעוד מלא ולהוכחות לקיומה של התאונה, לרבות תיעוד רפואי לגבי פגיעות הגוף.

הזכאות לפיצוי קיימת גם להולכי רגל, רוכבי אופניים ונוסעים ברכב פרטי או ציבורי שנפגעו בתאונה וגם לנפגעים כתוצאה מתקלה מכנית שגרמה להתפוצצות או התלקחות ברכב, כניסה או יציאה מכלי הרכב או חבלה מרכיב חיוני לנסיעה כמו אחת הדלתות.

אם לא קיימת חברת ביטוח חובה בעקבות ביטוח שאינו בתוקף או שלא מתאים לסוג הרכב, נהג שנוסע ללא רישיון כלל או שזהות הנהג הפוגע אינה ידועה, הפיצוי יתקבל מקרן "קרנית" הממשלתית, שנכנסת לנעלי חברת הביטוח ומפצה על נזקי התאונה.

גם כאן יש צורך בהוכחות לקיום התאונה והנזקים ממנה ובנוסף גם הוכחות לכך שלא ניתן היה לקבל את פרטי חברת ביטוח החובה.

עו"ד תאונות דרכים ועבירות תנועה יוכל לסייע לנפגעים בהכוונה מדויקת לדרכי הפעולה המתאימות למקרה שלהם, כולל איסוף תיעוד וראיות ווידוא מתן הפיצויים בגובה שמתאים לתרחיש ולהיקף נזקי הגוף.

 

עורך דין לתביעה בעקבות תאונה מעבודה

תאונות עבודה הן תאונות שהתרחשו במהלך העבודה ועקב העבודה, בדרך לעבודה או ממנה. תאונות אלו מפצות נפגעים בשני מישורים אפשריים: הראשון הוא המוסד לביטוח הלאומי והשני הוא המעסיק בכפוף לטענת התרשלות.

במוסד לביטוח הלאומי, עורך דין לתביעה בעקבות תאונה יוכל לסייע לנפגע לדרוש את זכויותיו שנתונות כעת לבירוקרטיה מתישה ומורכבת.

הפיצוי מהביטוח הלאומי על פגיעה בעבודה נקרא "דמי פגיעה" ובדומה לדמי התאונה, גם הוא מעניק עד 75% מגובה השכר הממוצע ומשולם למשך 90 ימים. ככל שהפגיעה עדיין מונעת מהעובד לשוב לעבודתו, באפשרותו להמשיך הלאה לתביעת נכות ולקבל גמלה חודשית.

בתביעת נזיקין נגד המעסיק, יש לקבל ייצוג מאת עורך דין תאונות עבודה

שיסייע בגיבוש הוכחות ותיעוד לכך שהמקרה נבע מהתרשלותו של המעסיק. בית המשפט יפסוק פיצויים ככל שאחריותו של המעסיק למקרה אכן תתברר. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם יתברר שקיימת אשמה חלקית גם מצד העובד ("אשמה תורמת") ובמקרה כזה שיעור הפיצויים יופחת.

 

תחשיב הפיצויים בעקבות תאונה מכל סוג

סכומי הפיצויים שנקבעים לנזקי גוף מתאונות מתייחסים לפרמטרים רבים כמו גיל הנפגע ושכרו הממוצע, סוג הנזק וחומרתו (מבחינה תפקודית בעיקר), שנות העבודה שנותרו עד הפנסיה, הוצאות על טיפולים, ציוד רפואי ועוד.

להלן "ראשי הנזק" שניתן לקבל בגינם פיצוי, כל אחד מהם ימוקסם כמובן בעת התערבותו של עורך דין לתביעה בעקבות תאונה:

כאב וסבל – ככל שהנפגע צעיר יותר וצפוי לחיות יותר שנים עם הנזק הרפואי שלו, כך הפיצוי שלו יהיה גבוה יותר.

רכיב זה כולל הליך חישוב קבוע עד לתקרה קבועה בחוק.

הפסדי שכר לעבר ולעתיד – ככל שההכנסות הקיימות והעתידיות נפגעות, כך צפוי הפיצוי לגדול.

חישוב זה מתייחס לתיעוד על היעדרות או הפסדים בדוחות המס וכן למספר החודשים עד לפרישה מעבודה. אם מדובר בנפגע צעיר שעדיין לא עובד, הפיצוי שלו יחושב לפי השכר הממוצע במשק.

סיוע מצד ג' – אם משפחתו של הנפגע תמכה בו וסייעה לו לאורך תקופת הפגיעה בהסעות לטיפולים, תקופת השיקום, מצב סיעודי ובהוצאות כלכליות, יחול תגמול שמפצה בגין כל ההוצאות שנוצרו.

הוצאות על דיור ושיקום – תאונות דרכים, תאונות אישיות ותאונות עבודה מותירות לא פעם נכות קשה שמצריכה התאמות מיוחדות, כמו שינויים בדירה לטובת התניידות עם כיסא גלגלים או התקנת מעלית הרמה ולכן ניתן לפצות גם בעבור הוצאות מהסוג הזה.

 

נפגעתם בתאונה? אל תפעלו לבדכם

הליכי התביעה ומתן הפיצויים במקרה של תאונות נחשבים למורכבים ורצופי אתגרים, בייחוד בשל הניסיונות מצד הביטוח לשלם פיצוי מופחת ואף לדחות את התביעה, ככל שהיא לא מכילה את התיעוד הדרוש והמלא לגבי המקרה.

כדי להבטיח את מימוש זכויותיכם ולמקסם את גובה הפיצויים, תוכלו להיפגש עם עורך דין דוד פייל להערכה ראשונית של המקרה ללא עלות ולקבל ייעוץ והכוונה מתאימים למקרה ולהיקף הנזקים הרפואיים.

משרד עו"ד דוד פייל מתמחה כבר יותר מ-20 שנים בתביעות נזקי גוף מחברות הביטוח והביטוח הלאומי ומעמיד לרשותכם 30 עורכי דין מקצועיים לכל שאלה ובירור לעניין התביעה.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם