צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

כיצד נקבעים אחוזי נכות בגין תאונה?

אופן קביעת נכות מתאונה

נכות מתאונה: במקרה של פגיעת גוף עקב תאונת דרכים, כדוגמת נכות , חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מורה על הדרך להערכת הנכות באמצעות מינוי מומחה מטעם בית המשפט אשר יבדוק את התובע ויעריך את נכותו בעקבות התאונה. הליך זה מתבצע לרוב עפ"י מבחני ביטוח לאומי לקביעת נכות.

מטרת התהליך לקבוע אחוזי נכות לנפגע. התובע ימלא טפסים שונים בהם מסביר את הפגיעה, הנסיבות, הטיפולים וכדומה. הדרך בה תמלא את הטפסים הללו חשובה מאוד מבחינה משפטית, לכן חשוב מאוד להתייעץ עם מומחה. החלטת הועדה תשלח אלייך הביתה תוך מספר ימים (בד"כ, בתוך שבועיים).

כנפגע, לפני תחילת בצוע הבדיקה מול הוועדה, יידרש הנפגע לחתום על מסמך המאשר את הסכמתו לערוך את הבדיקה שתיערך על ידי הוועדה הרפואית. לאחר הבדיקה יידרש לחתום שוב על מסמך המאשר את הכתוב ומבטא נכונה את תלונתו. יש לקרוא היטב ולוודא שכל התלונות נרשמו ושלא הוחסר מידע. במידה וכן, יש לבקש תיקון בהתאם. (https://www.phillipscorp.com/) קיימת אפשרות חד פעמית לערער על החלטות הוועדה ולהגיש בקשה לוועדת ערר.

קיימת האפשרות במידה ונפסקו פיצויים או נכויות בוועדה הראשונה הם יבוטלו לאור הדיון החדש. גם על וועדת הערר ניתן לערער, וזאת רק אם נפל פגם בירוקרטי בהליך הוועדה. על החלטת וועדת הערר בעניינים רפואיים לא ניתן לערער.

כיצד נקבעים אחוזי נכות בגין תאונה
כיצד נקבעים אחוזי נכות בגין תאונה

מתי לפנות לעורך דין?

כדאי לפנות לעורך הדין תאונות דרכים בשלבים מוקדמים ככל האפשר לאחר תאונת דרכים. יש להודיע במכתב לחברת הביטוח על התאונה על מנת שהחברה תחל את הטיפול בתביעה ותבדוק את חבותה הביטוחית. במידה ויהיו מסמכים רפואיים נוספים ויחול שינוי במצבך כנפגע, ניתן תמיד לעדכן את החברה במשלוח מכתבי דרישה נוספים, ואף, כשיש צורך ,להגיש תביעה מתאימה ישירות לביהמ"ש.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם