צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע

להאזנה:

 

תאונות דרכים שבהן מעורב אופנוע נמצאות במקום השני הנפוץ ביותר של תאונות דרכים בישראל. באירוע שכזה מעורבות פגיעות גוף ורכוש ויש צורך בייעוץ מקצועי אמין ונכון של עורך דין תאונת אופנוע, וזאת כדי לדרוש את הפיצויים המגיעים לכם מהמוסדות השונים.

ברוב המקרים, תאונות אופנועים גורמות לפגיעות גוף קשות יותר מאשר תאונות דרכים בהן מעורבות מכוניות בלבד. גם רוכב אופנוע שנפגע בתאונה, מבלי שהייתה לו פוליסת ביטוח חובה בתוקף, יוכל לתבוע פיצוי, במקרים בהם אשמת התאונה היא של הנהג האחר.

רוכב האופנוע, במצב כזה, רשאי לתבוע פיצויים מחברת הביטוח של הנהג הפוגע, אולם לצורך כך יהיה עליו להוכיח שאכן האשמה בגין התאונה אינה שלו, אלא של הנהג השני.

רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע
רשלנות רפואית במהלך טיפולים לאחר תאונת אופנוע

תאונות אופנועים – הפציעות הנפוצות עקב:

  • פגיעות ראש
  • פגיעות עמוד שדרה
  • פוסט טראומה
  • כוויות ושפשופים בעור
  • שברים בידיים, ברגליים, באגן, בצלעות וכדומה

במקרה של תאונת אופנוע – מה לעשות?

הדבר הראשון שיש לעשות, הוא לקבל את כל הפרטים של המעורב השני בתאונה, כולל פרטים אישיים, פרטי ביטוח, פרטי רכב, פרטי עדים לתאונה. הדבר השני המומלץ הוא לצלם את כלי הרכב המעורבים בתאונה, פרט זה יעיל וכיום בעידן הניידים הכוללים מצלמה, זה מאד פשוט לביצוע וחשוב לתביעה.

השלב הבא הינו קבלת טיפול רפואי ראשוני. ממעמד זה ואילך כל טיפול רפואי שתזדקק לו בעקבות התאונה, כדאי ורצוי לשמור ולאסוף. הדבר הבא שיש לעשותו הוא ליידע את המשטרה ולקבל גם מהם אישור דיווח, אשר הכרחי עבור חברת הביטוח. חשוב ביותר לתעד כל התנהלות רפואית כלשהי כדי לדעת אם קרתה רשלנות רפואית.

את התביעה לפיצויים מבססים אך ורק על סמך מסמכים רפואיים. לכן חשוב מאד לערוך בדיקות רפואיות מיד לאחר התאונה ולקבל את כל המסמכים שיאפשרו לך להוכיח את מצבך הגופני לאחר תאונת אופנוע.

תאונת אופנוע – מה לא לעשות?

קיימות מספר טעויות אותן נוהגים לעשות אנשים אשר נפגעו בתאונות דרכים. הנפוצה ביניהם היא קבלת טיפול רפואי, אשר אינו תואם ואינו מתחשב באופי הפגיעה. הטיפול הרפואי צריך להיות הגיוני ומתקבל על הדעת, ואשר קשור קשר ישיר לתוצאת הנזק מהתאונה בלבד.

טעות נוספת היא לשוחח עם חוקרים מטעם חברת הביטוח אשר תפקידם לאסוף מידע על מצבו של הנפגע. החוקרים נוהגים להקליט ולתעד את השיחות מבלי שהנפגע מודע לכך וללא רשותו ומציגים את ההקלטה בבית המשפט כאשר יש באפשרותם לערוך את ההקלטות ולשנות אותן כך שיענו על צרכיהם ויפגעו בתובע. קיימים מקרים בהם חברת הביטוח עורכת מעקב על הנפגע ויש צורך לגלות ערנות.

בישראל נוסעים כ-100,000 אופנועים ורכבים דו-גלגליים, ומנתונים סטטיסטיים שנערכו בשנת 2007 נראה כי כ-9% מכלל תאונות הדרכים הינן תאונות דרכים בהן היו מעורבים אופנועים וכלי רכב דו-גלגליים. נושא הביטוח בתחום האופנועים הינו מורכב היות ומדובר ברכב בעל רמת סיכון גבוהה.

על-כן, לא כל חברות הביטוח מוכנות לבטח את האופנועים ורוב האופנועים מבוטחים בפוליסת ביטוח חובה בחברת ה"תאגיד המנהל של המאגר לביטוחי רכב חובה ("הפול") בע"מ".

כאשר רוכב אופנוע או רכב דו-גלגלי נפגע בתאונת דרכים – האחריות המלאה לפיצוי, במקרה של נזקי גוף מוטלת על חברת הביטוח וללא קשר לגורמי התאונה והאשמים בה. יצוין כי בבסיס פיצוי זה עומד העיקרון כי בתאונות דרכים הפיצוי יתקבל ללא כל קשר לאשם מצד מי מהמעורבים בתאונה, לרבות הנהג עצמו.

יתרה מכך, גם רוכב אופנוע שנפגע בתאונה מבלי שהייתה ברשותו פוליסת ביטוח חובה בתוקף, יוכל לתבוע פיצוי במקרים בהם האשמה בגרימת התאונה מוטלת על הנהג המעורב האחר.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם