צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

פיצויים לנפגעי מחלת מקצוע

להאזנה:

 

הסיבות למחלות מקצוע רבות ומגוונות: מחלת מקצוע עלולה להיגרם כתוצאה מרעש טורדני, תאורה לקויה, ישיבה לא נוחה, חומרים מזיקים שהנכם נושמים, מגע עם חומר מסוכנים, הפעלת שרירים בצורה מונוטונית ועוד מגוון רב של תופעות. סביר מאד להניח כי סיבות ותופעות חדשות כאלו שטרם נתגלו – יצוצו בהמשך. במקרים אלה ישנן תביעות ביטוח לאומי לקבלת פיצוי כספי.

 

ידוע לנו כי קיימים גורמים שונים שיש בהם כדי להאיץ את הסיכויים לחלות במחלת מקצוע. כגון: חשיפה ממושכת לגורמים מזיקים שונים האסורים לשימוש בישראל, תנאים שאינם תקינים בסביבת העבודה (תנאים גיאוגראפיים, אקלים באזור העבודה, תהליך העבודה), תהליכי ייצור שאינם בטוחים, אדם שאינו כשיר לעבודה בה עובד מסיבות שונות (גיל, מצב בריאותי), אי נקיטה באמצעי זהירות סבירים ע"י המעביד.

פיצויים לנפגעי מחלת מקצוע
פיצויים לנפגעי מחלת מקצוע

רשימת מחלות מקצוע

חשוב לדעת כי מדובר ברשימה סגורה של מחלות מקצוע, ורשימה זו מתעדכנת מעת לעת על ידי המוסד לביטוח לאומי.
לצערנו הרב, מחלות מקצוע הרבה פעמים מתפתחות לנוכח חומרים חדשים, טכנולוגיות חדשות, ועוד מספר לא ברור של תחלואות שאת הסיבות להתפתחותן לא חקרו מספיק, בעיקר מהסיבה שהן לא קיימות מספיק זמן. הביטוח הלאומי אינו מעדכן את מחלות המקצוע באותו הקצב שבו הן מתגלות.
באם הוכרה המחלה כמחלת מקצוע והוספה לרשימה זו רק לאחר שחלה בה העובד לא תוכר מחלתו כמחלת מקצוע לצורך קבלת הפיצוי.
על-מנת לקבל את הפיצוי – יש להוכיח בעזרת עורך דין רשלנות רפואית כי החולה לקה במחלת המקצוע עקב עבודתו וכי אין מדובר בתחלואה טבעית.

 

מחלות מקצוע – למי יש לפנות לקבלת פיצוי?

באם הנכם סוברים כי חליתם במחלת מקצוע בהתאם לפקודה ניתן לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין מחלת מקצוע. טרם פניה למוסד לביטוח לאומי יש להצטייד בחוות דעת של רופא תעסוקתי.
לאחר הגשת התביעה לביטוח לאומי סביר להניח כי התובע יזומן לוועדות רפואיות שונות על-מנת שיקבעו אחוזי הנכות ואי כושר העבודה הנובע ממחלת המקצוע.
יש לציין, כי לעיתים קרובות ניתן להגיש תביעה כנגד המעביד או הגורם שיצר את התנאים בגללם נגרמה מחלת המקצוע.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם