צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון

להאזנה:


 

לא פעם ולא פעמיים אנו נתקלים באתרי החדשות ובערוצי הטלויזיה בכתבות על רשלנות רפואית באבחון מחלות קשות אשר גרמו לנזק לחולים, בין היתר מחלת הסרטן על סוגיה השונים, התקפי לב, שבץ מוחי, סכרת ועוד עשרות מקרים.

ברוב המקרים, קורבנות של רשלנות רפואית באבחון מתלוננים בפני הרופא על בעיות שונות כמו כאבי בטן, כאבי ראש, בחילות, נקודות שחורות לפני העיניים, ורופא המשפחה משחרר אותם עם המלצה לימי מחלה או תרופות לשיכוך כאבים.

באם התוצאה של גילוי מאוחר של אותה מחלה (לדוגמא במחלת הסרטן, אם הייתה התפשטות של התאים או שנוספו גרורות) יכולה להיות לכם עילה לתביעת רשלנות רפואית.

במקרה כזה יצטרך להחליט בית המשפט האם בעשותו זאת רופא המשפחה או כל רופא אחר, נהג לפי הכללים ועם הידע הרפואי שהיה זמין לו באותו התקופה, האם התלונות של הפציינט שלו דרשו תשומת לב מצדו בכדי לגלות את הגורם האמיתי לכאבים וכד'.

שאלות שכדאי לשאול לפני הגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון

קודם כל נצטרך לשאול כמה שאלות:

  1. האם התנהגותו של הרופא שאנו מאשימים ברשלנות רפואית באבחון הייתה סבירה ולפי המקובל מרופאים בתחום מומחיותו?
  2. האם הוא עושה את כל המצופה ממנו כאשר חולה נכנס לטיפול ומתלונן על כאבים או תלונות כאלו ואחרות?

אם התשובה לאחת השאלות היא לא, אזי יש עילה לתביעה.

אם הרופא לא שם לב לפרטים בבדיקה, לא הפנה אתכם לרופאים מומחים בזמן שהיה צריך להפנות, לא ביצע בדיקות, כל מיני סימפטומים שהחולה התלונן עליהם והרופא התעלם מהם בכל אחד מהמקרים הללו הרופא לא מתנהג כפי שהיה מצופה ממנו לפי הכללים המקובלים בתחומו ומשמעות הדבר היא רשלנות רפואית באבחון.

רשלנות רפואית באבחון
רשלנות רפואית באבחון

רשלנות רפואית באבחון – תביעה ופיצוי

בכדי לקבל פיצוי יש להציג הוכחות כי אכן הרופא לא ביצע את תפקידו כראוי ועל כן – יש להוכיח קשר ברור בין הנזק שנגרם לכם לבין התרשלות הרופא בתפקידו והאם במידה ולא היה מתרשל בתפקידו היה נמנע מהחולה הנזק שנגרם לו.

אם התשובה היא כן, אז בית המשפט יחייב את הרופא לשלם פיצויים לקורבן. במקרים קשים כמו סרטן בהם המחלה גורמת לא רק לנזקים פיזיים אלא גם נפשיים נפסקים הסכומים הגבוהים ביותר.

איחור באבחון של מחלת הסרטן

הסיכוי להחלמה ממחלת הסרטן תלוי גם במועד הגילוי.

איחור באבחון שנעשה מתוך רשלנות רפואית, יכל להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית ואף לאפשר פיצוי כספי משמעותי.

אבחון מוקדם של מחלת הסרטן הינו קריטי להחלמה ולהצלת חייו של החולה. לרוב, על ידי אבחון מוקדם, ניתן יהיה להסיר את הגידול הסרטני לפני שישלח גרורות לחלקים אחרים בגוף, ולטפל במחלה במועד. (valorhealthcare.com)

מאידך, אבחון מאוחר או אי אבחון של המחלה במועד עלולים להביא להחרפת המצב הרפואי של החולה עד לכדי אובדן סיכויי החלמה ומוות.

 

למה בעצם קיימת התופעה של רשלנות רפואית באבחון מאוחר של הסרטן?

התופעה קיימת מסיבות שונות, למשל:

  1. אי הערכת בדיקת רקע מקיפה דיה בנוגע להיסטוריה המשפחתית והתורשתית של החולה.
  2. התעלמות מתלונות המטופל.
  3. הימנעות מהפנייה למומחים ולבדיקות.

ועוד.

 

כיצד מתנהלת תביעה על איחור בגילוי סרטן?

לרוב, טענת התובע היא כי המחלה נתנה את סימניה כבר בשלב מוקדם וכי על הרופא המטפל היה לחשוד בסימנים אלה כבר אז כמרמזים על קיומו של גידול סרטני ולהפנות את החולה לבדיקות ומומחים מתאימים.

אם החולה היה מתחיל בטיפול בשלב מוקדם יותר, הנזק שלו היה נמוך משמעותית, תוחלת החיים שלו הייתה ארוכה יותר, הסיכויים להחלמתו היו גבוהים יותר ואיכות חייו הייתה טובה הרבה יותר.

לדוגמה:

  • ביצוע של ניתוח קטן במקום ביצוע של ניתוח גדול להסרת הגידול.
  • אי היזקקות לטיפול כימותרפי או טיפול הקרנתי.
  • מינון תרופתי נמוך יותר.

ועוד.

 

את מי ניתן לתבוע על רשלנות רפואית באבחון?

התביעה תוגש בדרך כלל כנגד הרופא המטפל או רופא המשפחה אליו פנה החולה עם הופעת התסמינים הראשונים של המחלה.

בתי המשפט הכירו זה מכבר בחובותיהם של רופאים להתמקצע ולהתעדכן באופן שוטף בספרות המקצועית הרפואית, להפנות לייעוץ מומחה ולבדיקות מתאימות במידת הצורך ולשמור על רמה גבוהה של מומחיות מקצועית.

 

מה הסיכויים של תביעת רשלנות רפואית באבחון בבית המשפט?

תביעה אשר מוגשת לבית המשפט ושבמסגרתה הכיר בית המשפט בפגיעה בסיכויי החלמת החולה כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון מצד הרופא שטיפל, תזכה לרוב את התובע בפיצויים גבוהים המשקפים את הנזקים החמורים   שנגרמו לו ואת הפגיעה בתוחלת ובאיכות חייו.

התביעה אינה מחזירה את הבריאות למטופל, אך הסבל נעשה יותר נוח עם סכום הפיצויים המוגדל אותו מקבל המטופל.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
Array

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם