צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון וטיפול בחבלת צוואר

להאזנה:


 

באזור הצוואר מצויים איברים חיוניים רבים, כלי דם, דרכי הנשימה ועמוד השדרה, הממוקמים בו בצפיפות רבה. על כן, חבלה בצוואר עשויה לגרום לנזקים בריאותיים ארוכי טווח, ואף עשויה להיות קטלנית. כיצד נוכל לקבוע כי התרחשה רשלנות רפואית באבחון או בטיפול בחבלת צוואר?

במקרים של חבלות קלות בצוואר, מופעל מנגנון ההגנה של עמוד השדרה, הגורם בתורו לכיווץ שרירי הצוואר, המלווה בכאבים עזים אשר עשויים לפגוע בתפקוד. על פי רוב, פגיעה כזו נגרמת בתאונות דרכים, בהן הראש מטולטל קדימה ואחורה, ובעקבות כך נמתחים רצועות ושרירים בצוואר. (https://www.solidstonefabrics.com/) מנגד, במקרה של חבלה קשה, עשויות להיפגע החוליות הצוואריות בעמוד השדרה, ובכך לגרום לקרעים או שברים ברצועות. פגיעה כזו מסכנת את חוט השדרה, ועלולה אף להביא לשיתוק גפיים.

 

אבחון וטיפול בחבלת צוואר

אבחון חבלה בצוואר יעשה כבר עם הגעת הצוות הרפואי למקום האירוע. יש חשיבות רבה למנוע תזוזה של עמוד השדרה במקרים של חבלה בצוואר, ועל כן המטופל יפונה לבית החולים על גבי קרש גב עם צווארון קיבוע לצוואר. בעת הגעת המטופל לבית החולים, יבוצעו לו צילומי רנטגן, ולעיתים אך בדיקות CT וMRI, כתלות בחומרת החבלה ובמיקומה.

רשלנות רפואית באבחון וטיפול בחבלת צוואר
רשלנות רפואית באבחון וטיפול בחבלת צוואר

רשלנות רפואית באבחון וטיפול בחבלת צוואר

(ת.א. 62170-01-12)

התובעת, אישה בת 86, נפצעה בתאונה. בהגיעה לבית החולים לא טופלה כראוי והדבר הביא להתדרדרות במצבה. בית המשפט השתכנע כי אין מדובר באבחנה שגויה לגיטימית של הצוות הרפואי, אלא ברשלנות הנובעת מכך שכלל לא הועלתה האפשרות לפגיעה בצוואר, אף שמדובר באפשרות ריאלית ביותר נוכח מנגנון הפגיעה והגיל, ולא נערכו לתובעת בדיקות הכרחיות שניתן היה לערכן בקלות וללא עלויות גבוהות. רשלנות זו היא שהובילה לפגיעה העצבית שהותירה את התובעת משותקת. התביעה התקבלה, והנתבעת שלמה לתובעת פיצוי בסך 557,761 ₪ בתוספת שכ"ט עו"ד בסך 131,000 ₪ והוצאות משפט בסך 10,000 ₪.

בכל מקרה של חשד לרשלנות רפואית, על התובע להוכיח כי הרופא פעל בצורה אשר לא תואמת את המצופה מהתנהגותו של רופא סביר בנסיבות העניין, ושקיים קשר סיבתי בין האבחון או הטיפול, ובין הנזק שנגרם לתובע.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם