צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

אי גילוי מום בעין העובר – מתי מדובר ברשלנות רפואית והאם יש מה לעשות?

להאזנה:


 

כאשר אישה נכנסת להריון, היא עומדת בפני סדרת בדיקות מקיפות. הבדיקות, שנערכות החל משלב ההריון הראשוני ועד הרגעים הסמוכים ללידה, אמורות להצביע על מומים, מוטציות, התפתחות איברים, התפתחות מערכות הגוף וכל תהליך שמצריך בקרה על האופן שבו הוא מתקיים.

לעיתים הבדיקות יוצאות תקינות ואז ההיריון יכול להמשיך כמתוכנן, אולם כאשר הבדיקות בעובר יוצאות בלתי תקינות יש צורך לקבל החלטות בנוגע לטיפולים ייעודיים או לגבי סוגיית המשך ההריון בכלל. במצבים כאלו, לעתים חלים מקרים של רשלנות רפואית. אחד מהמצבים שעלולים להתרחש הוא רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר, אשר בה נעסוק במסגרת מאמר זה. (https://veroinn.com/)

 

רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר – מה זה אומר?

בהמשך לאותן בדיקות שציינו קודם לכן, שנעשות במהלך ההיריון לשם מעקב אחר שלבי התפתחותו של העובר, מתקיימות גם בדיקות ספציפיות לניטור התפתחותן של מערכות מסוימות ואיברים ספציפיים בגוף העובר. בדיקות אלו נעשות במטרה למצוא פגמים התפתחותיים או פגמים קיימים באיברים כמו הרגליים, הידיים, העיניים ועוד.

בהתאם לתוצאות הבדיקות, יכולים האשה ההרה והרופאים המטפלים לקבל החלטות באשר להמשך קיום ההריון או לגבי טיפולים אפשריים להתמודדות עם המצב הקיים. כאשר לא מובאות בפני האישה ההרה התוצאות המדויקות, היא מקבלת למעשה תמונת מצב שגויה של בריאות העובר שלה, וכאן יכולה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר.

 

איך באה לידי ביטוי רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר?

ישנם כמה שלבים שבהם יכולה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר. ראשית, רשלנות רפואית יכולה להתרחש עוד בשלב הבדיקות הראשוניות. רופאים שלא ממליצים על קיום הבדיקות הרלוונטיות או שמבצעים אותן בחוסר מקצועיות חוטאים למעשה ברשלנות רפואית בצורה מובהקת.

בנוסף, גם במידה ובוצעו בדיקות והתקבלו תוצאות, אך התוצאות לא הוצגו כראוי בפני האישה ההרה ולא נגזרו מהן המסקנות הרלוונטיות להמשך – גם כאן מדובר ברשלנות רפואית.

כתוצאה מאי גילוי מום בעין העובר יכול להיוולד תינוק עם פגם ראייתי בדרגות חומרה משתנות, עד כדי עיוורון מוחלט – על אלו נרחיב להלן.

אי גילוי מום בעין העובר - מתי מדובר ברשלנות רפואית והאם יש מה לעשות
אי גילוי מום בעין העובר – מתי מדובר ברשלנות רפואית והאם יש מה לעשות

"אנחנו מצטערים, גברת, התינוק שלך נולד עיוור"

כאשר מתקיים מצב של רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר, התינוק עלול כאמור, להיוולד עם שלל בעיות רפואיות הקשורות בעיניים שלו. מצבים של עיוורון חלקי, חוסר ראייה בעין אחת, ראייה באחוזים נמוכים או עיוורון מוחלט הם רק חלק מהמצבים שעלולים להיגרם לתינוק.

מדובר כאן על רשלנות רפואית שלא מסתיימת רק בשאלות כמו "איך לא עליתם על זה קודם?", אלא על חיים שלמים שיצטרכו להתקיים בצל המום בעין העובר.

 

טיפולים, כאב, סיעוד, כלי עזר, ליווי – החיים שלאחר רשלנות רפואית

כאשר התינוק נולד עם פגם שלא התגלה קודם לכן בעקבות רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר, ההשלכות לכך הן אמנם לא בהכרח בלתי אפשריות להתמודדות, אבל הן בהחלט גובות מחירים כבדים. אנחנו מדברים כאן גם על מחירים שקשורים בהוצאות כלכליות וגם על מחירים שיבואו לידי ביטוי בחיי היום יום של האדם שנולד עם מומים בעין.

קיימת האפשרות כי אותו אדם  יאלץ בהמשך חייו להיעזר במגוון עזרים על מנת להתנייד בבטיחות, לעבור מגוון טיפולים לשיפור הראייה שלו, לסבול ממוגבלות תפקודית בחיי היומיום שלו, וכמובן ליצור תלות קשה בקרובי משפחה, חברים ואף מטפלים צמודים על מנת להצליח ולעמוד במגוון משימות יום יומיות פשוטות.

 

מה עושים כאשר נוצר מצב של רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר?

במידה ואכן מתגלה שמדובר כאן על מצב של רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר, ולא על פגם ראייתי שהופיע בדרך טבעית למרות שבוצעו בדיקות תקינות וניתן יחס הולם מצד הרופאים, תוכלו לגשת לתביעה אל מול הגורם המטפל שליווה אתכם לאורך תקופת ההריון. איך עושים את זה? יש כאן שני שלבים שכדאי להכיר.

 

השלב הראשון בדרך לתביעה בגין רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר

השלב הראשוני בטיפול בתיק רשלנות רפואית מכל סוג שהוא, הינו הגעה לפגישת ייעוץ מול מומחה מתחום הרפואה שיוכל להעיד האם יש קשר בין המום בעין העובר לבין רשלנות רפואית. הוא יוכל לחוות דעה מקצועית שבהתאם אליה ינוסח מסמך שאיתו ניתן יהיה לגשת אל שלב הגשת התביעה.

 

השלב השני לתביעת רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר

לאחר שיש בידיכם את חוות הדעת של המומחה הרפואי, ובהנחה ואכן נמצא קשר בין המום בעין העובר לבין רשלנות רפואית, מגיע השלב השני ובו תצטרכו להסתייע בעורך דין רשלנות רפואית, הן לבניית התביעה עצמה והן לשם ליווי צמוד לאורך התהליך המשפטי. ביחד עם עורך הדין שלכם תידרשו לאסוף מסמכים רפואיים שונים, ראיות ועדויות רלוונטיות לביסוס תביעה שלכם ועוד.

 

האם ניתן לקבל פיצויים בגין רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר?

במקרים רבים נפסקים פיצויים לתובעים שהצליחו להוכיח כי בעקבות מקרה של רשלנות רפואית באי גילוי מום בעין העובר, נגרם להם או לקרוביהם מום ראייתי.

על פי רוב תביעת הנזיקין כוללת התייחסות להוצאות השוטפות של בעל המום עצמו הנחוצות לאותו אדם לקיום רמת חיים סבירה, עקב הצורך להתמודד עם המגבלה הראייתית למשך כל חייו, לצד תביעת פיצויים גם בגין ההוצאות שנגרמו להוריו של בעל המום בעקבות לידתו עם המום הראייתי האמור והאתגרים שנבעו מכך בתקופת גידולו של אותו אדם.

 

איך בוחרים עורך דין רשלנות רפואית?

במדינת ישראל קיימים לא מעט עורכי דין שמתמחים בתחומי רשלנות רפואית. היות וההיצע גדול כל כך, לפעמים לא ממש ברור כיצד ניתן לאתר את עורך הדין הטוב ביותר עבור התביעה שלכם.

כדי לבצע בחירה הולמת שתאפשר לכם להתמודד בכבוד עם התביעה ואף לצאת ממנה כשידכם על העליונה, תצטרכו לבחור עורך דין מקצועי, אדיב ובעל ניסיון רב בתחום של רשלנות רפואית בהריון.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם