צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית אבחון דימום מוחי

להאזנה:

 

אבחון בזמן של דימום מוחי הוא קריטי להצלת חיי החולה. ככל שיאובחן הדימום מהר יותר, כך סיכוי הינצלות החולה ממוות בטוח גבוהים יותר. כל שיהוי או התרשלות באשר לאבחון ראוי של דימום מוחי יכולים לגרום מוות. 

 

ממה נגרם דימום מוחי

דימום מוחי עלול להיגרם כתוצאה מגידול סרטני או מפרצת מוחית שנקרעה, חבלת ראש, היחלשות הדופן בכלי הדם. התסמינים לדימום מוחי הם: כאבי ראש, הכרה ירודה, חולשה בשרירים – תתכן חולשה בצד מסוים של הגוף, בחילות, הקאות, חוסר התמצאות ובלבול ושינויים בגדלי האישונים.

 

מהי רשלנות רפואית

על מנת שתתקיים רשלנות רפואית, יש להראות כי נעשה מעשה שאינו תקין; או לחילופין שלא נעשה מעשה שהיה מצופה מן הרופא לעשות, כזה שהוביל לאי אבחון הבעיה – לענייננו, אי אבחון הדימום המוחי בזמן.

כיצד בית המשפט יבדוק שאכן הרופא "התרשל" וכי קיימת עילה לרשלנות רפואית.

בעולם המשפט, כאשר עוסקים ברשלנות, קיים סטנדרט בדיקה – סטנדרט זה מכונה "האדם הסביר". אז מיהו האדם הסביר? האדם הסביר הוא כביכול אדם נורמטיבי, הוא יכול להיות בן הדוד הנחמד או השכן המצחיק ממול; ככלל, האדם הסביר אינו עושה מעשים קיצוניים ומתנהג כמו שהיית מצפה מבן אדם נורמלי להתנהג בחברה.

רשלנות רפואית אבחון דימום מוחי
רשלנות רפואית אבחון דימום מוחי

כיצד נבדוק אם הרופא נופל למסגרת הרשלנות הרפואית

כמובן מאליו, רופא אינו "אדם סביר" אלא אדם עם הכשרה וכישורים נרחבים. לכן, יהיה זה חטא לתובעים לבדוק אותו על פי סטנדרט כללי המשווה אותו ל"אדם סביר" רגיל.

את הרופא נבדוק בסטנדרט מחמיר יותר – "הרופא הסביר" על פי סטנדרט זה, נשווה את הרופא אל רופאים אחרים ואל המקובל והנהוג בפרקטיקה הרפואית.

ככל שיוכח שהרופא עשה מעשה שאינו עומד בסטנדרט "האדם הסביר" או לחילופין, כי הרופא לא עשה מעשה שמצופה מ"רופא סביר" לעשות – ניתן יהיה למצוא אותו אשם בגין רשלנות רפואית.

 

מה רופא סביר צריך לעשות סביב סיטואציה של דימום מוחי

ברגע שמתגלה חשש של דימום מוחי אצל מטופל, על הרופא החובה לשלוח אותו במהרה אל בדיקת CT ובדיקת – MRI כדי לבסס את החשש הקיים לדימום מוחי, ולאתר את אזור הדימום – כך להגיש טיפול מציל חיים.

רופא לא שלח את המטופל לבדיקה שתאשש דימום מוחי על אף סימנים מזהירים

כלומר, ברגע שמתגלה חשש סביר לדימום מוחי אצל המטופל, על הרופא לשלוח אותו אל הבדיקות המתאימות. ככל שלא ישלח, ויתגלה כי אכן היה דימום מוחי – הרופא יוכל להיות אשם ברשלנות רפואית באבחון דימום מוחי. בפשט, ככל שרופא סביר היה אמור לגלות את הדימום המוחי על בסיס התסמינים ולהפנות את המטופל לטיפול – והרופא המטפל לא עשה כן, ניתן לראות אותו כחב ברשלנות רפואית.

 

רופא אשר ערך בדיקה לגילוי דימום מוחי ולא גילה את הדימום

כאמור לעיל, הרופא יכול להתרשל באי שליחת המטופל אל הבדיקות המתאימות. עם זאת, הרופא יכול להתרשל גם בעת אבחון תוצאות הבדיקות אליהן נשלח המטופל לצורך ווידוא או שלילת הדימום המוחי.

ככל שרופא סביר היה מגלה על בסיס הבדיקות שבוצעו על המטופל כי קיים דימום מוחי, ואילו הרופא המטפל לא הצליח לגלות וסיווג את הבעיה כגורם אחר – ניתן יהיה לראות ברופא כרשלן.

 

כיצד נוכיח כי התקיימה רשלנות רפואית

ראשית, כפי שהוסבר בתחילת המאמר, יש להוכיח כי הרופא חטא לסטנדרט הסבירות המקובל בפרקטיקה הרפואית הנהוגה בישראל. שנית, עלינו להוכיח קשר סיבתי בין היעדר אבחון הדימום המוחי בזמן, לבין המוות או הנזק שנגרם למטופל. לדוגמא: אל הרופא הגיע מטופל עם תסמינים ברורים של דימום מוחי בראשו לאחר שספג חבלה חמורה. למרות זאת, הרופא סיווג את מקור הבעיה כדבר שולי כמו התייבשות.

משום כך, קיבל המטופל טיפול לא מתאים אשר אינו עוצר את הדימום המוחי – ולאחר זמן מה נפטר. במצב כזה, ניתן יהיה למצוא את הרופא כחוטא לסטנדרט הסבירות, שכן הגיע אליו מטופל עם תסמינים מחשידים המכווינים למצב של דימום מוחי, הרופא לא עשה את המוטל עליו על מנת לאשש או לשלול את הדימום המוחי.

לכן, נראה שניתן למצוא אותו רשלן. יחד עם זאת, על התביעה להראות כי אילו היה הרופא מגלה בזמן את הדימום המוחי, היו ניצלים חייו של המטופל או לחלופין, כי לא היה נגרם לו נזק. לענייננו, ככל שיוכח שהמטופל הגיע במצב בו גם אבחון ראוי ומוקדם ככל הניתן לא היה מציל את  חייו – ינותק הקשר הסיבתי ההכרחי לצורך תביעת הרופא ברשלנות; כלומר, לא ניתן לתבוע אותו נזיקית בשל רשלנותו הרפואית.

 

אל מי פונים

מומלץ לפנות אל עורך דין מומחה ברשלנות רפואית – רצוי אף יותר, לפנות לעורך דין אשר עבד על תיקים שעוסקים ברשלנות רפואית באבחון דימום מוחי.

בררו עם עורך הדין שעתיד להיות מועסק על ידכם אודות הניסיון שלו, בררו אם אכן עסק בתיקים דומים; ככל שכן, שאלו אותו מה היו תוצאותיהם. אל תהססו לשאול כמה שיותר שאלות שכן עורך הדין שילווה אתכם בתהליך ישפיע משמעותית על סיכויי התביעה.

 

אז מה היה לנו פה?

דימום מוחי הינו קטלני, רשלנות וטיפול לקוי במצבים של דימום מוחי עלולים לגרום למיתות מיותרות. אם אתם חושבים שלא נהגו ביקיריכם כראוי בעת הטיפול, וכי נעשו מעשים לא מקצועיים או שבוצע אבחון שלא כראוי, אל תהססו לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית כדי לקבל פיצוי מתאים מן הרופא או בית החולים.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם