צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון חיידק טורף

להאזנה:


 

רשלנות רפואית באבחון חיידק טורף יכולה להיות בעלת השלכות חמורות וארוכות טווח, לעיתים אירועים מסוג זה אשר אינם מאובחנים בצורה נכונה ומהירה יכולים אף להסתיים במוות.

בשל כך בית המשפט רואה חשיבות בנקיטת יד קשה כאשר ישנה התרשלות באבחון של מצב רפואי זה, לכן, ישנה חשיבות כי נדע ונעמוד על זכויותינו המגיעות לנו במידה וסיטואציה מצערת זו מתרחשת לנו או ליקירנו.

במאמר זה נציג ראשית מהו החיידק הטורף ולאחר מכן נבחן מהו המענה המשפטי הניתן לקורבנות של רשלנות רפואית באבחונו.

חשוב להדגיש ישנם מקרים נוספים של רשלנות הקשורים לחיידק הטורף, כמו רשלנות אשר מובילה להדבקה במחלה או רשלנות במינון התרופתי שניתן לאחר שהמחלה זוהתה, אך במאמר זה אנו נתמקד ברשלנות באבחון המחלה.

 

מהו חיידק טורף

חיידק טורף הוא מצב רפואי בו ישנה הזדהמות של רקמות  העמוקות בעור כתוצאה מפעילות של חיידקים מזנים שונים. חיידקים אלו משחררים רעלנים אשר מובילים להרס השרירים והרקמות הסמוכות לאזור הפרשת הרעלנים. כאשר מחלה זו חריגה בקצב התפשטותה המהיר והאופן הפתאומי בו היא מתעוררת.

לחיידק הטורף ישנם סימפטומים אשר יכולים להתריע על כך שהמחלה קיימת אצל המטופל, כמו כאבים עזים באזור מסוים ללא כל סממנים חיצוניים לכאב, הקאות וחום. כמענה לכך יש צורך בטיפול אנטיביוטי וניקוי הרקמות בהן החיידקים פועלים. במידה והטיפול אינו מהיר ואגרסיבי, שיעורי התמותה במחלה זו הינה גבוהים באופן יחסי, לכן אבחון מהיר של המחלה הוא קריטי להצלת המטופל.

במידה והמחלה מזוהה בשלב מוקדם, המטופל צפוי להחלמה מלאה, במידה וישנה רשלנות באבחון החיידק הטורף, ישנה הסתברות גבוהה לסיבוכים כמו דלקת קרום המח, דלקות באיברים הפנימיים ואף מוות.

רשלנות רפואית באבחון חיידק טורף
רשלנות רפואית באבחון חיידק טורף

רשלנות רפואית באבחון חיידק טורף

בשל חשיבות הזיהוי המהיר ושיעורי התמותה הגבוהים במידה והמחלה אינה מאובחנת במהירות, בית המשפט רואה בחומרה רבה מקרים של רשלנות רפואית באבחון חיידק טורף ומצפה לזהירות רבה בקרב רופאים אשר כידוע חייבים חובת זהירות כלפי מטופליהם.

על מנת להוכיח רשלנות רפואית כלפי מטופל, צריך להוכיח נזק למטופל, התרשלות מצד הגורם הרפואי וקשר סיבתי בין ההתרשלות לנזק שנגרם למטופל.

בפסק הדין אשר ניתן בהליך ת"א 54662/08 עבד אל קדר נ' מרכז רפואי מאיר בחן מקרה בו תינוק בן שנה וחצי סבל מחום גבוה והקאות כאשר הובהל לבית החולים.

בבית החולים אובחן הפעוט כמי שסובל מדלקת מעיים וטופל בהתאם, בעוד הוא למעשה סבל מחיידק טורף. בשל אבחנה שגויה זו מצב הפעוט החמיר, ובמהלך אשפוזו החל לסבול מפרכוסים עד שלבסוף נפטר.

הורי הפעוט תבעו את בית החולים לאחר שטענו כי הרופאים התעלמו מנורות אזהרה אשר היו יכולות להעיד כי נדרשות בדיקות לשלילת קיומו של חיידק טורף.

 

בית המשפט פסק שתי קביעות משמעותיות:

  1. בית החולים התרשל כאשר לא ערך בדיקות דם למדדי דלקת, אשר היה מוכיח לרופאים כי מדובר היה בחיידק טורף. כלומר, אי עריכת בדיקות מתאימות יכולה להוביל לכך שבית המשפט יטען להתרשלות ואף יפצה בפיצויים מתאימים.
  2. ההורים זכאים לפיצויים בגין כאב וסבל אשר נגרם כתוצאה ממות ילדם. כלומר לא רק נזק אשר נגרם למטופל, אלא במקרה זה גם ניתן לפצות את ההורים בגין נזק שנגרם לילד שלהם. (https://www.sandiego-goldendoodle.com) רלוונטי.

בפסק דין נוסף אשר התמקד בשאלת קיומו של הקשר הסיבתי בין ההתרשלות באבחון לבין הנזק שנגרם לפעוטה,  נקבע שישנו קשר סיבתי בין האבחון המאוחר לנזק שנגרם לפעוטה בת חמש, זאת מאחר ואבחון מוקדם יותר היה יכול למנוע לפחות חלק מהנזקים שנגרמו. גורמים נוספים אשר יכלו למנוע את הנזק הם זניחים, והאחריות המרכזית מוטלת לדעת הפסיקה על הגורמים הרפואיים.

בנוסף בית המשפט קבע כי במידה ואין רשומות מלאות של הבדיקות שנערכו למטופל, יש להניח לרעת בית החולים והרופא מאחר וזו הייתה אחריותו לבצע רישום של הבדיקות שנערכו והיעדר רישום הוא התרשלות. דבר זה תואם את הפסיקה של בית המשפט העליון ע"א 206/89 רז נ. בית חולים אלישע בע"מ אשר קובע שכאשר הייתה התרשלות ברישום הרפואי, האחריות להוכיח כי הבדיקות נעשו מוטלת על בית החולים ולא על המטופל.

לסיכום, ניתן לקבל פיצוי כספי משמעותי בגין כשל באבחון הן בגין הנזק שנגרם למטופל והן בגין הכאב והסבל.

אבחון מאוחר לפי בית המשפט בפסיקות שונות הוא הסיבה המרכזית לנזק שנגרם במחלה זו ולכן במידה וחיידק טורף אובחן באיחור באופן אשר גרם נזק כלשהו למטופל, מומלץ להתייעץ עם עורך דין על מנת שיוכל להעריך את המקרה הספציפי ולהמליץ באילו פעולות יש לנקוט.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם