צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור

להאזנה:

 

בשנים האחרונות אנו נחשפים לריבוי מקרים בהם רופאים פוטרים את תלונותיו של מטופל אודות כאבים שונים בהמלצה על משככי כאבים וימי מנוחה, בעוד שלאמיתו של דבר, לא פעם מדובר בתסמין למחלות קשות, אשר בלא אבחון נכון והפנייה לביצוע בדיקת MRI, עשויות לגרום לנזק חמור למטופל. מתי נוכל לקבוע כי אכן התרחשה רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור?

 

רשלנות בקבלת אנמנזה רפואית מהמטופל

אחת מחובותיו העיקריות של הרופא המאבחן היא חובת קבלת אנמנזה רפואית מפורטת מהמטופל. אנמנזה רפואית הינה תשאול רפואי רלוונטי אודות גורמי סיכון אשר עשויים להימצא אצל המטופל, היסטוריה של מחלות תורשתיות במשפחה, תרופות שהמטופל נוטל, מחלות כרוניות ועוד. פרטים אלו הכרחיים לצורך קביעה של אבחנה או שלילתה, והם מסייעים לרופא המאבחן להפנות את המטופל לבדיקות המשך.

אם כן, הימנעות מקבלת אנמנזה רפואית מהמטופל, עלולה לפגוע בנכונות האבחנה, ובמקום בו לא נלקחה אנמנזה, ובעקבות כך מחלתו של המטופל לא אובחנה כנדרש, ולמטופל נגרם נזק, ייתכן שיש מקום לקבוע כי הרופא נהג ברשלנות ולא כמצופה מרופא סביר.

 

החובה לבצע אבחנה מבדלת

גם במידה והרופא המאבחן סבור כי הגיע לאבחנה הנכונה, עליו לערוך תחילה תהליך הנקרא "אבחנה מבדלת". בתהליך של אבחנה מבדלת, על הרופא ליצור רשימה של מצבים רפואיים ומחלות העשויות להתאים אף הן לתסמיניו ולתלונותיו של המטופל, ולשלול אותן אחת – אחת עד שהוא יגיע לאבחנה הנכונה.

על כן, במקרה שבו לא בוצעה אבחנה מבדלת, עשויה להתבסס תביעת רשלנות רפואית. גם במקרה זה עלינו לבדוק אם בעקבות אי ביצוע האבחנה המבדלת נוצר פגם באבחנה, ובשל כך נגרם נזק למטופל.

רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור
רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור

אי הפנייה לבדיקת MRI

כיום, בדיקות MRI זמינות לביצוע דרך כל קופות החולים. מקרה של אי הפנייה לביצוע בדיקת MRI בזמן על ידי רופא המשפחה, על אף המלצתו של רופא מומחה, עשויה להקים את עילת הרשלנות הרפואית.

 

רשלנות בביצוע בדיקת MRI

ביצוע לא נכון של בדיקת MRI עלול להביא לאיחור באבחון מחלה או לטיפול שגוי. רשלנות רפואית בביצוע הבדיקה עשוי לבוא לידי ביטוי הן באי מתן הוראות מתאימות למטופל טרם הבדיקה, או בביצוע הבדיקה בחוסר מיומנות.

 

רשלנות בפענוח ממצאי הבדיקות

במידה ותוצאות הבדיקות לא פוענחו כראוי על ידי הרופא המטפל, ובעקבות כך נפגמה האבחנה ונגרם נזק למטופל, נבדוק תחילה האם הרופא חרג מההתנהגות המצופה מרופא סביר, ובמידה והתשובה היא חיובית, ייתכן ותתבסס קיומה של רשלנות רפואית.

 

השלכות רשלנות רפואית באבחון מחלה וביצוע בדיקת MRI באיחור

במקרה הפשוט, האבחנה השגויה תתגלה במהרה ולא יגרם נזק ארוך טווח למטופל. עם זאת, למרבה הצער, אנו נתקלים בחיי היום – יום במקרים רבים של אבחנה שגויה אשר הבעיה לתוצאות הרסניות למטופל, ולנזקים חמורים אשר ניתן היה למנוע לו הייתה מתקבלת אבחנה נכונה בזמן. במקרים אלו, ובמיוחד כאשר מדובר במחלות מסכנות חיים בעלות אופי מתקדם כמו מחלת הסרטן, תוכל לקום לרוב עילת תביעה נגד הרופא המאבחן בגין רשלנות רפואית.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם