צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא

להאזנה:

 

כולנו מכירים את הסיפור העצוב של אמיר פיי גוטמן ז"ל.איזו עילת רשלנות היתה במקרה זה?

טיפולים כימותרפיים נועדו לטיפול במחלת הסרטן תוך חיסול גידולים ממאירים בעזרת חומרים כימיים. עם זאת, במסגרת הטיפולים הכימותרפיים, נפגעים גם תאים בריאים, ובמקרים של מתן טיפול כימותרפי לשווא הדבר יכול לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בבריאות ובשלמות הגוף של המטופל, ואף להוות סכנת חיים של ממש. בעוד שלא כל טעות באבחון של סרטן תהווה רשלנות רפואית, ישנם מצבים של מתן טיפולים כימותרפיים ללא צורך אשר עלולים להוות התרשלות של ממש.

 

מהם טיפולי כימותרפיה?

שיטת הטיפול הכימותרפי מבוססת על מתן חומרים כימיים למטופל במינון על מנת להרוג או כדי לעכב את התפתחותם של תאים סרטניים. הטיפול הכימותרפי תוקף את התאים הסרטניים ומפסיק את ההתחלקות והגדילה שלהם, תוך פגיעה בתאים בריאים, אשר לרוב מתקנים את עצמם בתום הטיפול.

רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא
רשלנות רפואית באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא

תופעות הלוואי של טיפול כימותרפי

רוב התאים הבריאים אשר נפגעים במהלך טיפולי הכימותרפיה נמצאים במערכת העיכול, במערכת הרבייה ובזקיקי השיער, על כן ניתן לחלק את סוגי תופעות הלוואי לפי מיקום הפגיעה בתאים ובהתאם לאיבר הנפגע:

  • פגיעה במערכת העיכול – בין היתר, פגיעה בתאים בריאים במערכת העיכול תוביל לחוסר תיאבון, עצירות, שלשולים, הקאות ובחילות;
  • פגיעה במח העצם – תיתכן ירידה בספירת תאי הדם הלבנים ובעקבות כך פגיעה במערכת החיסונית, ירידה בספירת טסיות הדם, עייפות וירידה בספירת תאי דם אדומים עד כדי אנמיה;
  • פגיעה בזקיקי השיער – פגיעה בתאי זקיקי השיער תביא לנשירת השיער ולהתקרחות.

 

רשלנות באבחון ומתן טיפולים כימותרפיים לשווא

נקבע כי רופא נהג ברשלנות, במידה והוא נתן או נמנע ממתן טיפול מתאים מבלי לנקוט במידת הזהירות המצופה מרופא סביר, וכתוצאה מכך נגרם נזק קשה ובלתי הפיך למטופל.

מקרה לדוגמה אירע בשנת 2011, ובו רופאה נמנעה מלערוך למטופלת ביופסיה נוספת ובכך מנעה אבחון נכון של סוג הסרטן, וכתוצאה מכך המטופלת עברה טיפולי כימותרפיה לא יעילים אשר גרמו לה לסבל רב ולנזק. המטופלת תבעה את בית החולים, וטענה לרשלנות באבחון ולרשלנות במתן טיפול השווא. בשנת 2019 ניתן פסק דין, ובו נקבע כי בית החולים לא הפריך את התקיימותה של הרשלנות, והתובעת פוצתה בסכום של כ-70 אלף ש"ח.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם