צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס

להאזנה:


 

גיד אכילס הוא גיד אשר מצוי בחלק האחורי של הרגל, ונחשב לגיד העבה ביותר בגוף האדם. קרע בגיד אכילס מתרחש בכ-1 מתוך 10,000 אנשים בשנה, ויש חשיבות רבה באבחון נכון. מתי נוכל לקבוע כי התרחשה רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס?

 

מהו גיד אכילס?

כאמור, גיד אכיל הוא הגיד העבה והחזק ביותר בגוף האדם, המייצר תנועת כפיפה של כף הרגל והקרסול. גיד אכילס מחבר בין השריר לעצם בחלק האחורי של כף הרגל, ועקב עוביו, הוא מסוגל לשאת עומס של פי 3.9 ממשקל הגוף בשעת הליכה, ופי 7.7 ממשקל הגוף בעת ריצה.

 

כיצד נוצר קרע בגיד אכילס?

התסמינים לקרע בגיד אכילס כוללים כאב חד ופתאומי באזור העקב, צליל קריעה וקושי בהליכה. הקרע עצמו נגרם, בדרך כלל, כתוצאה מתנועה פתאומית, פציעה, השמנת יתר ושימוש בסטרואידים. (https://prodavinci.com/) קרע בגיד אכילס נפוץ בעיקר בגברים, בגילאי ה-40 העוסקים בפעילות ספורטיבית במינון נמוך.

רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס
רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס

רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס

דרכי האבחון של קרע בגיד אכילס כוללות בדיקה ידנית, MRI ובדיקת אולטרסאונד. בהתאם, רשלנות רפואית באבחון עלולה להתרחש בכל אחת מהדרכים. כתוצאה מאבחנה שגויה של הקרע בגיד אכילס, עלול להינתן טיפול לא יעיל, תוך היווצרות נזק חמור לקרסול ותוך פגיעה משמעותית בהליכה המלווה בכאבים רבים.

על מנת להכריע בשאלת התקיימות הרשלנות הרפואית במקרה של כשל באבחון הקרע, עלינו לברר האם הרופא המטפל סטה מדרך ההתנהגות המצופה מרופא סביר, והאם הופרה חובת הזהירות של הרופא כלפי המטופל. במידה והתשובה חיובית, ובמידה וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק קשה ובלתי הפיך ייתכן ותקום עילת תביעה כנגד הרופא בגין רשלנות רפואית.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
Array

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם