צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד גרורתי בכבד

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד גרורתי בכבד מצביע על התקדמות חמורה במחלה, שכן בין השד והכבד ישנו מרחק ובהינתן הטיפול המתאים ובזמן, גרורות השד היו נבלמות. בסרטן משני בכבד למרבה הצער, סיכויי הטיפול נמוכים וקיים חשש לקיצור חיי המטופלת. לאור הנושא, חשוב להבין האם התקיימה רשלנות שגרמה להיעדר טיפול ולגרורה בכבד וכיצד לפעול בנושא מול עורך הדין.

 

אבחון סרטן השד: מתי הוא הופך לרשלנות רפואית?

אחד התנאים החשובים ביותר לטיפול במחלת סרטן לסוגיה, הוא מועד האבחון שלה. ידוע שכאשר המחלה מאובחנת בשלב מוקדם יותר, גדלים הסיכויים לטיפול יעיל וממנו להחלמה וודאית יותר. בנוסף, הטיפולים האפשריים במצב של אבחון מוקדם יהיו הרבה פחות אגרסיביים וללא תופעות הלוואי הקשות, דבר שמקל כשלעצמו על החולה לאורך תקופת החלמתה.

למרבה הצער, לא תמיד מצליחים לאבחן את הסרטן בזמן, על אף ולמרות שישנן דרכים שגרתיות ומקובלות לאיתור סרטן השד ולבלום מצב של גילוי באיחור. במקרה של אבחון מאוחר, הסיכויים להצלחת הטיפול פוחתים משמעותית ולעתים הדבר לעתים נחשב לרשלנות רפואית.

כמובן שלא כל אבחון מאוחר הוא תוצאה של רשלנות רפואית. לצורך העניין, אישה מעל גיל 50 שאמורה לבצע בדיקת ממוגרפיה שנתית אך נמנע מלבצע אותה, מגלה מספר שנים מאוחר יותר על מחלת סרטן השד שכבר שלחה גרורותיה גם לאזור הכבד. במצב כזה, וודאי שלא מדובר ברשלנות רפואית, שכן האיחור באבחון איננו נובע מכשל או מחדל מצידו של הצוות הרפואי.

ועם זאת, אם יתגלה שהרופא המטפל מעולם לא עודד את החולה לבדיקות יזומות מצידה, לא הוסברה לה חשיבות הבדיקה התקופתית והיא לא זומנה אליה מעולם מיוזמתה של הקופה, הדבר בהחלט עשוי להצביע על רשלנות רפואית של איחור באבחון מחלת סרטן השד.

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד גרורתי בכבד
רשלנות רפואית באבחון סרטן שד גרורתי בכבד

אבחון מאוחר מחייב פנייה להתייעצות מקצועית

חשוב לציין שכאשר מתעורר ספק לגבי התרחשותה של רשלנות באבחון המחלה, חשוב לפעול בהקדם מול עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ובפרט בתחום הרשלנות הנוגעת לאבחון סרטן השד וזאת על מנת להעריך את המקרה כראוי ולבנות כראוי את תיק התביעה.

עורך הדין נדרש לפעול בשיתוף עם מומחה רפואי מתאים (לרוב מומחה אונקולוגי) כדי שיכריע לעניין אבחון המחלה ויקבע האם פעולות הצוות היו מספקות, או שמא נפל בהן פגם שגרע מהחלמת החולה.

כעת יהיה צורך לבסס את עילת התביעה, כלומר להוכיח שאיחור באבחון סרטן השד הוא זה שהוביל לגרורות בכבד ובכך הקטין משמעותית את סיכויי ההחלמה של המטופלת, אילץ אותה לטיפולים אגרסיביים ולסבל גדול, עד כדי סכנה ממשית לחייה.

 

2 מקרים לדוגמה: רשלנות רפואית באבחון סרטן שד גרורתי

במקרה לדוגמה, מטופלת חזרה פעם אחר פעם לרופאת המשפחה שלה והעלתה תלונה על דימום רקטאלי. הרופאה הפנתה אותה לבדיקות מעבדה, אך לא הפנתה לבדיקת קולונסקופיה כמקובל. חצי שנה מאוחר יותר, אותה מטופלת הופנתה לבדיקה זו על ידי רופאה אחרת, אז התגלה גידול בגודל 15 ס"מ במעי הגס יחד עם גרורות נוספות בכבד.

אבחון המחלה בשלב זה אילץ את המטופלת לניתוח ארוך ומורכב, יחד עם כימותרפיה. למרבה הצער כל אלו לא הספיקו והמטופלת נפטרה לאחר כ-3 שנים ממחלה.

לעניין זה קבע בית המשפט שגם כאשר ישנו חשש ולו קטן ביותר לקיום מחלה ממאירה, יש לבצע בדיקות מתאימות לאבחון מהיר, מדויק ומוקדם ככל האפשר. בית המשפט קבע גם את רשלנותה של אותה רופאה שלא הפנתה לבדיקת הקולונסקופיה והוסיף כי סיכויי ההחלמה מכך פחתו בשיעור של 36%, דבר שהובא בחשבון ברכיב הפיצויים. משפחת התובעת פוצתה ביותר מ-900,000 שקלים.

במקרה אחר, חל איחור באבחון מחלת סרטן השד של מטופלת, שהרדיולוג המפענח את צילום הרנטגן שביצעה, לא זיהה במועד הפענוח את הגוש המופיע בו.

מכיוון שמחלתה של הנפגעת התגלתה 10 חודשים מאוחר יותר, קבע בית המשפט שלא הייתה פגיעה בסיכויי החלמתה, אך היא נאלצה לטיפולים כימותרפיים מיותרים, מכוחם היא זכאית לפיצוי כספי. בניכוי התגמולים ששולמו לה מהמוסד לביטוח הלאומי, פוצתה התובעת ביותר מ-50,000 שקלים.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד גרורתי בכבד – הסוגים העיקריים

כאשר נחשפת רשלנות רפואית במקרים שבהם מעורבים גרורות כבד כתוצאה מסרטן שד, הרי שמדובר ברשלנות קטלנית להמשך חיי המטופלת. כל פענוח לקוי, ממצאי בדיקות שלא נבדקו או סומנו כראוי וכמובן עיכוב באבחון סרטן השד עצמו, עלולים לגרום לגרורות באיברים מרוחקים כמו הכבד, דבר שמצביע על עיכוב חמור במיוחד באבחון.

גידול ראשוני שקיים בתוך השד, עלול להתפתח ולשלוח את גרורותיו לאיברים כמו הריאות, הכבד והעצמות. מצב זה מהווה פריצה של רקמת השד ומעבר בזרם הדם לכבד, שם הגידול דואג לייצור אספקת דם חדשה עבורו וכעת ממשיך לשגשג עד כדי אי ספיקת כבד או חסימה מלאה.

גרורת הכבד מכונה סרטן משני, אך התאים שלה דומים לסרטן הראשוני שהתפתח בתוך השד. יש להבדיל זאת מסרטן הכבד, שבו הגידול מתפתח בכבד עצמו ומשם שולח גרורות לאזורים אחרים.

גרורות בכבד גורמות לתסמינים מסוימים וקשים, כמו חסימת דרכי מרה, צהבת וכאבים עזים. הטיפול במחלה הוא ממושך ומורכב למדי, לרוב איננו מיועד לריפוי אלא להפחתה בתסמינים ושיפור איכות החיים ככל האפשר.

 

אבחון לקוי או מאוחר של סרטן השד

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד גרורתי בכבד נובעת לא פעם מאבחנה מאוחרת של סרטן השד, פענוח לקוי של בדיקות ולעתים גם העדר אבחנה של הגרורות עצמן. כמו כן, בסרטן שד ישנה גם האפשרות שבוצע למטופלת ניתוח רשלני שלא הסיר כראוי את הגידול כך שהוא המשיך להתקדם, או שנבחר טיפול שאיננו מתאים לאותה המטופלת.

כל אלו מבטאים חריגה מנהלים ונורמות רפואיות מקובלות במצבים של מחלה אונקולוגית. כידוע, נשים מעל גיל 50 מתבקשות לעבור בדיקת ממוגרפיה שנתית לאיתור סרטן השד, אם כי נשים בעלות רקע גנטי מתאים יתבקשו לכך גם בגיל מוקדם יותר. ההמלצה הגורפת של הרופאים היא ליטול אחריות אישית ולגשת לבדיקה שנתית יזומה החל מגיל 20.

בדיקה זו אמורה לחשוף את סרטן השד בשלב מוקדם ככל האפשר ומצריכה קבלת החלטות מקצועיות, טובות, מהירות ויעילות לטיפול במחלה ובלימתה. הרופאים אמורים להתייחס כמובן גם לרקע הרפואי של המטופלת ולבצע בדיקות נוספות לזיהוי הגידול וסוגו, או לשלול תסמינים שנגרמו על רקע מחלה אחרת. גם בשלבים אלו, כל פעולה חריגה, בלתי מקובלת או הימנעות מפעולה באופן שגרם לנזק, תיחשב כרשלנות רפואית.

כמובן שכאשר סרטן השד שולח גרורות, מהות הרשלנות מחריפה ומסתבכת, שכן הדבר פוגע מהותית בסיכויי ההחלמה והריפוי מהמחלה וגורם לנזקים חמורים וקשים בהכרח. כל אלו יכלו כמובן להימנע, אם הגידול היה מאובחן ומטופל בזמן, שעה שסיכויי הטיפול היו עדיין גבוהים.

 

נפגעת מרשלנות רפואית שקשורה לסרטן השד? פני אלינו להתייעצות

כאשר קיים חשד לרשלנות רפואית מצד הרופאים המטפלים, חשוב לפנות להתייעצות משפטית עם עורך דין מנוסה בתחום, שיוכל לקבוע האם קיימת עילה לתביעה ומהם סיכוייה.

משרד עורכי הדין דוד פייל ושות' צבר ניסיון וידע של למעלה מ-20 שנים בתחום הרשלנות הרפואית, בדגש על רשלנות שמקורה בדרכי האבחון של סרטן השד. אנו מזמינים אותך ליצור קשר ולתאם פגישה בביתך, בה נוכל להעריך את היקף הפיצויים ולקבל החלטות מושכלות על דרכי הפעולה המשפטיות המתאימות למקרה. צוות עורכי הדין, המומחים הרפואיים וצוות המשרד עומדים לרשות הנפגעות ומשפחותיהן כל העת ונשמח להעניק גם לכם שירות בלתי מתפשר בנושא.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם