צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן מהווה עילת תביעה נפוצה ביותר: תסמיני המחלה מטעים ומבלבלים, הישנות המחלה היא בשיעור גבוה ופספוס של האבחון המוקדם פוגע מהותית בסיכויי ההחלמה והריפוי. לאור כל אלו, חשוב להבין מי מבין כל המקרים שנוגעים לאבחון המחלה מצדיק תביעת פיצויים ומהו התהליך התקין שמטופל אמור היה לעבור כדי שמחלתו תאובחן כנדרש.

 

רשלנות בעת אבחון מוקדם, טיפול ומעקב

סרטן שלפוחית השתן תוקף גברים ונשים, אם כי בקרב גברים הוא הרביעי בשכיחותו, מיד אחרי סרטן הערמונית, סרטן הריאות וסרטן המעי. בסרטן זה בפרט ובמחלת הסרטן בכלל, אבחון מוקדם ככל האפשר של המחלה, מעקב ומתן טיפול למניעת התקדמות הגידול יגדילו את סיכויי הריפוי וההחלמה ויסייעו למטופל לשמור על אורח חיים תקין ובריא.

אולם בעת שגיאה, ליקוי או הפרה מצד הצוות הרפואי שמנעו אבחון מוקדם ופגמו למרבה הצער במתן הטיפול, אופן הטיפול וגם המעקב על התקדמות המחלה, עשויה להיווצר רשלנות רפואית חמורה. במאמר זה נעסוק ברשלנות שמתייחסת לאבחון הסרטן ומשמעותה.

 

איחור באבחון סרטן שלפוחית השתן

איחור בגילוי של גידול סרטני מוביל בהכרח לנזקים בהיקף משתנה. כאשר מדובר בסרטן שלפוחית השתן, השתלשלות העניינים בדרך כלל תתחיל בתלונת המטופל לגבי אי נוחות או כאבים באזור השלפוחית.

מדובר במחלה שמתפתחת בתאי רירית השלפוחית, הקרויים תאי אפיתל והם אלו שאחראים לאיסוף השתן, עד לסילוקו החוצה מהגוף. לסרטן השלפוחית יש סוגים שונים וביניהם סרקומה ולימפומה, לכל אחד מהם עשוי להיות אופן טיפול שונה ולכן לא די באבחנה שתאבחן את הימצאותו של הגידול הממאיר ויש צורך לאבחן במדויק גם את הסוג הספציפי שלו.

רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן
רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן

בדיקות לאיתור סרטן בשלפוחית השתן

בחזרה לבדיקת הרופא, בה צריך לומר שסימפטומים אפשריים של סרטן שלפוחית השתן מאפיינים במידה ניכרת גם סימפטומים של מחלות אחרות, מה שמקשה על אבחנה מוקדמת של סרטן זה וגורם לא פעם לרופאים לערוך אבחנה שגויה. בתרחיש הנפוץ ביותר, מיחושים ואי נוחות שנוגעים למערכת השלפוחית מצביעים על דלקת בדרכי השתן או דלקת בערמונית – מחלות שאינן סרטניות.

למעשה, על מנת לאשש את הימצאותו של סרטן השלפוחית על הרופא להפנות אתכם לבדיקת ציסטוסקופיה. בדיקה זו מצריכה החדרת צינורית לשופכה של המטופל/ת כדי לאתר ממצאים חשודים. אם נמצאו כאלו, ניתן יהיה לבצע באמצעות אותו צינור גם ביופסיה, שתאבחן את הממצא שאותר.

למי מכם שנחרד מהפרוצדורה, מומלץ שלא להיכנס ללחץ כבר עכשיו. בדיקה אחרת שייתכן והרופא יפנה אליה היא ציטולוגיה של השתן ובה לוקחים דגימת שתן כדי לבדוק האם קיימים תאים סרטניים. התוצאות כאן הן לא בוודאות של 100% ולכן רופא שיסתפק בבדיקה זו בלבד, על אף שהבעיה המציקה ממשיכה, מסתכן בהתרשלות שכן ייתכן שקיים סרטן בשלפוחית השתן למרות התוצאות.

לפיכך הרופא יצטרך להפנות גם להמשך בדיקות כמו CT ורנטגן שיספקו תמונת מצב טובה יותר.

 

רשלנות רפואית באבחון גידול ממאיר בשלפוחית

מחלות שונות כפי שכבר ציינו, מציגות סימפטומים דומים מאוד לאלו של סרטן שלפוחית השתן וחלקן אינן ממאירות, כך שהטיפול שיינתן להן יהיה תרופתי ואחר לחלוטין. בין המחלות שמציגות תסמינים תואמים לאלו של סרטן השלפוחית ניתן למצוא את: סרטן הערמונית וסרטן הכליות, שלפוחית רגיזה, פפילומה (גידול שפיר), דלקת בערמונית או בשלפוחית, זיהום בכליות או בשלפוחית.

כמובן שכאשר נופל החשד על אחת מהמחלות הללו ללא ממצאים חותכים או כאשר הבעיה נמשכת על אף הטיפול או ההנחה הרפואית שנמסרו למטופל, עשויה להתרחש רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן. כמו כן, אבחון שגוי של המחלה עשוי גם הוא להקים עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית במעקב אחר הישנות המחלה

גידול שמתגלה בשלב מוקדם צפוי להגדיל משמעותית את סיכויי ההחלמה. בסרטן השלפוחית חשוב לציין שהתגובה לטיפול היא טובה מאוד. אך יחד עם זאת, סוג זה של גידול סרטני עומד על שיעור גבוה של הישנות ולכן גם כאשר אדם מוגדר כנקי מהגידול לחלוטין, קיימת חשיבות רבה להמשך מעקב שגרתי כדי לגלות מוקדם ככל האפשר על הישנות אפשרית של המחלה.

 

שגיאות וליקויים שמבססים עילה לתביעת רשלנות

מלבד איחור באבחנה עצמה, רשלנות רפואית עשויה להתבטא גם בשגיאה באבחון, דבר שמוביל לדחייה של הטיפול המדויק לגידול וגורם לנזקים איומים לחולה. כמו כן, הרשלנות עשויה להתבטא בחוסר הפניה של מטופל לבדיקות הנדרשות, קבלת טיפול שאיננו מתאים, העדר מעקב אחרי שינויים במצבו של המטופל ופענוח שגוי או לקוי של ממצאי הבדיקות.

 

איחור באבחון סרטן השלפוחית – הרופא פעל כשורה והתביעה נדחתה

במקרה לדוגמה, האיחור במתן הטיפול כתוצאה מאבחון לקוי של שלפוחית השתן היה כה משמעותי, עד שלא נותרה ברירה מלבד כריתת השלפוחית שגרמה לנפגע לנזקים קשים כמו איבוד שתן, כאבים באגן ועוד. מדובר במקרה שבו מטופל התלונן על כאבים באזור השלפוחית, שהמשיכו להתרחש על אף שכל תוצאות הבדיקות חזרו תקינות.

בהמשך הופיעו גם חולשה כללית ובעיות במערכת השתן, גם אז חזרו בדיקות תקינות לגמרי, עד שהתגלו בבדיקת שתן מספר חודשים מאוחר יותר, כדוריות דם אדומות שהצריכו מהרופא להפנות לציסטוסקופיה. כעת כבר התממש חשד לגידול בשלפוחית השתן והומלץ לנפגע על ניתוח להסרת השלפוחית. למרות זאת בחר התובע להימנע מכך ולעבור כימותרפיה והקרנות.

למרבה הצער, הגידול המשיך להתרחב ולהתפשט, עד כדי שלא נותרה ברירה מלבד לכרות את השלפוחית. האם התרחשה כאן רשלנות רפואית באבחון סרטן שלפוחית השתן שבגינה המטופל נאלץ לכרות אותה?

ובכן, בית המשפט קבע שהרופא פעל לפי חובת הזהירות הנדרשת ממנו ועל פי כל נוהל ופרקטיקה קיימים לאור נסיבות המקרה. יתרה מכך, הרופא המטפל המליץ על טיפול תרופתי שאכן הביא לשיפור במצבו של המטופל, דבר שגרם לרופא להסיק שמדובר בדלקת בדרכי השתן שכעת נפתרה. גם המשך פעולותיו של הרופא היו ללא דופי ולא נפל בהן כל פגם.

התהייה היחידה כאן, היא לגבי התרשלות בביצוע הביקורת ומעקב יזום אחרי מצבו של המטופל. לעניין זה קבע בית המשפט שהרופא לא נדרש לזמן את המטופל לביקורת ולנהל מעקב, שכן אבחנתו הראשונה אכן הייתה דלקת וזו איננה מצריכה מעקב נוסף מרגע שטופלה בהצלחה. לאור אלו התביעה נדחתה.

 

הוכחת הקשר הסיבתי בתיקי רשלנות

כאשר לא קיים קשר סיבתי שניתן להוכיח בבית המשפט, כלומר קשר בין ההתרשלות שהתרחשה לבין הנזק שנגרם ממנה, התביעה נדחית והתובע איננו זכאי לפיצויים. בדרך כלל, מצב זה אף דורש מהצד התובע רשלנות לשאת בהוצאות המשפט, שכר טרחת המומחים שסיפקו חוות דעת, שכר טרחת עורך הדין וכל יתר הוצאות הנתבעים.

אך כאשר התביעה מתקבלת והקשר הסיבתי בין התרשלות ונזק אכן מוכח, צפויה התביעה להתקבל והתובע יהיה זכאי לתשלום פיצויים בהתאם לחומרת הנזק שנגרם לו.

 

עורך דין רשלנות רפואית לשירותכם

תביעות רשלנות רפואית מצריכות מעורך הדין כישורים מקצועיים וניסיון עשיר, רזומה שכולל טיפול בתיקים דומים והצלחות משפטיות שהניבו פיצויים בסכומים נאים.

בנוסף, חשוב שעורך דינכם יהיה גם בן אדם. נפגע שנזקיו מתייחסים לאזור השלפוחית זקוק למקום אמפתי, רגיש וקשוב שיעניק לו ליווי ושירות מצוינים וכמובן מבלי להתפשר על התוצאה הסופית. במשרד עורכי הדין דוד פייל ושות' אנו מקדישים את מלוא תשומת הלב ומשתמשים בכל הכלים המקצועיים שצברנו כדי לטפל בצורה המוצלחת ביותר בכל תביעה. צרו קשר ונסייע גם לכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם