צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון לימפומה

להאזנה:

 

מערכת הלימפה אחראית לוויסות המערכת החיסונית של הגוף ולכן כל פגיעה בה נחשבת לקשה וחמורה. וכעת שערו בנפשכם שלא די בפגיעה עצמה, אלא גם שהיא נגרמה עקב רשלנות רפואית באבחון לימפומה. מהי הסיבה להתרשלות הרפואית וכיצד ניתן לתבוע בגינה?

 

מחלת הלימפומה וכשלי הזיהוי האפשריים שלה

לימפומה היא סרטן שמשפיע על מערכת הלימפה הפזורה במגוון אזורים ואיברים. כאשר הסרטן מתחיל להתפשט, הוא גורם למערכת להחליש בתהליך הדרגתי את הגנותיה מפני מזהמים שונים, החודרים כעת אל תוך מערכת החיסון וגורעים מהבריאות הכללית באופן חמור ביותר.

לאור אלו, אבחון מחלת הלימפומה חייב להיות מדויק ומהיר ככל האפשר, על מנת שיהיה ניתן לבלום כראוי את התפשטות המחלה ולהימנע מגרימת סבל ונזקים קשים לחולה.

מה קורה כאשר חלה רשלנות רפואית באבחון לימפומה שמעכבת את התחלת הטיפול? בהעדר טיפול מתאים, סרטן הלימפה ישגר גרורות מתאי הלימפה לאיברים נוספים והדבר הופך את הריסון של המחלה והטיפול בה לקשה פי כמה וכמה. ככל שישנן גרורות, הדבר מבטא סכנה ממשית לחיי החולה.

 

באילו תנאים ניתן להגיש רשלנות רפואית באבחון לימפומה?

כאשר מבוצעת אבחנה של סרטן הלימפומה באיחור, חשוב להבין האם הרופאים והצוות המטפל פעלו כשורה, בהתאם לכל ההנחיות והנהלים המתאימים. אם יתגלה שלא כך היה הדבר, ניתן יהיה להגיש רשלנות רפואית באבחון לימפומה, שתצביע על הקשר הסיבתי בין המחדל או הכשל לבין הנזקים הקיימים וחומרתם.

רשלנות רפואית באבחון לימפומה
רשלנות רפואית באבחון לימפומה

השלכות האבחון המאוחר או הלקוי למחלת לימפומה

אלפי חולים חדשים מצטרפים בכל שנה לרשימת המאובחנים עם לימפומה, הנחלקת לשתי קבוצות מרכזיות: לימפומה הודג'קין, הנחשבת לפחות נפוצה ולימפומה מסוג נון הודג'קין שנחשבת לנפוצה יותר מבין השתיים. לכל אחד מהסוגים יש מספר תצורות, חלקן קטלניות יותר מאחרות, אם כי אחוזי ההצלחה בטיפולים בסרטן הלימפומה נחשבים לגבוהים.

סיכויי ההצלחה פוחתים כאשר חלה רשלנות רפואית באבחון והחולים כלל אינם מודעים למחלתם, כך שהם סובלים מצמצום סיכויי הריפוי וההחלמה במחלתם בעוד שלא ננקטו עדיין פעולות אפשריות לבלימת ההידרדרות שכבר גורמת למצבים רפואיים מורכבים.

אם מצב שכזה נגרם גם לכם, בין אם בכשלים באבחון במועד של סרטן הלימפומה ובין אם נגרמה לכם רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה מסוג אחר, אתם מוזמנים לפנות אל משרד עו"ד דוד פייל ולקבל מענה ממוקד, מקיף ומקצועי לכל שאלה בנושא הליך התביעה והאפשרויות המשפטיות המתאימות למקרה שלכם.

אנו מתמחים כבר יותר מ-20 שנים בתביעות רשלנות רפואית ונשמח לסייע גם לכם לדרוש ולקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לכם בגין נזקי האבחון המאוחר.

 

לימפומה מסוג הודג'קין ומסוג נון הודג'קין

כאמור, קיימים למחלת הלימפומה שני תתי סוגים מרכזיים:

מחלת הודג'קין, הנפוצה פחות אך הפשוטה יותר לזיהוי ולאבחנה, מציגה תסמינים ומאפיינים שמאפשרים שלילה של מצבים בריאותיים אחרים. בין המאפיינים הללו מתקיימים גם תאים גדולים ברקמות המכונים "תאי ריד שטרנברג".

בכל רקמה שבה הופיעו תאים אלו, סימן שקיימת מחלת הודג'קין. הדבר הופך את אבחון המחלה למהיר ויעיל וכך גם את הטיפול ושיעורי הריפוי למוצלחים יותר.

בלימפומה שאינה הודג'קין, לא קיימת רק מורכבות גדולה יותר במלאכת אבחון המחלה, אלא שגם תוצאותיה נחשבות לקטלניות יותר בהשוואה לתת הסוג המקביל. בהתפתחות של נון הודג'קין, מתחילים תאי הדם הלבנים להשתנות, להתחלק ולהתרבות, כך שייצורם האינטנסיבי מתפשט בכל הגוף ומחליף את תאי הדם התקינים. תאים אלו חודרים למערכת הלימפה וגורמים לנזק משמעותי.

 

תסמיני המחלה והבדיקות לאבחונה

החולים בלימפומה יחוו מנעד רחב של תסמינים, שמבטאים תסמינים של מחלות אחרות ולכן קשה להתחקות אחריה במדויק מבלי לבצע מעקב שוטף ולהפנות את המטופל לבדיקות מקיפות. תסמיני הלימפומה כוללים קשיים בנשימה, ירידה בלתי מוסברת במשקל, כאבים בחזה, נפיחות או כאבים באזור הבטן, שיעול ממושך, עייפות, נפיחות בבלוטות הלימפה, חום, הזעות ועוד.

על מנת לאבחן כראוי את הלימפומה, רופאים יכולים להפנות את המטופלים למגוון בדיקות. ראשית, באפשרותם להזמין בדיקת ביופסיה, אם למטופל מסוים קיימת נפיחות בבלוטת הלימפה למשל. ביופסיה היא גם השיטה המועדפת לאבחון לימפומה נון הודג'קין, שנחשבת לזו שמניבה את האבחנה המובהקת ביותר. בדיקות נוספות לאבחון כל אחת מסוגי הלימפומה יכולות להיות MRI, CT וצילומי רנטגן.

 

רשלנות רפואית באבחון: סיווג המחלה כלימפומה עקב טעות

רשלנות רפואית באבחון לימפומה נובעת כאמור מאיחור חמור באבחנה, אך הפסיקה מכירה גם במקרים של אבחנה שגויה שבהם אדם אובחן בטעות גמורה כחולה במחלה שמעולם לא הייתה. המקרה המפורסם ביותר הוא של הזמר והאמן אמיר פרישר-גוטמן ז"ל, שלקה במחלה שנחשבה בטעות כסרטן הלימפומה וקיבל בעקבות האבחנה השגויה טיפולים קשים ביותר.

בפועל, התברר מצבו של פרישר-גוטמן כמחלה נדירה אחרת, שתסמיניה מחקים את הסימפטומים של סרטן הלימפומה אך היא עצמה איננה מסכנת חיים. בעוד המערכת הרפואית משוכנעת כי מדובר באמת בלימפומה, נדרש פרישר-גוטמן לעבור טיפולי כימותרפיה קשים וגם השתלת מח עצם דחופה. השתלה כזו באדם שאיננו חולה סרטן היא בעלת השלכות קשות מאוד לרבות מוות.

בתביעה שהגישה משפחתו של פרישר-גוטמן, אכן נטען לאור כל אלו כי התקיימה רשלנות רפואית באבחון. בית החולים המטפל הפר את חובת הזהירות שלו כלפי החולה, סטה מנהלים רפואיים והחמיר את מצבו של המנוח באופן שגרם לו לנזקים קשים, לרבות קיצור משמעותי בתוחלת החיים.

 

כשלים בטיפול ובחירת הליך הטיפול

בלימת מחלת הלימפומה נחשבת לפעולת העל המרכזית לאחר האבחון. כעת על הרופאים מוטלת החובה לבדוק ולאבחן היטב את הגידול הקיים בקישוריות הלימפה ולבחור בהליכי הטיפול המתאימים במהירות. הטיפול במחלה אורך בדרך כלל מספר חודשים ולעתים מצריך השתלת תאי גזע. נציין גם כי גם רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטות הלימפה (השתלת מח עצם או ניתוח להסרת בלוטות נגועות) תיחשב אף היא לברת פיצוי, כל עוד גרמה לנזק שניתן היה להימנע ממנו.

רשלנות רפואית בטיפול במחלה זו תתקיים כל עוד לא נבדקו במדויק כל תסמיני הלימפומה, כך שניתן טיפול לקוי שעלול לגרום לאובדן הסיכוי לריפוי ולהחלמה. ולכן כאשר הרופא המטפל מחליט על טיפול או שולל אותו והדבר פוגע בדיעבד בסיכויי החלמת החולה, ניתן יהיה להגיש נגדו תביעת רשלנות רפואית באבחון לימפומה.

 

רשלנות במעקב אחר הישנות המחלה ואבחונה מחדש

גם אחרי החלמה מהמחלה, קיימת החובה להמשיך לעקוב אחר המצב הרפואי של המטופל ולוודא את הישנות המחלה. יש להפנות את המטופל באופן יזום לבדיקות מעקב תקופתיות ולבדוק היטב ובמקצועיות את כל תוצאות הבדיקות שלו. מעקב שמבוצע באופן מרושל, בלתי מעמיק ושנמנע מהתייחסות לנתונים קריטיים שמצביעים על בעיה, עלול להיחשב גם הוא כאירוע רשלנות רפואית.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית? אנחנו לרשותכם

משרד עורך הדין דוד פייל ושות' מעמיד לרשותכם 20 שנות ניסיון ו-30 עורכי דין מיומנים ומקצועיים העומדים לרשותכם בכל שאלה בנושא. אם אתם או מי מיקיריכם נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון לימפומה, בטיפול במחלה או במעקבי ההמשך שלה, אתם מוזמנים לפנות אלינו לפגישת התייעצות, בה נבדוק את כל מהלך הטיפולים והבדיקות ונעריך את היקף הפיצויים.

המומחיות והבקיאות שצברנו לאורך עשרות שנים בתחום דיני הרשלנות הרפואית מסייעת לנו לדרוש ולקבל את התוצאות הטובות ביותר. לראיה, הענקנו פיצויים בסכום מצטבר של מאות מיליוני שקלים ללקוחותינו בעקבות הצלחות משפטיות שנובעות מעבודתנו. צרו עמנו קשר ונחזור אליכם מיד.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם