צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון סרטן העור

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן העור עשויה להותיר חולים רבים עם נזקים חמורים, לפגוע משמעותית בסיכויי ההחלמה מהמחלה ואף לסכן את חייהם. האם ייתכן שגם במקרה שלכם התרחש כשל באבחון המחלה או עיכוב באבחון שגרמו לנזקים שונים? במאמר זה נספק את כל האינפורמציה הנדרשת להתמודדות משפטית מול הגורם שהתרשל.

 

חשיבות האבחון המוקדם בסרטן העור

מחלת סרטן העור מתפתחת בעקבות שיבוש בחלוקת תאי העור והתרבותם בתוך הגוף, כך שנוצר ריבוי של תאים חדשים ומיותרים שמתגבשים לרקמות גידול על פני העור. סוג זה של סרטן עשוי להופיע על כל איברי הגוף וישנה חשיבות ראשונה במעלה לאבחון מהיר, מדויק ומוקדם ככל האפשר, מה שצפוי לסייע משמעותית לסיכויי הריפוי וההחלמה.

לסרטן העור, בדומה לסוגים אחרים של סרטן, יש מספר סוגים אפשריים. מלנומה הוא המסוכן והקטלני מבין סוגי סרטן העור והוא זה שנקשר בעיקר לחשיפה מסוכנת לשמש, שכן הופעתו היא באזורי גוף חשופים כמו ידיים, גב, חזה, ראש ועורף.

כאשר עולה החשד להתפתחות של סרטן העור, הרופא נדרש להפנות את המטופל לביופסיה של העור שתאשש או תפריך את החשש. את הביופסיה ניתן לבצע על ידי נקב, חתך, גילוח או ניתוח – תלוי בנסיבות הרפואיות של המטופל והמיקום שבו זוהה גידול שמצריך בירור. שלב זה הוא כמובן קריטי מאוד, שכן הוא קובע הטיפול שיינתן, כך שכל טעות או עיכוב באבחון מצד הגורמים הרפואיים כעת עשויה לסכן ממשית את המטופל.

רשלנות רפואית באבחון סרטן העור
רשלנות רפואית באבחון סרטן העור

סוגים אפשריים של סרטן העור

כאמור, לסרטן העור יש מספר סוגים כך שבעת האבחון יש צורך לסווג את הגידול לאחד הסוגים הבאים:

BCC (Basal cell carcinoma) – סרטן שמתפתח בחלקה התחתון של שכבת האפידרמיס ומהווה כ-50% מההופעות של סרטן העור כך שהוא הסוג הנפוץ ביותר. ניתן לרפא את סרטן זה לחלוטין כל עוד הגילוי שלו מתרחש בזמן ותוך פרק זמן קצר, אחרת הוא מתפשט ליתר שכבות העור ומחמיר בצורה אגרסיבית.

SCC – (Squamous cell carcinoma) – מדובר בסרטן שנמצא בחלק העליון שלל שכבת האפידרמיס ובדומה לסוג הקודם, גם כאן סיכויי ההחלמה טובים מאוד וקצב ההתפשטות יחסית איטי. אלא שכאשר רופאים מתעכבים באבחון המחלה ולפרק זמן ממושך, סיכויי ההחלמה נפגעים עוד ועוד.

קרטוזיס אקטיני (Actinic Keratosis) – סרטן שמופיע על גבי הידיים, הקרקפת או הפנים יתחיל כשכבה מחוספסת או כתם שיקלו על התפתחות החשד למחלה. ועם זאת, כאשר המצב איננו זוכה לטיפול ראוי צפוי להתפתח סרטן מסוג SCC.

מחלת בואן (Bowen's Disease) – גם כאן תיווצר המחלה על העור החיצוני, להבדיל מהסוג הנפוץ BCC שמתפתח בשכבות התחתונות והסמויות.

מלנומה ממאירה של העור (Malignant melanoma) – זהו סוג נדיר יותר של סרטן העור, אך בהיעדר אבחון מהיר ומדויק תוצאותיו עשויות להיות קשות. המלנומה מתפשטת יחסית במהירות ושולחת את גרורותיה, דבר שעשוי לסכן משמעותית את בריאותו לצמיתות של החולה.

 

מהי רשלנות רפואית באבחון סרטן העור?

רשלנות רפואית באבחון סרטן העור מתבטאת דרך מחדלים או מעשים שמהווים הפרה של חובת הזהירות הרפואית, המוטלת על רופאים וצוותים רפואיים בעבודתם מול כל אחד ממטופליהם ודורשת מהם להיצמד לסטנדרטים רפואיים בהתאם לפרקטיקה המכונה "הרופא הסביר".

עילת התביעה עשויה להתרחש כלפי רופא המשפחה שאליו המטופל פנה לראשונה, כלפי רופא עור שבדק את המטופל אך לא אבחן את המחלה או שלא הפנה לבדיקות המתאימות וכן כלפי אונקולוג שהיה אמור לטפל במחלה אחרי שהתגלתה ואובחנה.

הטענות שעליהן נשענת עוולת הרשלנות יתבססו על אבחון מאוחר, אבחון שגוי ואף העדר אבחון של המחלה כך שהיא התפשטה בגוף החולה, החמירה את מצבו הרפואי וגרמה לו לנזקים בלתי הפיכים.

 

רשלנות רפואית באבחון גורמי הסיכון לסרטן העור

כיום ידוע שחשיפה עורית לתנאים מסוימים עשויה להגביר את הסיכון ללקות בסרטן העור, דבר שמחייב גם את הרופאים לאבחון מטופלים עם גורמי סיכון אפשריים. קרינת אולטרה סגולה למשל, היא דוגמה שכזו. מנורות שמש או מכונות שיזוף מסוימות עשויים להגביר את הסיכון לסרטן העור.

גם בעלי גוון עור בהיר נכללים בקבוצת הסיכון להתפתחות סרטן העור, אם כי גם בעלי פיגמנטציה כהה עשויים לחלות בה. קבוצה נוספת היא אנשים שמתגוררים באזורים חשופים לשמש רבה ולרמות גבוהות של קרינה ממנה.

כיום ישנה מודעות גבוהה לנזקים שעשויים לגרום להתפתחות של סרטן העור ולכן קיימת, בהינתן נסיבות מתאימות, האפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית בגין אי קבלת הסבר או הדרכה על הדרכים למניעת המחלה. כך ניתן יהיה לטעון למשל שהיה אפשר להפחית את זמן השהות בשמש הקופחת ובשעותיה הקשות, או להימנע משהות ממושכת ליד אמצעים שמגבירים קרינה כמו קרח או שמשות הרכב למשל וכן להקפיד על אמצעי הגנה מתאימים.

גם הופעת זיהומים, כוויות או צלקות, כיבים בעור ומחלות שגורמות לרגישות עורית מוגברת בחשיפה לשמש (לבקנות למשל) עשויים לקדם מאוד את התפתחותו של סרטן העור.

בכל אחד מהמקרים הללו על הרופא להתחקות אחרי הרקע הרפואי והנתונים האישיים של המטופל ולבצע אבחנה יעילה ומדויקת של סימפטומים שמאפיינים את מחלת סרטן העור. אם חלילה התפספס מועד אבחון המחלה בשלביה המוקדמים, היא תחמיר ותביא לנזקים קשים ולשיטות טיפול אגרסיביות.

 

רשלנות רפואית באבחון ממצאים שמצביעים על סרטן העור

שינוי ברקמה, גידול חדש או פצע שאינם מחלימים אמורים להדליק נורה אדומה מיידית ולהביא לכדי ביצוע בירור מקיף ומדויק. הגידול עשוי להופיע דרך גוש קטן וחלק או גוש אדום וקשה, פצע מגליד או מדמם, כתם חום או אדום שהמרקם שלו קשקשי וקשה, נקודה שטוחה אדומה ורגישה למגע, התקלפויות וסדקים שאינם חולפים. כל אלו מצריכים פנייה לרופא עור וקבלת אבחון מתאים.

 

בדיקת הביופסיה: השלב הקריטי ביותר באבחון המחלה

כאשר ישנו חשד לסרטן העור, הדרך הוודאית ביותר לאשש או להפריך אותו היא על ידי נטילת ביופסיה מהגידול הקיים. בדרך כלל הדגימה תבוצע בהרדמה מקומית ובאחת מארבע הדרכים שכבר הזכרנו: נקב, חתך, גילוח או ניתוח.

לאחר שנדגמה הביופסיה, יהיה אפשר לאבחן את סוג הגידול ואת השלב שבו הוא נמצא בהתאם להיקף הגידול, העומק שלו מתחת לעור החיצוני ומידת ההתפשטות שהוא מבטא לקשרי הלימפה או לאיברי גוף אחרים. אבחון זה הוא בעל השלכה גורלית להחלטה על סוג ואופן הטיפול המתאימים.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון סרטן העור? שאלו את עצמכם

  • האם קיבלתם אבחון שגוי בנוגע למחלה?
  • האם ייתכן שהיה אפשר לאבחן את המחלה טוב יותר וכך להפחית ממידת החומרה שלה?
  • האם האבחנה התרחשה באיחור?
  • האם לא הופניתם לבדיקות מתאימות למרות קיומם של תסמינים, ממצאים או מופעים עוריים שעלולים להצביע על סרטן העור?
  • האם גיליתם בדיעבד על ממצאי בדיקות שלא פוענחו כראוי או שלא נמסרו לכם?

 

כל אלו עשויים להצביע על רשלנות רפואית באבחון סרטן העור ולהצדיק עילה מתאימה לתביעת פיצויים. לבדיקת המקרה שלכם והיתכנות להגשת תביעה, צרו קשר לתיאום פגישה ומשרדנו ישמח לשוחח איתכם, להבין לעומק את הרשלנות שממנה נפגעתם ולפעול משפטית עד לקבלת מלוא הפיצויים האפשריים.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם