צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית עלולה לגרום לנזקים חמורים ביותר לחולה ואפילו למוות, שכן מדובר בסרטן שמתפתח לאט מאוד ומותיר די זמן לגילוי מהיר, מדויק ולפתרונות מתאימים לבלימת המחלה. האם ייתכן שגם במקרה שלכם התרחשה רשלנות שמנעה את הטיפול המוקדם וגרמה לנזקים קשים? קראו ובדקו:

 

בדיקות הדם חזרו חריגות, הרופאה לא פעלה בנושא

רופאה מאזור המרכז נתבעה בגין רשלנות רפואית על ידי משפחתו של מטופל, אותו לא הפנתה להמשך בירור מצבו, על אף תוצאותיהן החריגות של בדיקות דם שערך לאיתור סרטן הערמונית. כאשר התברר מצבו העגום של המטופל, מחלתו הייתה בשלביה המתקדמים ולאחר מאבקים רבים גבתה את חייו. האם גם בית המשפט היה סבור שמדובר ברשלנות חמורה?

התובעים מצידם סיפרו שהמנוח, בן 54 במותו, היה אדם פעלתן, בריא ומפרנס בכבוד. כמה שנים קודם לכן הופנה לבדיקת PSA – בדיקת סקר לגילוי סרטן הערמונית. אלא שתוצאות הבדיקה לא שבו תקינות והמנוח הופנה לשתי בדיקות נוספות, גם שם נרשמו תוצאות חריגות. למרות זאת, רופאת המשפחה לא הפנתה להמשך בדיקות נדרשות, כמו בדיקה רקטלית ונטילת ביופסיה מבלוטת הערמונית.

רק כמה שנים מאוחר יותר, כאשר פנה המנוח לאורולוג לבירור מצבו ונבדק בביופסיה מבלוטת הערמונית, התגלה כי הוא סובל מסרטן מתקדם וגרורתי. תוך זמן קצר כבר איבד המטופל את השליטה על הסוגרים ועל ארבע גפיו ונפטר אחרי שעבר ייסורים וכאבים קשים מנשוא.

בית המשפט קבע כי הימנעות אותה רופאה מהתייחסות לתוצאות החריגות והפניית המנוח לבדיקות המשך דחופות מהווה רשלנות לשמה ועל כן התובעים יפוצו בסכום של למעלה משלושה מיליון שקלים.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית
רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

סרטן הערמונית – מאפייני המחלה

הערמונית (הפרוסטטה) היא בלוטה שממוקמת מתחת לשלפוחית השתן של גברים (סמוך לחלחולת) ובה נוצר נוזל הזרע. זהו חלק בלתי נפרד ממערכת הרבייה והפוריות הגברית.

סרטן באזור זה נחשב לשכיח מאוד, בעיקר בקרב גברים מעל גיל 50. זהו גידול בעל התקדמות איטית מאוד (בדרך כלל), שעשוי להישאר באותו מצב למשך תקופה ארוכה מבלי לעורר סימנים.

אם מתפתחים תסמינים, הם כוללים בדרך כלל קושי במתן שתן או התאפקות במתן שתן, השתנה לילית תכופה, המטוריה והפרעות שונות בתפקוד המיני. כאשר המחלה מתקדמת, היא גדלה ומתפשטת לאיברים אחרים בדומה ליתר גידולי הסרטן הקיימים.

 

אבחון סרטן הערמונית

אבחון המחלה מתרחש על ידי בדיקה רקטלית, ביופסיה מבלוטת הערמונית ובדיקת דם שמאתרת את רמות ה-PSA (חלבון שערכי דם גבוהים ממנו עשויים להצביע על מחלה ממאירה) בבלוטה. בנוסף במידת הצורך יש לבצע בדיקות גנטיות ואולטרסאונד.

יש לציין שבדיקת ה-PSA היא איננה בדיקה מחייבת. בישראל אין חובה לבצע בדיקת סקר לגילוי סרטן הערמונית בדומה לבדיקות סקר אחרות כמו למשל סרטן השד או סרטן העור. ולכן חשובה כאן גם האחריות האישית של המטופל, לבקש מרופא המשפחה שלו להיבדק תקופתית עם הגיעו לגיל 50.

אם הבדיקה אכן מעלה חשד לסרטן הערמונית, יש לקבל הפניה לאורולוג שיבצע בדיקת DRE. זוהי בדיקה שבה האורולוג ממשש את הבלוטה בידיו כדי לזהות מרקם וגודל סדירים או חריגים. אם גם כאן נופל חשד נוסף, יש להפנות את המטופל לבדיקת אולטרסאונד ולביופסיה.

 

זיהוי רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

השתלשלות הבדיקות נדרשת להיות מהירה ומדויקת, על מנת לאתר את המחלה בזמן (או לשלול אותה כמובן) ולכן על פעולות הרופאים להיות מקצועיות ועקביות, עד לאישוש או הפרכת החשד למחלה.

כל עיכוב בהפניה לבדיקות אלו, כשל או התרשלות בעריכת הבדיקות, פענוח לקוי של תוצאות הבדיקות, התעלמות מתוצאותיהן או מחולה שמבטא תלונות ותסמינים מעוררי חשד, נחשבים לרשלנות שעלולה לגרום לנזקים חמורים ביותר למטופל.

 

איחור באבחון מחלת סרטן הערמונית

כלל אצבע ידוע, הוא שככל שמתרחש אבחון מוקדם יותר למחלת הסרטן, כך עולים משמעותית סיכויי הריפוי וההחלמה ממנה. הרופאים נדרשים לפעול בכל עת בהתאם לחובת הזהירות שחלה עליהם ולהימנע מפעולות או העדר פעולות שיסכנו את החולה וידרדרו את קצב מחלתו. כמובן שמחדל באבחון סרטן הערמונית עשוי לגרום לנזקים קשים ביותר ולמרבה הצער גם למוות.

 

רשלנות רפואית בטיפול במחלה

אפשרויות הטיפול במחלת סרטן הערמונית משתנות מחולה לחולה על פי סוג הסרטן ומידת ההתקדמות שלו, הרקע הרפואי של המטופל עצמו ושיקולים נוספים על בסיס הערכת המחלה. הטיפול המקובל ביותר לחולים בשלב המוקדם הוא ניתוח שבו מסירים את הגידול הקיים או חלק ממנו. טיפולים נוספים הם כימותרפי, הקרנות וטיפול הורמונלי שנועדו לבלום התפשטות של הגידול לקשרי הלימפה ולמערכת השתן.

כמובן שגם מתן טיפול בלתי מתאים לחולה עשוי להיחשב בחלק מהמקרים כרשלנות רפואית, שכן הוא נולד מאבחון לקוי של מצב המחלה או בעקבות חריגה מהנהלים והסטנדרטים הטיפוליים המקובלים למחלה זו.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית – 6 דוגמאות

  1. העדר הפניית המטופל להמשך בירור, למרות שתוצאות בדיקת דם שביצע אינן תקינות
  2. התעלמות מתלונות המטופל לגבי תסמינים שונים ואי הפנייתו לבדיקות המתאימות
  3. זיהוי סימפטומים קיימים כמחלה אחרת ולא כסרטן בערמונית
  4. תוצאות ביופסיה ש"נפלו בין הכיסאות" כך שמעולם לא הועברו לרופא המטפל
  5. כשל או טעות שהתקיימו במהלך בדיקה, למשל צילום לקוי באולטרסאונד, או בדיקה לא מהימנה מצד האורולוג
  6. העדר הפניית מטופל לבדיקת סקר לאיתור סרטן הערמונית, על אף הצורך לבדוק זאת מטעמים רפואיים או לבקשתו של המטופל

 

כמו כן, מכיוון שסרטן הערמונית גדל לאט מאוד ברוב המקרים, חשוב לבדוק האם נגרמה רשלנות שהובילה לנזק בר הוכחה.

 

כיצד תובעים רשלנות רפואית בגין סרטן הערמונית?

כאשר סבורים שישנו נזק שמקורו ברשלנות רפואית, חשוב לפנות להתייעצות משפטית עם עורך דין מתאים. חשוב שעורך הדין הנבחר יהיה בעל כישורים מקצועיים מתאימים לטיפול בנושא, קרי אדם מנוסה ספציפית במקרים של סרטן הערמונית ואבחון מוקדם של המחלה ושיודע כיצד להעריך את סיכויי התביעה בהתאם למקרה ולנסיבותיו.

עורך הדין יידרש לאסוף את כל החומר הרפואי שמציג את השתלשלות המקרה – מביצוע הבדיקות הראשונות ו/או תלונות על תסמינים בפני הרופא וכלה בנזקים שכבר נגרמו כתוצאה מההתרשלות באבחון סרטן הערמונית. התיעוד הרפואי יסייע לעורך הדין ללמוד לעומק את המקרה, לגבש את טענות התביעה ולהעביר את הנתונים למומחה רפואי מטעמו, שיגבש חוות דעת לבית המשפט.

המומחה הרפואי הוא לרוב אדם מתחום רלוונטי למחלתו של הנפגע, כמו אורולוג או אונקולוג. עליו להצביע על הכשלים שגרמו לרשלנות באבחון המחלה, להצביע על פעולות נכונות שהרופא היה אמור לבצע כדי למלא אחר חובת הזהירות שלו כלפי המטופל ולעמוד במבחן "הרופא הסביר" בהצלחה. בנוסף, עליו להבהיר לגבי קיומם של הנזקים הקיימים וחומרתם.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית בנושא?

משרד עורכי הדין פייל ושות' מתמחה כבר למעלה מעשרים שנים בדיני רשלנות רפואית וצבר ניסיון עשיר גם בטיפול במקרים של רשלנות הנוגעת לאבחון סרטן הערמונית. לאורך השנים ניהלנו תביעות מוצלחות של מיליוני שקלים בהם זכו לקוחותינו ונשמח לפעול בנושא גם עבורכם.

אנו מזמינים אתכם לתאם פגישת התייעצות הנערכת בבית הלקוח, על מנת לבחון את גובה הפיצויים ולהחליט על דרכי הפעולה המשפטיות המתאימות לנושא ולנסיבותיו. צרו קשר לתיאום כבר עכשיו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם