צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם עלולה לשנות את חייה של החולה מקצה לקצה ובמקרים חריגים וחמורים גם לסיים אותם. כיצד מתבטאים שגיאה, ליקויים, סטייה מנהלים רפואיים או איחור באבחנה שגרמו לנזקים שמצמיחים עילה לתביעה? קראו כאן על הדרישות הרפואיות מהרופאים המאבחנים ועל הדרך להוכיח גרימתה של רשלנות במקרה כזה.

 

רשלנות באבחון סרטן הרחם היא ברת פיצוי

מאות נשים בישראל מאובחנות מידי שנה כלוקות בסרטן הרחם – מחלה נפוצה שדורשת טיפול מדויק ומהיר כדי להחלים ממנה. אלא שכאשר האבחון מתעכב או שמבוצע באופן כושל ורשלני, עלולות להתרחש תוצאות הרסניות שמכוחן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית המזכה בפיצויים.

אם אתם סבורים שהתרחשה רשלנות רפואית שנוגעת לאבחון סרטן הרחם, פנו אלינו להתייעצות משפטית ולהערכת סיכויי התביעה כבר עכשיו. יחד נוכל לסקור את נסיבות המקרה ולהגיע לתובנות שישפכו אור על דרכי הפעולה המתאימות.

כעת נפרט בפניכם את כל האינפורמציה הרפואית שנוגעת לסרטן הרחם, הסימפטומים,  גורמי הסיכון ותהליך האבחון הנדרשים שכל חריגה מהם עלולה להוות רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם
רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם

סרטן הרחם (צוואר הרחם) – מאפיינים וגורמי סיכון

סרטן לסוגיה היא מחלה קשה וקטלנית שככל שהגילוי שלה מבוצע בשלב מאוחר יותר, כך הולכים וקטנים סיכויי הריפוי וההחלמה.

אם המחלה מאובחנת בשלב מאוחר, החולה צפויה לסבול מהידרדרות קשה במצב הרפואי ומקיצור של תוחלת החיים. אמנם אחוזי התמותה פחתו בשני העשורים האחרונים הודות להתפתחותיות רפואיות שונות, אך כאשר סרטן הרחם איננו מזוהה בזמן ולא ננקטים אמצעים מתאימים לגילוי מוקדם, הוא עשוי עדיין לגרום לנזקים חמורים ביותר.

קיימים מספר סוגים של סרטן ברחם, כאשר האלים והקטלני בהם הוא סרטן צוואר הרחם. ניתן לאתר את סרטן זה בשלב מוקדם מאוד של המחלה, לטפל בו ביעילות ובכך להציל חיים. לרוב מחלה זו מתפתחת כדלקת בעיקר עקב וירוס הפפילומה. אם הדלקת מטופלת, היא תמנע התפתחות של תאים סרטניים. בהיעדר טיפול, התאים הדלקתיים יפכו לטרום סרטניים ובתהליך קצר לסרטניים ואלימים.

סרטן ברחם מתפשט יחסית במהירות לאיזורים סמוכים, ביניהם איברי הרבייה וגם איברים נוספים במעגל הולך ומתרחב. בדרך כלל המחלה תתחיל כדלקת שנגרמת מוירוס הפפילומה. אם היא מטופלת, תימנע התפתחות של תאים סרטניים. אם הדלקת אינה מטופלת, היא תגרום להפיכת התאים הדלקתים לטרום סרטניים ומשם לסרטניים ואלימים תוך זמן קצר.

 

דרכי האבחון לסרטן הרחם

איתור סרטן בצוואר הרחם מתבצע בבדיקת פאפ פשוטה אצל רופא/ת הנשים, בה דוגמים תאים מצוואר הרחם ומזהים נגעים טרום סרטניים או סרטניים. בדיקה זו מבוצעת כבדיקה תקופתית שגרתית וללא כל קשר לתסמינים אפשריים. דרך נוספת למניעת המחלה היא התחסנות לנגיף הפפילומה, שעלול ליצור את אותה דלקת מסוכנת.

אם אותרו ממצאים סרטניים כלשהם מבדיקת הפאפ ונמצא שהגידול בשלב מוקדם, סיכויי ההחלמה יהיו טובים מאוד. אפשר להסיר גידול קטן בניתוח ובכך לחסל את המחלה. אם הגידול גדול יותר, יהיה צורך לכרות את הרחם ואם הוא כבר התפשט הלאה, יהיה צורך גם בכימותרפיה.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם – כיצד היא תתבטא

רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם עשויה להתבטא בשורה של מחדלים, שגיאות, טעויות או הפרת נהלים שהתרחשו סביב אבחון המחלה.

זה יכול להיות רופא נשים או רופא משפחה שמתעלם מסימנים שמעוררים חשד, אי שיוך מטופלת לקבוצת סיכון למחלה על אף רקע רפואי רלוונטי ואי ביצוע תשאול רפואי על מנת לשייך אותה, אי ביצוע בדיקת פאפ תוך הסתפקות בבדיקה חלקית בלבד, פענוח שגוי של תוצאות הבדיקה, פענוח שגוי או לקוי של ביופסיה שנלקחה מהמטופלת, העדר הפניה לרופא מומחה ועוד.

 

הוכחות משפטיות לעניין הרשלנות

כדי שנפגעת תוכל להוכיח שנגרמה לה רשלנות רפואית, לא די בהוכחות לעניין ההתרשלות מצד הרופא שחרג מנהלים מקובלים, לא הפנה לבדיקה מתאימה או לא לקח בחשבון רקע רפואי מתאים.

הנפגעת תצטרך גם להוכיח שנגרמו לה נזקים שונים, כמו קיצור של תוחלת החיים עקב אבחון שבוצע לה באיחור, כריתת רחם שיכולה הייתה להימנע אם לא היתה מבוצעת כלפיה רשלנות, נזקים בריאותיים, רפואיים ונפשיים כתוצאה מהמקרה ועוד.

שתי הוכחות אלו מבחינה משפטית הן הוכחת נזק והוכחת הפרת חובת זהירות רפואית שגרם לה הרופא המטפל. כעת תידרש הוכחה שלישית במספר, שתקשור סיבתית בין ההתרשלות שבוצעה לבין הנזקים שנגרמו ממנה. במילים אחרות על הנפגעת להראות איך ההתרשלות פגעה בבריאותה ומה התרחש מבחינה רפואית כתוצאה מכך.

על מנת לעמוד על הוכחות אלו כראוי, נוהגת התביעה להסתייע במומחה רפואי מהשדה הרפואי המתאים (כירורג, מומחה לרפואת נשים, מומחה אונקולוג ועוד) ולהגיש חוות דעת מטעמו שתציג הן את הכשלים מצד הרופא והן את נזקיה הרפואיים של התובעת.

 

ראשי הנזק שמכוחם מתקבל פיצוי כספי

רוב תביעות הרשלנות הרפואית מתייחסות לכמה קבוצות נזק כוללות, המכונות בשפה המקצועית "ראשי נזק": כאב וסבל שנגרמו לתובעת כתוצאה מהמקרה, הפסדי שכר לעבר ולעתיד, הפסדי זכויות סוציאליות לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות, הפסדים כתוצאה מהמקרה (למשל מימון שירותי פונדקאות בעקבות כריתת רחם שנאלצה התובעת לעבור) ועוד.

כל ראש נזק מכיל נוסחה ודרך חישוב מסוימת, אותה יבצע השופט אם וכאשר ישתכנע שהתקיימה באותו המקרה רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם. יש לציין שסכומי הפיצויים הנפסקים גבוהים מאוד ומגיעים למאות אלפי שקלים, אם כי מקסום הסכום תלוי רבות ביכולותיו ובכישוריו של עורך הדין המייצג את התובעת.

 

אז הרופא אשם בכל מקרה?

על אף המאמצים האדירים לשמר ולהגביר כמה שניתן את המודעות לסרטן הרחם, עדין קיימים מקרים שבהם נשים לא נבדקו באופן שגרתי ומגלות לצערן על שלביה המתקדמים של המחלה, בהם אין מנוס מפעולות דרסטיות, קשות ומצערות במאבק להצלת חיים.

יחד עם זאת, לא כל מקרה כזה ייחשב כרשלנות רפואית מצידו של הרופא. בתי המשפט מבדילים בין מקרים של כשל באבחון המחלה שניתן היה למנוע, לבין סיטואציות של מטופלות שלא ניגשו באופן יזום לבדיקה תקופתית אצל רופאת הנשים שלהן, לא ביצעו את בדיקת הפאפ ולא קיבלו חיסון לוירוס הפפילומה.

במקרים כאלו, סביר שתעלה במשפט שאלת האחריות של המטופלת על בריאותה האישית, כך שלא תמיד תוטל האחריות על הרופא המאבחן. זאת למרות שכל אבחון מאוחר של סרטן הרחם ייחשב בראש ובראשונה כמקרה של רשלנות רפואית, עד שיוכח אחרת. המערכת המשפטית יוצאת מנקודת הנחה דומה אלא אם ההגנה (כלומר הצד הנתבע) תצליח לשכנע אחרת את השופט.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון מחלת הסרטן? פנו אלינו בהקדם

משרד עורך הדין דוד פייל ושות' מתמחה כבר יותר מ-20 שנים בתחום הרשלנות הרפואית וצבר ניסיון מקצועי עשיר ורב בטיפול בתיקי רשלנות באבחון מחלת הסרטן, לרבות סרטן צוואר הרחם ורירית הרחם. לאורך שנות פעילותו הצליח המשרד להוביל להצלחות משמעותיות בתביעות רשלנות, שהעניקו מיליוני שקלים כפיצוי ללקוחותינו.

אנו מזמינים אתכם לפגישת התייעצות לא מחייבת, שבה נוכל לפגוש אתכם ולדון בנסיבות המקרה, להעריך את סיכויי התביעה והיקף הפיצויים ולגבש טקטיקה משפטית יעילה שתעזור לספק הוכחות למקרה הרשלנות ולהביא להצלחת התביעה. צרו קשר ונשמח לענות לכל שאלותיכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם