צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות נגרמת כתוצאה מעיכוב, כשל, שגיאה או חריגה מהסטנדרטים הרפואיים המקובלים, כך שהמחלה מתגלה באיחור ניכר וגורמת לנזקים מצערים – מכריתת השחלות ועד חלילה מוות. האם גם המקרה שלכם צפוי להתגלות כרשלנות באבחון סרטן בשחלות? קראו ובדקו:

 

חיים ומוות בידי גניקולוג ורופא משפחה

למרות שרשלנות רפואית היא תופעה שתמיד מכעיסה, הנה מקרה מקומם במיוחד: מעשה באם לארבעה, בת 39 שעד לסיום התביעה כבר סיימה את חייה. למרות שסיפרה לרופא המשפחה ולגניקולוג שלה על היסטוריה גנטית למחלת הסרטן, היא לא נשלחה לבדיקה הגנטית המתאימה וברגע טראגי ומצמרר, גילתה שהיא לוקה בסרטן שחלות גרורתי שלא נותרה דרך אפשרית לטפל בו.

לו הייתה אותה אישה מופנית בהתאם לנהלים וההנחיות הרפואיות לבדיקה גנטית שתאתר אצלה את המוטציה האחראית למחלה, גורלה ועתיד משפחתה היו משתנים מן הקצה אל הקצה. ניתן היה לזהות מוקדם את הסרטן ממנו סבלה, לכרות כמניעה את שחלותיה ובכך לצמצם משמעותית את הסיכוי להיווצרות מחלה זו.

רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות
רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות

רשלנות בשיוך לקבוצת סיכון לסרטן השחלות והפניה לבדיקה גנטית

סרטן השחלות וסרטן השד נגרמים גם בשל היסטוריה משפחתית של תחלואה בסוגים אלו של סרטן, מה שמשייך אוטומטית את הנשים שתחלואה זו נגרמה במשפחתן לקבוצת סיכון. כחלק מההשתייכות לאותה קבוצת סיכון, נדרשות נשים אלו לעבור בדיקה גנטית לגילוי מוטציה בתוך תאי אב של אחד משני הגנים: BRCA1 או BRCA2.

חשוב לציין שנשים עם רקע משפחתי לסרטן שחלות או שד, צפויות להימצא בסיכון של עד פי 20 ללקות במחלה, ביחס ליתר השנים שאין במשפחתן רקע דומה. ולכן לנשאיות של אותו גן, כפי שתגלה אותה בדיקה, מומלץ לעבור ניתוח כריתת שחלות או כריתת שד כטיפול מנע. הסרת השחלות או השד צפויה למזער משמעותית את הסיכון לפתח את אחד מסוגי סרטן אלו.

נחזור לתביעה המקוממת, שבה בניגוד לחובת הזהירות שבמסגרתה נדרשים הרופאים לפעול, הם לא הפנו את התובעת לבדיקה גנטית או מעקב רפואי, לא תשאלו את התובעת לגבי רקע משפחתי לתחלואה בסרטן השחלות וגם כאשר היא מסרה את פרטים אלו מיוזמתה, בחרו רופאיה שלא לעשות דבר עם המידע הקיים והמהותי הזה.

 

איחור באבחון סרטן השחלות המהווה רשלנות רפואית

סרטן השחלות נחשב לאלים וקטלני ביותר – החמישי בשכיחותו מבין סוגי הסרטן שמתפתחים בקרב נשים והראשון בגרימת התמותה מבניהם. מועד האבחון של המחלה הוא קריטי וגורלי להתאמת אפשרויות הטיפול וסיכויי ההחלמה, עד כדי הצלת חיים ממש.

לפיכך, כל איחור באבחון, טעות או שגיאה שנגרמו במהלך האבחון ואפילו כשל בבדיקת אבחון המחלה, עשויים לגרום לאובדן מוחלט של סיכויי ההחלמה וכמובן שמצביעים על רשלנות רפואית חמורה. קיימת חשיבות רבה לאבחון מהיר, מדויק ומוקדם של המחלה, משום שככל שיימצא גידול קטן ונקודתי יותר, כך יהיה פשוט יותר להסירו בניתוח ולהביא להחלמה מוצלחת.

 

האם כל אבחון מאוחר מהווה עילה לרשלנות רפואית?

לא בהכרח. זוג השחלות שממוקמות משני צידי הרחם ובסמוך לחצוצרות, הן האחראיות על הפרשת הורמוני המין (אסטרוגן ופרוגסטרון בעיקר) ועל ייצור הביציות. לראיה – מדובר באיברי פוריות חיוניים וחלק בלתי נפרד ממערכת הרבייה הנשית.

סרטן השחלות מכיל תסמינים אופייניים למספר מחלות נוספות, דבר שמקשה על אבחונו ולכן תורם לעלייה באחוזי התמותה. התסמינים הראשוניים יהיו לרוב מיחושים ונפיחות בבטן, בחילה, עליה או ירידה בלתי מוסברת וייתכנו גם שיבושים שנוגעים למתן השתן כמו תדירות הולכת וגוברת. מטבע הדברים, תסמינים אלו יכולים להצביע על מגוון בעיות גניקולוגיות או שנוגעות למערכת העיכול, אך כאשר מטופלת מגיעה לרופא שלה ומשמיעה תלונות שכאלה, עליו שלא להקל בהן ראש ולהפנות את המטופלת לבדיקות המתאימות, לשלילת סרטן השחלות.

 

אבחון סרטן השחלות

האבחון של המחלה מתרחש כתוצאה ממספר בדיקות לרבות בדיקה גניקולוגית בשחלות, בדיקת דם, אולטרה סאונד, בדיקת CT ו-MRI, תפקודי כבד וכליה. רק עם קבלת כל התוצאות יהיה אפשר להתייחס לתמונת המצב המלאה ולאשש או להפריך את הימצאותו של סרטן בשחלות.

הסיבות המרכזיות להיווצרות סרטן השחלות לא מספיק ברורות, אך ידוע שגורם הסיכון המרכזי במחלה זו הוא נשאות של מוטציה בגנים BRCA1 ו-BRCA2 הנחשבת לשכיחה בעיקר בקרב נשים יהודיות שמוצאן אשכנזי (בהשוואה ליתר הנשים בעולם).

יתרה מכך – השכיחות לנשאות של "המוטציה היהודית" מבחינה גנטית עומדת ביחס של 30% מהחולות בישראל, לעומת 10% מהחולות ביתר מדינות המערב!

כדי להימנע מהיווצרות של סרטן השחלות מומלץ בדרך כלל על כריתתן, לנשים שהתגלו כנשאיות של אותן מוטציות. יחד עם זאת, כריתה מניעתית מבוצעת על פי רוב לנשים שאינן פוריות, או שסיימו להביא לעולם ילדים. כמו כן, חשוב לציין גם שנשים עקרות, שהרו בגיל מאוחר או שעברו מספר גדול של הפלות נכללות בקבוצת הסיכון לסרטן השחלות.

כאמור, הטיפול המרכזי ביותר הוא בניתוח שמטרתו היא להסיר את הגידול או לכל הפחות, חלק משמעותי ממנו. במידת הצורך יינתן גם טיפול כימותרפי לחיסול יתר התאים הסרטניים שעדיין קיימים ובייחוד בשלבים מתקדמים בהם יש בכך צורך. בשלבי המחלה המוקדמים אפשר יהיה להימנע מטיפולי כימותרפיה או קרינה ולהסתפק בניתוח לבדו, מה שצפוי להגדיל משמעותית את ההחלמה המלאה מהמחלה.

 

סוגי רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות

ניתן להצביע על מספר סוגי רשלנות רפואית שנוגעים לסרטן השחלות:

 

אבחון באיחור של המחלה

מדובר בהתעלמות מגורמי סיכון, ממצאים מחשידים או תלונות המטופלת שעשויים להצביע על קיומו של סרטן בשחלות. התעלמות מנתונים אלו או אי נקיטה בפעולות מתבקשות גוררים אי הפניה או איחור במתן הפניה לבדיקות וכן לביצוע בדיקות באופן רשלני ו/או פענוח שגוי של התוצאות, מצבים שכשלעצמם עשויים ליצור אבחון מאוחר.

 

ניתוח מיותר לכריתת השחלות

ככל שהתקיימה אבחנה שגויה, בוצעו בדיקות גנטיות שפוענחו באופן לקוי ונוצר חשד בלתי מוצדק או מוצק לקיומו של גידול, הרי שבוצע ניתוח לשווא שבו המטופלת איבדה לחלוטין את פוריותה.

 

מתן טיפול לקוי לסרטן השחלות

בדיקת ביופסיה שנערכה בצורה רשלנית וגררה אבחנה שגויה או אבחון באיחור לגבי המחלה כך שנפגעו סיכויי ההישרדות של המטופלת.

 

תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות

אם גם במקרה שלך התרחש אבחון באיחור גדול שגרם למרבה הצער לנזקים, חשוב לפנות לעורך דין רשלנות רפואית שיעניק לך ייעוץ מתאים, יבדוק את נסיבות המקרה ויוכל להצביע על האפשרויות המשפטיות שעומדות בפנייך.

חשוב לדעת שכאשר נחשפת רשלנות רפואית במקרים אלו, היא לרוב מביאה לכדי פיצויים משמעותיים ביותר. פיצויים אלו לא יוכלו להשיב את הגלגל לאחור ולתקן את הנזק והצער שכבר נגרמו, אך הם יוכלו לסייע לנפגעת להתמודד עם הנזקים הקיימים ואם תבחר בכך, גם להביא ילדים בהליך פונדקאות שמצריך הון בלתי מבוטל.

משרד עורכי הדין דוד פייל ושות' ישמח להעניק לך ולמשפחתך שירות אישי, מסור, קשוב ובלתי מתפשר, עד להשגת התוצאה המשפטית הטובה ביותר.

לאורך עשרות שנות פעילות בתחום הרשלנות הרפואית צבר משרדנו ניסיון עשיר וללא תחרות, דבר שמאפשר לנו להשיג את המקסימום עבור לקוחותינו ולספק להם נחלה קטנה של צדק מול המערכת, יחד עם האפשרות להתמודד עם נזקים שכבר נגרמו להם.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר לתיאום פגישה ללא התחייבות ובה נבדוק את סיכויי התביעה שלכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם